Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 22 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22
Viser resultater 421 til 433 av 433
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kops
    Har en 32" 559 og har det samme problemet. Kjøpte en kalibrerings-cd for å prøve å rette på problemet, men det hjalp ikke. Har du parabol eller kabel, jeg bruker parabol, og lurer på om det kan ha noe å gjøre med signalene som tuneren sender til tv-apparatet som forårsaker dette.
    "Se hva som skjer" ser man nesten ikke tekst på, og det gjelder andre kanaler også. Har spurt hos forhandler og også hos Samsung, men ingen har noe forklaring på det. Kommer du over noen gode hint så send det over:-D

Jeg har parabol fra canal digital, med den rimeligste dekoderen... Mulig det kan ha noe med det å gjøre - når jeg tenker meg om, så er jeg usikker på om jeg har opplevd dette på film og spilling...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes
    Jeg har parabol fra canal digital, med den rimeligste dekoderen... Mulig det kan ha noe med det å gjøre - når jeg tenker meg om, så er jeg usikker på om jeg har opplevd dette på film og spilling...
    Sjekk ut om du har samme problemet når du ser film. Hos meg er det verst når det er "direktesendinger" som sport i snø eller f.eks. solfylte partier fra Dagsrevyen o.l. Har ikke opplevd dette fra dvd. Jeg bruker paraboldekoder,
    "Strong 8700", kombi for både Viasat og Canal Digital.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese igjennom hele tråden.

Har 656 serien mulighet for å bruke Canal Digital sitt kabel nett?

Og hva må man ha for at det skal funke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brukerveiledning for å installere cam kort i Samsung 5 serie

hei alle sammen...

har litt problemer med å installere cam kortet i tv'n. jeg har en samsung 5 serie modellnavn: LE37A566, har et canal digital kort men får ikke inn dette til å funke sammen.

noen som har en bruker veiledning eller en fremgangsmåte jeg kan følge?

på forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut om du har samme problemet når du ser film. Hos meg er det verst når det er "direktesendinger" som sport i snø eller f.eks. solfylte partier fra Dagsrevyen o.l. Har ikke opplevd dette fra dvd. Jeg bruker paraboldekoder,
    "Strong 8700", kombi for både Viasat og Canal Digital.
    Jeg hadde også det samme problemet, det hvite ble liksom altfor hvitt når jeg så på tv gjennom Strong SRT8500 canal digital tuneren. Endret i menyen til tuneren - TV standard fra RGB til Normal. Da ble det liksom litt mer normal hvit farge, men man mister litt av detaljene i bildet ellers, men alt i alt ble det bedre å se på tv da.
    Ellers så er jeg kjempe fornøyd med tv'en, knall bilde når jeg spiller xbox360 og vanlig dvd film.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LE37A656 "handshaker" ikke på HDMI

Jeg kjøpte min LE37A656 TV for et par måneder siden. Den fungerer supert, med unntak av HDMI-tilkoblingen. Jeg har prøvd å koble til to forskjellige enheter, en laptop (HP Pavilion dv5-1145) og en Western Digital WD TV HD Media Player. Problemet ser ut til å være at TVen ikke sender ut signaler på HDMI-portene som forteller den tilkoblede enheten hvilke egenskaper den har. (Dette kalles gjerne PnP - plug and play - eller EDID - extended display identification data.) Med WD TV HD Media Player får jeg bilde på TVen, men den klarer ikke å detektere TVens native oppløsning. Mediaplayeren har imidlertid mulighet for å sette oppløsning manuelt, og da får jeg uten problem 1080p bilde på TVen. Hvis jeg derimot prøver mediaplayeren mot en annen TV (også Samsung), finner den automatisk ut høyeste oppløsning som TVen tilbyr. Med PC blir det enda verre, for den detekterer ikke TVen på HDMI, og lar meg da heller ikke sette noen oppløsning manuelt. Når jeg kobler PCen mot en annen TV (Samsung LE46A656) går det som en drøm: PCen detekterer TVen, finner automatisk ut at den supporterer 1920 x 1080 og setter opp TVen som sekundært display.
    Siden TVen er dekket av garanti, har jeg tenkt å reklamere ovenfor mpx.no. Men, for å være på den sikre siden ønsker jeg å få bekreftet at når man kobler (moderne) utstyr til TVen via HDMI, så er det meningen at de skal kunne detektere TVen og dens oppløsning via HDMI-signalene, og automatisk kunne velge beste oppløsning. For ordens skyld nevner jeg også at jeg har testet dette på alle fire HDMI-kontaktene. Jeg har også brukt samme HDMI-kabel (Cinet) under alle testene. Med vennlig hilsen, Gunnar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sapmelas
    Jeg hadde også det samme problemet, det hvite ble liksom altfor hvitt når jeg så på tv gjennom Strong SRT8500 canal digital tuneren. Endret i menyen til tuneren - TV standard fra RGB til Normal. Da ble det liksom litt mer normal hvit farge, men man mister litt av detaljene i bildet ellers, men alt i alt ble det bedre å se på tv da.
    Ellers så er jeg kjempe fornøyd med tv'en, knall bilde når jeg spiller xbox360 og vanlig dvd film.
    Hvor finner du "normal"? På TV-utsignal har jeg følgende valg: RGB,PAL BG,S-VIDEO,SECAM K,SECAM L.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke på tide med en editering av topic...? De er vel ikke så NYE lengre disse...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner du "normal"? På TV-utsignal har jeg følgende valg: RGB,PAL BG,S-VIDEO,SECAM K,SECAM L.
    Har jo en litt eldre tuner enn det du har, så menyen er nok ikke den samme.
    Det du må gjøre er å prøve deg fram, f.eks PAL å sjekke om det hjelper, hvis ikke, så prøver du S-Video osv. En av dem må jo være det samme som "normal" på min

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samtale med Canal Digital...

Hei! har nettopp ringt CD kundeservice og klaget på min CD HD PVR som oppfører seg rart (slår seg av, ingen lyd, starter ikke opptak osv.).
    Dette er forøvrig min andre hd pvr tuner fra CD da den forrige hadde samme problem foruten om at lyd forsvinner, that's a new one

Damen spurte om hvilken tv jeg hadde og om den var gammel, sa det var samsung LE40656, årets tv 2008.
    Fikk til svar at jeg skulle kople fra HDMI kabel og bruke component istedet, da det var mulig at min LE40656 ikke var kompatibel med hdmi utgangen på tuneren.

Fikk samme kvalitet som med hdmi ble det sagt. Ble veldig usikker, men stemmer dette at det er samme kvalitet med component som med hdmi?
    Trodde hdmi oppskalerte bedre enn component, men gjelder det bare på dvd som signalkilde??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme TV og har koblet den til med HDMI. Den "krøller" litt av og til, men ikke mer enn jeg har lest andre sliter med så jeg kan ikke skjønne at det har noe med TV'en å gjøre.

Krysser fingrene for at det blir bedre når softwareupdaten endelig kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hordan står A656 opp i mot andre/nyere skjermer i rundt denne prisklassen? Eg ser denne blir nevnt jevnt og trutt i diskusjoner, så eg har fattet intresse i skjermen Fikk ikkje sørlig svar i tråden eg opprettet i går om tips til nye gaming/film TV.

Er det andre gode/bedre alternativer til denne modellen?

Newcomer agin sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfi pettersen
    Noen som vet hvorledes en kommer inn i servicemeny? Kan en få stilt inn norske menyer på denne tv som er paralellimportert?
    Har noen en liten "how to" på evnet?
    «Enter the service menu by turning off the tv. Press "info", "menu", "mute" and "power" on the remote.»

PS: Dette brukes på eget ansvar...! Sannsynligvis må man stille inn alt av bildejusteringer på nytt etter å ha gått inn på servicemenyen...
    Det blir vist 3stk numre av typen 10xx, det i midten viser firmware-versjonen. Siste jeg har funnet(og installert) fra Samsungs side er 1023.

Service-manualer for tv'ene finnes fortsatt på en russisk site, som beskriver servicemenyen også.
    UPDATE: A65.ZIP , velg først linken over twitter/facebook-link-linjen, deretter må man innom en av sponsorene før man kan laste ned filen.

Side 22 av 22 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •