Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 22 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 433
    Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrTerry
    ...men ikke størrelse... Står mellom 40" og 46" LE-xxA656.

Har mest lyst på 46", den er ikke så mye dyrere enn 40", men har lest to anmeldelser, den ene av 46" og den andre av 40", der 40" får høyere score pga bildekvaliteten. Har denne mye å si? Har grunnpakka til Get HD PVR.

I tillegg skjønner jeg lite av betegnelsene som står etter 656 på nettbutikkenes sider, her er 1CXXE f.eks.. Kan noen forklare hva disse går ut på?
    Du vil bli kjempefornøyd med 46A656, har sett både 40- og 46"ern i action ved siden av hverandre med Blood Diamond Bluray som kilde, var ingenting å utsette på 46"ern i forhold til 40"'ern.

når det gjelder betegnelsene som står etter 656 på diverse nettbutikker så er det ikke noe å tenke på i utgangspunktet. A656A1C er nordisk utgave med pikselgaranti. Altså vil jeg tro at A656A1C er det tryggeste kjøpet. Forskjellen ellers til de med annen betegnelse bak A656 er foreksempel prisen (billigere pga dårligere garanti), altså valget står mer på om du ønsker å betale forsikringspremien eller ikke for å få en best mulig garanti på tven, sånn som jeg har skjønt det på andre forumbrukere her og av selgere hos Expert, hifiklubben, elnor.

Innmaten er lik, så sånnsett er A656 = A656

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en Samsung A 559, og jeg er meget fornøyd!

Men jeg har ett lite problem. Når eg kjører lyden igjennom surroundanlegget, så er det litt forsinkelse på lyden ut der i forhold til lyden på selve tven.. Dette kjenner jeg kan bli plagsomt etterhvert.. Noen som har tips til å fikse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basshavoc

Men jeg har ett lite problem. Når eg kjører lyden igjennom surroundanlegget, så er det litt forsinkelse på lyden ut der i forhold til lyden på selve tven.. Dette kjenner jeg kan bli plagsomt etterhvert.. Noen som har tips til å fikse dette?
    ok,, jeg skal kjøpe meg den jeg også,, burde jeg gjøre det når jeg skal bruke den mye til spilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som opplever knirking og knakelyder i tv'en når man skrur den av? Det gjør nemlig jeg. Har vel noe med at tven blir varm og gjøre.

Men - en nydelig tv. Både til film, tv og spilling.

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic07
    Noen som opplever knirking og knakelyder i tv'en når man skrur den av? Det gjør nemlig jeg. Har vel noe med at tven blir varm og gjøre.

Dette er helt normalt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic07

Dette opplevde jeg og på min gamle Viewpia LCD, men ikke på min nåværende Sony. Plastikk? Har tenkt meg A656 nå, litt kjipt å høre om at jeg skal få disse knirkelydene igjen... :|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Dette opplevde jeg og på min gamle Viewpia LCD, men ikke på min nåværende Sony. Plastikk? Har tenkt meg A656 nå, litt kjipt å høre om at jeg skal få disse knirkelydene igjen... :|
    Jeg har ikke hørt noe på min 656

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat fått hengt opp min 46" 559, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få lyden ut på den optiske utgangen, er det noen som vet?
    Ellers virker det som en meget bra tv, til en fin pris:-D

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått til d skritt og kjøpt meg Samsung A656 37". Vi bestemte oss for at vi ville ha et ekstra TV og valget fallt på dette. Tenkte det ville være ett trygt kjøp da jeg har vært meget fornøyd med Samsung M87 37" og ikke hatt noen problemer med det.

A656'en er er nydelig TV design messig, den skal brukes til TV-titting, film (dvd og blue-ray) og spilling på Xbox 360 og PS3.

Bildet er meget godt på TV og dvd/blue-ray, men på spilling ble jeg skuffet, faktisk er det mye bedre å spille på M87'en, utrolig skuffende.

Game-mode'en gir ett utrolig dårlig bilde etter min smak, og bruker jeg mine egne instillinger opplever jeg det som kalles input-lag tror jeg?

Noen som kan forklare enkelt hva input-lag er?, og er dette mulig å bli kvitt med en eventuelt firmware oppgradering av TV'en?

Sitter nå å vurderer om jeg skal beholde TV'en eller levere den tilbake, kommer jo til å bli brukt til en god del spilling og når det ikke fungerer optimalt er det utrolig kjipt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring med disse nye Samsung modellene selv, men at en ny LCD TV idag ikke fungerer 100% optimalt sammen med en PC i enhver form for bruk høres ikke akseptabelt ut.

=> Retur!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung A656 Input-lag og Game Mode!

Har gått til innkjøp av en Samsung A656, bilde på stander tv signaler med dekoder fra Canal Digital, dvd og blue-ray er fabelaktig.

Men ved spilling av Xbox 360 og PS3 er det ikke optimalt!
    Med Game Mode på synes jeg fargene og kvaliteten er dårlig, men med egne innnstillinger opplever jeg det som kalles input-lag?, nesten som etterslep?

Er dette noe som kan gjøres noe med?, firmware oppdatering?, eller er det noe man bare må godta?

Synes det er rart at det fungerer dårligere på denne Tv'n enn min eldre M87.

Takker for all hjelp og svar!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Har gått til innkjøp av en Samsung A656, bilde på stander tv signaler med dekoder fra Canal Digital, dvd og blue-ray er fabelaktig.

Men ved spilling av Xbox 360 og PS3 er det ikke optimalt!
    Med Game Mode på synes jeg fargene og kvaliteten er dårlig, men med egne innnstillinger opplever jeg det som kalles input-lag?, nesten som etterslep?

Er dette noe som kan gjøres noe med?, firmware oppdatering?, eller er det noe man bare må godta?

Synes det er rart at det fungerer dårligere på denne Tv'n enn min eldre M87.

Takker for all hjelp og svar!
    Siste firmware finner du her.

Det er også kommet en nyere uoffisiell fw som du finner her. Fant den i en tråd for A5 serien, men 1007 funker både for A5 og A6, så vil tro denne gjør det også.

Får min A558 i morgen, gleder meg stort!

Ser rundt om kring på nettet at folk har store problemer med 24Hz. Kan noen her si noe om hvordan 24Hz funker på deres apparat?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du det rødskjeret rundt ramma? Jeg har akkurat kjøpt en M86, men nå vil jeg kanskje benytte meg av angreretten og kjøpe en A656.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann !

Jeg opplever rødskjæret i rammen som "stilig", har allerede fått noen komentarer på det. Rødskjæret i rammen opplever jeg ikke så framtredende i virkligheten som på bilder noe jeg synes er positivt. Har selv en M87 også og synes designen på den også er "stilig", men designen på A656 synes jeg er noen klasser over. Det eneste man bør tenke over er jo om man kan bli litt lei rødskjæret om en stund?. Til slutt vil jeg si at A656 helt klart er en bedre TV enn M87, uansett så vil du nok bli fornøyd med valget om du velger M87 eller A656.

Newcomer MrTerry sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske enig med Purolatino her... Nå har jeg bare hatt TVen i noen få dager, men designet passer utrolig godt inn i stua mi ihvertfall. Dessuten er ikke det røde så fremtredende, det blir ikke plagsomt. Og er det mørkt i rommet ser du det ikke i det hele tatt (og det er stort sett det beste "lyset" for f.eks. film... )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basshavoc

Slå av lyden på TV'en så har du ihvertfall ikke overlapping, men du har vel fortsatt et problem i og med at lyden henger etter bildet.

Til informasjon så har nye receivere en funksjon som kalles "lipsync", som skal fikse dette. Min har denne funksjonen, men virker ikke som jeg trenger den, funker fint når den er avslått også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dingz tester 40" A656

Mange av dere har sikkert allerede fått det med dere, men for dere som ikke har det, poster jeg linken her.

Dingz.no har testet JVC LT-46590BU mot LE40A656 (og W4000).

Samsung overbeviser i testen.

TEST: JVC LT-46S90BU og Samsung LE40A656 - Dingz : Dingz Test

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei folkens, ny på forumet her.

kjøpte en 32" A559 forleden dag, og jeg fpr signal via parabolboks med scart. hvorfor får jeg ikke kommet inn på parabolsettings i menyen?

i tillegg kan jeg ikke velge varm1 og 2 som settings, noe som er viktig for kalibreringen. eller sitter noen her på noen herlige settings som får frem det beste i tv'n?

håper noen kan hjelpe!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!

lurer på to ting!

1. jeg bor på studentleilighet i oslo (sio) og der har de vanlig kabeltv. Er helt
    noob men betyr det at de har analoge signal eller er det digitalt? hvordan vil A656
    takle det?

2. jeg sitter ca 2,5 meter fra min gamle tv, vil en 46 tommers tv blir for stort?

takk for svar!

Hilsen Erick

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46 blir altfor stort! med 2.5m høres 37" max ut...

Side 7 av 22 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •