Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 22 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 433
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda; Jeg vil også ha så mye informasjon som mulig, men jeg ser også at det sannsynligvis er slik at for en stor andel av kjøperne vil det forvirre mer enn godt er.

Fra en butikk sitt ståsted kan det nok også være slik at man "skjuler" litt informasjon om et apparat for å gjøre det litt vanskeligere å sammenligne med andre ting man har sett på nettet eller andre steder. I tillegg kommer at dersom det ikke står tilstrekkelig med informasjon der blir man jo nødt til å spørre en selger......som selvfølgelig har som jobb å få deg på kroken

Det absolutt verste er for meg ikke å finne annonser i butikken som er mangelfulle, men å spørre en selger om ytterligere informasjon og finne ut at det er like mangelfullt der......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å spørre en selger er ofte minst like villedende som informativt. De skal selge først og informere kommer litt lenger ned på listen. De mangler ofte kunnskap og forteller det de tror kunden vil høre. Litt sånn som de som snakker med de døde på tvnorge og kanal fem. Gode selgere er gode på cold reading. Skal man ha god informasjon så må man snakke med brukere og entusiaster med erfaring. Men overraskende mange handler i butikk uten å vite noe som helst om det de kjøper. Og folk er fornøyd med å ha det sånn. Selgeren sier at produktet er flott, og kunden er fornøyd. En godt voksen dame på jobben min har fortalt meg litt om tvproblemer som de har hatt. Etter mye om og men fant de ut at tven ikke støttet hdcp. Så de kjøpte en til, med hdcp. Kjekt for de som selger tver, men ikke så kjekt for kunden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Joda; Jeg vil også ha så mye informasjon som mulig, men jeg ser også at det sannsynligvis er slik at for en stor andel av kjøperne vil det forvirre mer enn godt er.

Fra en butikk sitt ståsted kan det nok også være slik at man "skjuler" litt informasjon om et apparat for å gjøre det litt vanskeligere å sammenligne med andre ting man har sett på nettet eller andre steder. I tillegg kommer at dersom det ikke står tilstrekkelig med informasjon der blir man jo nødt til å spørre en selger......som selvfølgelig har som jobb å få deg på kroken

Det absolutt verste er for meg ikke å finne annonser i butikken som er mangelfulle, men å spørre en selger om ytterligere informasjon og finne ut at det er like mangelfullt der......
    Har en 559 og synes det hvite i bildene blir så altfor hvitt. Har prøvd forskjellige innstillinger, men intet hjelper. Har spurt selger også, men de ser ut til å skjønne enda mindre enn undertegnede gjør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svigers har fått tilbud på en 40" 559 på ekspert til 9999,- men ser at en 40" 656 ligger ute på div nettbutikker til omtrent samme pris. De bruker en get dekoder, og det jeg lurer på er om de vil merke noe spesielt forskjell på bilde om de heller går for en 656. Er isåfall en utfordring å få de til å handle på nettet. Det er jo skumle greier :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker parabol og har to dekodere, både fra canal+ og viasat, men som sagt blir det hvite altfor hvitt uansett. Noen som har forslag på hva som ev. er feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

656

Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Svigers har fått tilbud på en 40" 559 på ekspert til 9999,- men ser at en 40" 656 ligger ute på div nettbutikker til omtrent samme pris. De bruker en get dekoder, og det jeg lurer på er om de vil merke noe spesielt forskjell på bilde om de heller går for en 656. Er isåfall en utfordring å få de til å handle på nettet. Det er jo skumle greier :-)
    Jeg kjøpte meg nettopp en LE46A656 hos Netshop i Oslo. Jeg betalte kr. 11.998,- + kr. 40,- i frakt når jeg hentet den selv på Netshop sitt hentelager i Oslo. Det er billig. Pixmania solgte den samme TV kr. 1.000,- billigere, men skulle ha kr. 1.600,- i frakt, og da blir den fraktet med Posten... Risikabelt..

Vil ellers si at jeg er meget fornøyd med min TV. Utrolig mye TV for penga.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på 40"-versjonen av den TV-en på Netshop. Hva gjør jeg hvis det skjer noe galt med TV-en? Må jeg sende hele sullamitten inn igjen og betale en svindyr frakt, eller finnes det verksted plassert rundt i det ganske land? Bor i Kristiansand.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kops
    Jeg bruker parabol og har to dekodere, både fra canal+ og viasat, men som sagt blir det hvite altfor hvitt uansett. Noen som har forslag på hva som ev. er feil?
    Det enkleste er vel å lete litt på nettet og finne ut noen har publisert forslag til innstillinger som du kan forsøke på egen skjerm...ikke sikkert det passer din egen smak, men det sparer litt arbeid og gir et greit utgangspunkt uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Jeg har sett på 40"-versjonen av den TV-en på Netshop. Hva gjør jeg hvis det skjer noe galt med TV-en? Må jeg sende hele sullamitten inn igjen og betale en svindyr frakt, eller finnes det verksted plassert rundt i det ganske land? Bor i Kristiansand.
    Er ikke det noe av prisen man betaler for å handle billig på nettet da? Det er jo lov å sjekke prisen på nettet og så prute litt i butikken. Ta utgangspunkt i nettbutikk pris + frakt. Skulle du ikke klare å prute det helt ned dit så blir det jo opp til deg selv å se om du føler prisforskjellen kan forsvares i forhold til enklere håndtering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE40A656 og 0 pixelgaranti

Såvidt jeg har skjønt etter å ha lest litt rundt er at Samsung Norge ikke gir 0 pixelgaranti på andre TV'er enn de som er importert via dem. Logisk nok. Ergo har jeg valget mellom en til rundt 9000,- uten 0 pikselgaranti og en til 12500 med 0 pikselgaranti.
    Dog har jeg funnet ut at deal.no reklamerer med utenlandske TV'er med 0 pikselgaranti (eller 100% som de kaller det) se her:Deal.no: LCD-TV 40" - 42", Samsung 40" LCD TV - LE40A656 Utenlandsk fordi den ikke har norsk menysystem. teksttv brukes via Dreamboxen, så det har ingen effekt.
    Er det noen som vet om de har en deal (morsom ordbruk :-) med Samsung Norge eller om Deal.no dekker dette selv?

mvh Nytelse
    Som skal ha en slik :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det på noen måte å få PIP med 2 HDMI innganger? F.eks. å dele bilde mellom pc via hdmi og tv via hdmi. Ser ut som det ikke går med den vanlige PIP funksjonen, er det noen andre muligheter ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ailnrock
    Går det på noen måte å få PIP med 2 HDMI innganger? F.eks. å dele bilde mellom pc via hdmi og tv via hdmi. Ser ut som det ikke går med den vanlige PIP funksjonen, er det noen andre muligheter ??
    Koble TV inn på PC og kjør TV i et vindu på PC'en. Kjører selv Windows Media Center og dette er jo mye bedre enn PIP på TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette lar seg gjøre med pcen min og tvdekoderen.../ har altibox. Er det eneste mulighet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Lurer bare på hvorvidt Samsung sin modell LE37A557 er noe å satse på... Skal ha en 37-tommer i 6000-7000,- klassen... Den er hvertfall veldig fristende! Skal bruke den til spilling (xbox 360), vanlig tv-titting og film, selvsagt...

Håper på positive tilbakemeldinger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv LE37A559 som skjerm til xbox 360 og til det fungerer den ypperlig. Forskjellen mellom 557 og 559 tror jeg er minimal så du vil nok bli fornøyd hvis det endelige valget faller på 557 :-)

Newcomer Spike sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettet*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eier en A656 46", men sliter litt med pc-tilkoblingen.

Har installert Windows7, og tenkte jeg skulle se en film på tv'n.
    Etter om og men så klarte jeg å få bilde på tv, men problemet som oppstår nå er:
    Det flimrer noe voldsomt på lcd-tv, og deretter mister jeg signalet. Det kommer tilbake, men det slår seg bare av og på hele tiden.

Innstilling fra pc er 1920x1080 og 60hz.

Jeg hadde igrunn og samme problemet når jeg hadde XP, men da skjedde det ikke når jeg så film, men hvis jeg f.eks. så en dårlig oppløst video i fullskjerm på youtube o.l.

Jeg har koblet pc på HDMI 2. DVI fra pc.

Noen som har anelse for hva problemet kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har nå klart å holde signalet i ca.30 minutter på tv.

Men når jeg beveger mus så flimrer (dukker opp tynne hvite streker) helt øverst i skjermen, og når jeg scroller en hjemmeside så dukker de opp litt overalt på skjermen.

Hva er det som forårsaker det, og er det noen mulighet for å få fikset det? Eller er det noen feil med tv'n? (Har firmwaren som ligger på samsung.no)

.. og når jeg skrev dette falt signalet vekk i par-tre sekund. Argh.
    Edit: Og nå skjer det hver gang jeg surfer inn på en ny webside i browser, og også helt ut av det blå når som helst.

Dette er et skikkelig irritasjonsmoment, og jeg betalte ikke 17,5k for tv som jeg ikke, også, kan bruke som pc-skjerm.

Kan noen være vennlig å gi meg råd til hva som er galt? Er tv koko, og jeg bør gå på HIFI-klubben å klage? Er det Windows7? Er det DVI->HDMI-kabelen jeg kjøpte hos HIFI-klubben som er ødelagt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med en LE40A559 som snart er et år gammel. Så har jeg problemer med "hvitnivået", det er blendende og forferdelig å se på. I TV2's "se hva som skjer-meny" så er det nesten vanskelig å lese teksten.

Den skal være kalibrert etter noen settings jeg fant her på forumet.

Flere som har dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes
    Jeg sitter med en LE40A559 som snart er et år gammel. Så har jeg problemer med "hvitnivået", det er blendende og forferdelig å se på. I TV2's "se hva som skjer-meny" så er det nesten vanskelig å lese teksten.

Den skal være kalibrert etter noen settings jeg fant her på forumet.

Flere som har dette problemet?
    Har en 32" 559 og har det samme problemet. Kjøpte en kalibrerings-cd for å prøve å rette på problemet, men det hjalp ikke. Har du parabol eller kabel, jeg bruker parabol, og lurer på om det kan ha noe å gjøre med signalene som tuneren sender til tv-apparatet som forårsaker dette.
    "Se hva som skjer" ser man nesten ikke tekst på, og det gjelder andre kanaler også. Har spurt hos forhandler og også hos Samsung, men ingen har noe forklaring på det. Kommer du over noen gode hint så send det over:-D

Side 21 av 22 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •