NRK lisens ved kjøp av ny TV. Noen vei utenom? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 188
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er nettselskapene behjelpelig med å sette tv'n i fedres navn, til tross for at den bestilles i ditt navn og til din adresse?

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som det analoge bakkenettet er borte store deler av landet, forventes det at vi fortsatt skal betale tv-lisens om tven kun har en analog tuner? Ser nemlig ikke tv. Har foreløpig projektor, men skal over til tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg bestiller tv fra hifiklubben.no blir min personinformasjon da viderendt til NRK? Noen som vet..

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _noname_
    Hvis jeg bestiller tv fra hifiklubben.no blir min personinformasjon da viderendt til NRK? Noen som vet..
    Det må du vel nesten regne med. Har ikke reglene for næringsdrivende som driver med salg eller utleie av tv tilgjengelig, men kan legge det inn senere hvis du er interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay det stemmer sikkert... du trenger ikke stresse med å legge ut reglene, en ting er at det er en regel, en annen er om de blir følgt opp av gjeldende firma.

Jeg har igrunnen lyst til å betale lisens (for å ha mitt på det rene), men som student river det godt i med vel 2200 ekstra i året. Hvorfor ikke studentrabatt på dette? Blir vel kanskje det samme som å be om studentrabatt på bensinavgifter... kommer ikke særlig langt med andre ord. Får vel bite i det sure eplet og betale lisensen. (eller få min far til å kjøpe tv´n. Og leve som en småkriminell en stund til..)

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge jeg er student er det ikke aktuelt å betale lisens.

Håpløst argument som ligger bak tvangsinnkrevingen, som ikke holder mål per i dag.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare opplyse om at jeg glemte å betale lisensen kr 800,klarte også å glemme innkassovarselet,fikk så regning på 1670 kr fra statens innkrevningsentral,de DOBLER regningen hvis den går til innkasso.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Vil bare opplyse om at jeg glemte å betale lisensen kr 800,klarte også å glemme innkassovarselet,fikk så regning på 1670 kr fra statens innkrevningsentral,de DOBLER regningen hvis den går til innkasso.
    Dette vet du jo......Bjalle

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo håper at FrP kommer i regjering. De vil fjerne NRK lisensen. Synes også det er helt håpløst at man er tvunget til å betale en lisens for en kanal jeg fint kunne ha klart meg uten.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    det er feil!

eks. mor og far betaler 1 lisens, sønn / datter blir 18 og kjøper tv i samme hus og må også betale lisens
    jeg bor hos min mor og min far, kjøpte tv fra netthandelen og har alldri hørt noe som helst fra nrk om at jeg må betale noe lisens

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det dersom man bestiller digital kabeltv fra CanalDigital?? Sendes det inn til Nrk det også??

Skal jo flytte nå snart, og har overdratt lisensen til min far nå som jeg bor hjemme. Vil helst ikke at de kommer og snuser hos meg også..

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    stortinget har vedtatt at det skal være slik, så dette får du pent finne deg i,
    eller slutte deg til rekken av parasitter, snyltere og lovbrytere. den smarte løsningen er å ikke kjøpe tv.
    NRK er ikke en parasitt og snylter, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis blir det vist en kjøper TV fra pixmania da, dei sender jo fra utlandet og inn... blir det meldt videre? eller er det meininga at "en skal melde frå selv"?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det NRK lisens hvis man kjøper PJ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei, det skal det ikke være det hvis den ikke har intern TV-mottaker....

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Igjen, nei. Og det er mulig å slippe lisens dersom TV/mottagerutstyr kun har analog tuner og man bor på et sted uten analog dekning. Det samme gjelder for digital MPEG2-tuner integrert i TV som jo ikke kan brukes i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Led

Jeg har pr. idag ikke TV og det er heller ingen ledning fra kabelanlegget inn i min leilighet. (GET sendte noen tenåringer med en stjernetrekker på deling istedet for ekte installatører når de var her i gården).

Jeg har begynnt å tenke på et mulig kjøp av en stor fin LED-TV til å se DVDer på, men TV har jeg rett og slett ingen interesse av. Jeg vil se filmene mine og det er nok.

Jeg må nok akseptere at jeg må betale for kanalpakken til sameiet selv om jeg ikke kan/vil benytte meg av det, men er det mulig å slippe unna lisensen?

Jeg vet ikke noe om TV-teknologi. Har en sånn moderne Samsung LED-TV en analog tuner? Det er jo ingen antenne eller noe. Men man kan jo ikke plombere en eventuell tuner når man kjøper fra Komplett...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen da NRK 1, NRK 2 og NRK 3 heter NRK 1 HD, NRK 2 HD og NRK 3 HD, da skal jeg betale lisens med glede. :-D Inntil da for dem greie seg selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humz
    Har tenkt til å kjøpe meg ny tv, det som er noe dritt er den lisensen NRK skal ha pr. tv aparat i huset. Er det noen her som vet om noen smart løsning på dette? Trenger ikke tv tuner engang, da jeg har digital tv fra GET. :s
    Her skal du bruke tusenvis av kroner på ny TV og så skal du spare inn på lisensen? Litt av en dobbeltmoral. At ikke du bare lar vær å kjøpe tv heller.....Synes en slik prioritering blir teit. Har du råd til en tv til 10-15000 så har du jaggu råd til lisensen også uansett hvor
    sure penger det måtte være.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Her skal du bruke tusenvis av kroner på ny TV og så skal du spare inn på lisensen? Litt av en dobbeltmoral. At ikke du bare lar vær å kjøpe tv heller.....Synes en slik prioritering blir teit. Har du råd til en tv til 10-15000 så har du jaggu råd til lisensen også uansett hvor
    sure penger det måtte være.

For noe tullprat....i all den stund at vi må bruke dekoder for å motta signaler og betale til canal digital eller andre så synes jeg at det er helt på trynet at vi må betale lisens fremdeles til nrk....den tiden da nrk måtte vedlikeholde det analoge signalet er forlengst forbi for mange av oss...min mening er at vi skal betale til de som leverer tv signaler til oss og så får det bli opp til de å spre penger ut til de forskjellige selskapene..

Dette er nå min mening:-D

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •