Samsungs nye serier (A558, A559, A656)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 22 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 433
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsungs nye serier (A558, A559, A656)

Ny serie fra Samsung, ny hodepine... De er fantastisk dårlige på å ikke gi ut informasjon. samsung.no nevner ikke A-serien med et ord. På samsung.com står det såvidt specs, og sammenligningsfunksjonen er mildt sagt mangelfull. Så dermed:

Den nye A-serien, hva er forskjellene? Forstår at A5 er budsjett fullhd, A6 er highspec fullhd og A7 er premium fullhd, men mer konkret? Og innenfor hver serie, hva er forskjellene mellom A557, A558, A559?

Jeg er i markedet for en ny 46" full HD LCD-tv, og har tidligere holdt en finger på LE46F86. Nå er derimot LE46A558 rundt 800,- billigere enn F86, og LE46A559 er marginalt dyrere enn F86, mens LE46A656 er rundt 2k dyrere enn F86. Hvis A-serien er "new and improved", burde ikke alle være priset over F86?

Nå lønner det seg vel sjelden å kjøpe "siste skrik" og i så henseende, har LE46M86 noe å stille opp med mot F86 / A5xx? Jeg er en av de som ikke takler å se horisontal panorering hakke så 100Hz er vel kanskje et must for meg?

Håper noen har god kunnskap på A-serien, for jeg er ihvertfall grundig forvirret.. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skulle skrevet det selv - jeg er akkurat i samme dilemma, bare at jeg ser på 40''. Har forøvrig lagt inn en sur tilbakemelding på hjemmesiden til samsung no vedrørende manglende data.

Det eneste kanskje nyttige jeg kan gi deg av info - er at jeg var klar til å kjøpe LE40M86 helt til jeg fikk testet denne nettopp på panorering (en test dvd med veldig krevende panorering). Og det var ikke helt topp - men like bortenfor stod en LE40F86 (dvden gikk på alle skjermene) og den var betydelig bedre - jeg la derfor kjøpet på is siden f serien var temmelig rykende fersk og svindyr da. Ser dog på enkelte tester at 100hz på f serien kan lage mer trøbbel enn gavn - ikke vet jeg.

Nå er f serien greit priset - og så kommer disse nye som man jaggu ikke kan finne ut noe som helst om....ganske irriterende...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er flere om det samme problemet her ser jeg... Nå hadde jeg mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe LE46F86, da jeg plutselig finner LE46A656...

Gjorde som trådstarter, og gikk inn på samsung.no for å finne ut mer, men der står det ikke en "pøkk" om A serien.. Meget spesiellt spør dere meg...

Håper virkelig noen kan bidra med mer informasjon rundt dette, og kanskje også anbefale meg hvilken av skjermene som er nevnt i innlegget her, som bør kjøpes.

Ser det også er 50000:1 i kontrast på A656, mot 25000:1 på F86.. Hvor mye har egentlig dette å si?

Anyone???

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innad i 55Xer alle modellene like, bortsett fra noe design. grunnen til de forskjellige modellnummerne og forskjellige design er at kjedene skal kjøpe hver sin for å forvirre forbrukerne, slik at det blir vanskeligere å sammenligne pris bl.a.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye skjermene fra Samsung er ikke slippet offisielt i norge enda. Derfor finner dere ikke noe på samsung.no
    Nettbutikkene importerer direkte fra utlandet. Er det noen som har ansvar for informasjon på norsk, så må det i såfall være de som har det.

Samsung UK TV 650

Samsung LE-A556/557/558/559 FULL HD,3XHDMI,30.000:1 DYNAMIC CONTRAST - AVForums

Samsung LE-A656 FULL HD 100Hz(50.000:1 CONTRAST,USB,6ms RESPONSE TIME) - AVForums

Official Samsung LE-A750 Full Hd(50,000:1,DLNA,1GB Flash Memory,Ethernet) - AVForums

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Samsung og spurte etter PS50A556 (altså plasma-modellene) og fikk til svar at disse lanseres i slutten av mai/begynnelsen av juni i Norge. Er svært spent på denne TV'en siden den har fått greie tilbakemeldinger i USA og forhåpentligvis legger seg på en lav pris.

Sitter nå å venter på at 50PZ80 skal komme på markedet, men hvis Samsung holder det de sier på mail så får kanskje Panasonic seg litt konkurranse. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med en stund på avforums.com der det er en del som har begynt å fått sine skjermer. Samsung LE-A656 FULL HD 100Hz(50.000:1 CONTRAST,USB,6ms RESPONSE TIME) - AVForums

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende info - takk skal du ha. Tror jeg avventer til a6xx kommer i 40'' den ser lekker ut. 6ms responstid burde vel gi mindre hakking i panorering håper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai! Se her ja, da var man meget klokere allerede!

LE <størrelse i tommer> A <serie> <design>

Greit igrunn det. Er litt usikker på hvorfor de føler at de trenger to tall for å beskrive utseendet men det får så være. Ser ut til at jeg er i markedet for en LE46A5xx eller LE46A6xx da. Kan bli spennende å se om A6xx er verd de 2000,- ekstra i forhold til F8/A5xx-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de holder det de lover skal både sortnivå, utstyrsnivå og bildebehandling være bedre på A6 da, så kan godt være verd det, vil tilsvare forskjellen som er mellom M og F serien har i dag evt.?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ben Reddik
    Glimrende info - takk skal du ha. Tror jeg avventer til a6xx kommer i 40'' den ser lekker ut. 6ms responstid burde vel gi mindre hakking i panorering håper jeg.
    Avvente? Den er på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Avvente? Den er på lager.

Jepp, men bare i nettbutikker - jeg må se den fysisk i en butikk først - eller rettere sagt - interiørarkitekten (kona) må se den i levende live - hun er en anelse avventende til den røde kanten

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men bare i nettbutikker - jeg må se den fysisk i en butikk først - eller rettere sagt - interiørarkitekten (kona) må se den i levende live - hun er en anelse avventende til den røde kanten
    Hvorfor er de fysiske butikkene så sinnsykt trege med å få nye modeller inn?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sett denne tv`n enda? Altså A6xx..

Blir de røde stripene fryktelig fremhevende?

Spør meg selv litt hvorfor i alle dager de har satt "på de" å...

EDIT: Søkt litt rundt omkring på nettet nå, å finni den i crystal black også.. Kan det stemme at en kan få den i to versjoner mht farge?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Er det noen som har sett denne tv`n enda? Altså A6xx..

Blir de røde stripene fryktelig fremhevende?

Spør meg selv litt hvorfor i alle dager de har satt "på de" å...

EDIT: Søkt litt rundt omkring på nettet nå, å finni den i crystal black også.. Kan det stemme at en kan få den i to versjoner mht farge?
    Har sett tv'n ja, og jeg la ikke merke til de i noen særlig grad. De er nok mer framheva på reklamen enn de der i virkeligheta.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Har sett tv'n ja, og jeg la ikke merke til de i noen særlig grad. De er nok mer framheva på reklamen enn de der i virkeligheta.
    Hvor har du sett den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du sett den?
    Er i butikkene i Thailand. Ble kjørt med godt hd-materiale og jeg synes den gav et godt inntrykk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er de fysiske butikkene så sinnsykt trege med å få nye modeller inn?
    Butikkene er tregere med å få inn disse modellene pga de fleste der ikke kjører paralellimport, men henter TVene inn gjennom samsung norge. Det gjør at du får bedre garantivilkår, blant annet pixelgaranti. Men til gjengjeld er Samsung norge litt tregere med å lansere modellene enn en del av landene hvor paralellimport modellene kommer fra (Paralellimport modeller vil ikke ha garanti gjennom samsung norge, men kun igjennom nettbutikken du kjøper den i)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Butikkene er tergere med å få inn disse modellene pga de fleste der ikke kjører paralellimport, men henter TVene inn gjennom samsung norge. Det gjør at du får bedre garantivilkår, blant annet pixelgaranti. Men til gjengjeld er Samsung norge litt tregere med å lansere modellene enn en del av landene hvor paralellimport modellene kommer fra (Paralellimport modeller vil ikke ha garanti gjennom samsung norge, men kun igjennom nettbutikken du kjøper den i)
    Hvorfor er Samsung Norge så trege med å få inn nye modeller da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ventet på Expert til uken.