Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 433
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ettersom Samsungene benytter samme paneler som Sony er det jo mange likhetstrekk da... Samtidig er jo selvasgt elektronikken avgjørende, og der scorer nok Sony hakket bedre. Jeg har tatt enda en titt på 656en i dag, og kan bemerke:

1. Dårlige kilder avsløres relativt enkelt, du bør med andre ord ha litt sitteavstand til denne TVen...
    2. Prosesseringen ser ut til å gjøre bildet skarpere enn det egentlig er, noe som også fremprovoserer litt artifakter. Dette lar seg nok stille på, jeg har kun sett de utstilt i butikk...
    3. Sett opp mot plasma blir fremdeles bildet litt "kunstig", ser litt "fake" ut liksom... Litt for krystallklare farger, litt lite nyanser...

Samtidig er bildene sylskarpe, panoreringene ganske så bra, visningsvinkelen snart på høyde med plasma og designet enormt bra.

Sonyene med samme panel, W4000, har et litt mer "blålig" bilde som standard, noe alltid Sony har kjørt på som "label" på sine TVer. Synes ikke det er spesielt imponerende, og liker heller den litt varme stilen til Samsung, selv om den igjen er litt i overkant. Dette lar seg jo uansett stille til en viss grad, men både Sonyene og Samsungene sliter litt med fargekorrekthet sånn i utgangspunktet... Der er igjen plasma-TVene i en helt annen liga. Langt mindre "pastell" og mer realistisk fargegjengivelse.

...i tillegg er Sonys "gamle" X3500-serie langt bedre på det meste enn W4000, men det visste dere vel...
    Derfor er det Samsung 7-serie eller etterfølgeren til X3500 jeg har lyst på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Når jeg bruker komponent og går inn i menyen så er det ikke mulig og justere på 100hz, den er ikke lenger uthevet i menyen slik at man kan velge denne funksjonen.
    OK, men bedre at du ikke har muligheten til å velge det, enn at du er tvunget til å ha det på i det minste, sånn var det jo på samsung sine tidligere modeller. All "bildeforbedring" var uansett på og du fikk ikke slått det av, ikke gjorde det noe positivt fo bildet heller. Nå er heldigvis den tiden forbi og de fleste produsenter lar deg faktisk justere bildet sånn du liker det.

Innsynsvinkelen på M-serien til Samsung kan i beste fall kalles elendig. 20 grader eller noe sånt før alle fargene forandrer seg til hvit. men det hadde jo med det glansede kontrastpanelet å gjøre. det gjorde bildet sortere (riktignok ikke mer detaljert) men gikk på bekostning av innsyn.

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE40A656 Review

Nå er testen fra hdtvtest.co.uk klar

Samsung LE40A656 Review – 40” 1080p 100Hz LCD HD TV

Hilsen Strilen fra utforbi............

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stril
    Nå er testen fra hdtvtest.co.uk klar

Samsung LE40A656 Review – 40” 1080p 100Hz LCD HD TV

Noen som har fått sin 46A656 enda? Tenkte meg en tur i en butikk og sjekke flyscenen på Blood Diamond BD, og sjekke om samsungen forstatt sliter med panorering der Klarer den testen, så kjøper jeg den TVen.

Dere som har fått den: Fornøyd ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du følger med, Stril ! Har lest testen nå, og det virker som at Samsung har gjort en bra jobb med denne modellen :

Mindre artefakter enn på de eldre modellene.
    Bedre detaljnivå i mørke scener.
    I tillegg en meget habil deinterlacing, og behandling av SD materiale.

Den største ulempen var prestasjonene ved TV spilling :
    Aktiver "gamemode" å mist alle innstillingsmuligheter. Eller bruk "custom" å akseper at bildet lagger pga for treg responstid.
    MAO ; Spill med uoptimalt bilde og grei respons, eller med bra bilde og dårlig responstid

Fargebalansen klarte de heller ikke å få til like bra som f.eks på W4000.
    Til tross for at modellen har mange innstillingsmuligheter.

Totalt sett synes jeg dette virker som en bra LCD TV. Kanskje ikke "spillerenes" valg, men for de fleste andre er nok dette en bra LCD skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste at Samsung LE46A656 ble best i test i bladet hjemmekino.har tenkt og kjøpe denne tv,men den testen fra hdtvtest.co.uk sa at den tv ikke er bra til og bruke med spillkonsoller.har noen av dere prøvd LE46A656 men spillkonsoll som ps3 eller xbox360?.vist denne tv er elendig bruk av spillkonsoller,så må jeg kansje kjøpe meg en annen tv for jeg bruker tv mye til min xbox360.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en runde i forskjellige Expert butikker her i bergensområdet hvor de hadde LE40A656 utstilt.

Av alle skjermer i butikkene var det denne som imponerte mest når det gjelder svartnivå og bevegelse/panorering.

Man kan ikke se på alle skjermer samtidig men demoen som ble kjørt gikk i loop og etterhvert danner man seg et bilde hvor den personlige smaken avgjør.

Inntil nå har jeg ønsket meg en Panasonic 42" i PZ serien men nå vet jeg ikke lenger. Samsung eller Panasonic???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke akkuratt veldig representativt å se i butikk, spesielt ikke sortnivå. Dette er jo tross alt en av modellene som expert kommer til å fokusere på fremover. De pleier jo å ha gode avtaler og gode marginer? på samsung. Fikk du sett noe særlig på instillingene? Har selv fått testet litt med denne og ved første øyekast synes jeg den ser veldig bra ut ihvertfall.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 46" 656 med PS3, og er strålende fornøyd.. Nå kan det dog hende andre ikke like fornøyd som meg, men vi har alle ulike meininger...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Jeg har 46" 656 med PS3, og er strålende fornøyd.. Nå kan det dog hende andre ikke like fornøyd som meg, men vi har alle ulike meininger...
    Sett på bluray med denne tven enda?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Er ikke akkuratt veldig representativt å se i butikk, spesielt ikke sortnivå. Dette er jo tross alt en av modellene som expert kommer til å fokusere på fremover. De pleier jo å ha gode avtaler og gode marginer? på samsung. Fikk du sett noe særlig på instillingene? Har selv fått testet litt med denne og ved første øyekast synes jeg den ser veldig bra ut ihvertfall.:-D
    Hei Zenon.
    Nei jeg fikk ikke sett på innstillingene men for meg med mitt syn var sort SORT og raske bevegelser og panoreringer var helt fine. Samsungen ga meg gåsehud pga supert bilde.
    Expert har helt sikkert VELDIG gode marginer

Har fremdeles en 14 år gammel 25" Panasonic CRT som aldri har sviktet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Sett på bluray med denne tven enda?
    Har sett litt på Cars, og Ghostrider.. Men spesiellt ene scenen på Ghostrider, hvor han kjører fra taket på en høy bygning og ned langs vinduene, og smeller i bakken foran masse politifolk, er ei scene jeg synes var helt overlegen mht tv`n..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, skulle gjerne sett mer på innstillinger osv, men i butikk vil denne helt klart se helt sort ut. plasma ser jo ikke sort ut i butikk... Kan tenke meg det er en veldig god TV på bluray, det har jeg ikke fått testet enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg er veldig interessert i å høre innspill fra andre med denne skjermen, mht justeringer...?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Har sett litt på Cars, og Ghostrider.. Men spesiellt ene scenen på Ghostrider, hvor han kjører fra taket på en høy bygning og ned langs vinduene, og smeller i bakken foran masse politifolk, er ei scene jeg synes var helt overlegen mht tv`n..
    Jeg var på Expert i Oslo i dag, og fikk lov til å leke litt med 40A656 i butikken med bluray. Ønsket å sjekke ut flyscenen på Blood Diamond (starten av 2. kapittel) på denne Tven... og prøvde med alle de ulike innstillingene for 100Hzen på tven. prøvde både med High, medium, low og av. Med 100Hz på high ble halo-effekten veldig tydelig, så klare ringer rundt objekter som beveger seg fort. Medium var noe bedre. 100Hz på low kan jeg leve med, men fortsatt veldig tydelig. Ved å skru den helt av, så blir det som med de fleste andre LCDtvene fra samsung / sony hakkete når det blir store og raske panoreringer.

Dro senere ned på Sony Center på Karl Johan og sjekket ut X3500 (koster dog 28 000 for 46"), den var intet bedre enn Samsungen etter min mening, samme problemet (om jeg kan kalle det et problem) på den, kanskje ørlite mindre tydelig med 100Hz på innstillingen "standard" på den kontra low på Samsungen.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stril
    Var en runde i forskjellige Expert butikker her i bergensområdet hvor de hadde LE40A656 utstilt.

Av alle skjermer i butikkene var det denne som imponerte mest når det gjelder svartnivå og bevegelse/panorering.

Man kan ikke se på alle skjermer samtidig men demoen som ble kjørt gikk i loop og etterhvert danner man seg et bilde hvor den personlige smaken avgjør...
    Har også fått tatt en titt på denne i butikk - og må si at dette er den desidert beste LCD-skjermen jeg har sett til nå (men må bekjenne at jeg ikke har sett den ved siden av Sony X3500 el. W4000...). Kilden var TV2 Sport HD - og jeg har aldri sett fotball så bra på LSD-skjerm før.
    MEN - for mine øyne er det fortsatt et stykke igjen til like godt bilde som de beste plasma-skjermene gir... Basta ;-)
    Dessuten synes jeg den ligger vel høyt i pris i forhold til sammenliknbare (?) plasmaskjermer som Pana PX80 og LG PG6000

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er den tekniske tråden rundt disse TVene. Ønsker en diskutere forhandler / pris osv. tar en det under "Produkt -og prisjakt".

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elkjøp og kikket på denne tv'n i dag. Fotball gjennom canal+ sport 1 var helt forferdelig. (lignet veldig noen urovekkende bilder som var postet på det internasjonale avforumet) Hva dette skyldes og hva slags innstillinger som var aktivert vet jeg ingenting om. Ishockey med hd såg meget bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendinger på Canal + Sport 1 er generelt sett veldig dårlige, merker dette hjemme også, er litt kjipt å se på denne etter du har sett EM på TV2 sport HD eller Canal + Sport HD. Godt mulig de i butikken i tillegg til å mate TVen med dårlige signaler har hatt på/slått på alt som er av bildeforbedring som blant annet gir mer etterslep. Spørs om de har hatt på 100hz osv.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok tenkelig. Men uansett er det veldig synd ettersom jeg nok kommer til å se mye kamper gjennom canal+ sport 1 og tilsvarende kanaler.

AVForums

Der er linken til bildet jeg snakket om. Akkurat tilsvarende problemer som jeg oppdaget i butikken. NB: Man må registrere seg/ være registrert for å se bildet.

Side 5 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •