Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 433
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Test av Samsung LE40A656: Group test: 40-42in flat TVs pt2 - AVReview News and comment

Har bestemt meg for denne skjermen. Er spent på om prisene vil falle på denne skjermen den nærmeste mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Newslist - Samsung Electronics GmbH

På Samsung.de er det nå kommet en skjerm som heter LE40A659A. Den eneste forskjellen jeg kan se mellom den og LE40A656A er at førstnevnte har dynamisk kontrast på 60000:1 og har 100 euro lavere veiledene pris. Noen som vet mer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le40a656

Får HD PVR boksen min fra GET i morgen også.

Gleder meg til å koble opp alt sammen til TV'en (Xbox1/XBMC, Xbox 360, PS3)

-Sonic

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon. Jeg kunne tenkt meg Samsung 46" - LE46A656, men A558 er et par tusen billigere i butikk når jeg har sjekket. (Liker best å muligheten til evt. retur personlig).

Er det noen som kan vise meg til en oversikt over hva forskjellene er på A656 og disse A55x modellene? Synlig bedre bilde kan forsvare prisforskjellen men en ekstra hdmi port kan jeg leve uten feks.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har vært noe problemer med tv'n, men som fikses ved en software-oppdatering. Mon tro om tv'ene allerede vil være oppdatert når man kjøper den fra nå og fremover, eller om man må gjøre det selv? Er det evt vanlig at utsalgsstedene tar på seg jobben?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Ser det har vært noe problemer med tv'n, men som fikses ved en software-oppdatering. Mon tro om tv'ene allerede vil være oppdatert når man kjøper den fra nå og fremover, eller om man må gjøre det selv? Er det evt vanlig at utsalgsstedene tar på seg jobben?
    A656 har både nettverksinngang og USB-inngang, så det skjer kanskje automatisk om man kobler tvn til internett. Det er ihvertfall sånn at man kan få nyheter og værmelding på skjermen, så det er en kobling mot samsungs servere der. Det ville være rart om de ikke formidlet firmware-oppdateringer via denne, og uansett kan man jo bare ta en USB-stick og overføre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell på A656 og A559? A559 ser fristende ut, men jeg lurer på om den blir bedre en 46W4000 til Sony...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, har ryddet opp i et par innlegg her. Vi har skilt mellom pris -og teknisk diskusjon i 7 år nå, så det bør ikke komme som noen overraskelse. Ønsker en diskutere pris gjør en det i "Pris -og produktjakt"-forumet.

Produktene kan også legges opp på AVnytt og pris kan registreres der.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...så at det var en del nye brukere som ikke forstod helt teknisk/prismessig inndeling. Det er viktig at en leser vår FAQ før en benytter forumet, da dette forklarer mye rundt diverse. Kort fortalt; prisdiskusjon er kun aktuell i en veldig kort tidsperiode, da prisene endrer seg kontinuerlig. Teknisk diskusjon kan være aktuell i flere år. Det er derfor helt avgjørende at pris -og teknisk diskusjon deles inn, det er en av de viktigste årsakene til at AVforum fremstår så oversiktelig og ryddig som i dag.

A656, som nok er det mest aktuelle serien for de fleste, har en egen pristråd her:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...000-1-lcd.html

Hvis en finner lave priser i utland og innland, kan en registrere disse på produktene på AVnytt her:

40" A656: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1592
    46" A656: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1593
    52" A656: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1594

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...så at det var en del nye brukere som ikke forstod helt teknisk/prismessig inndeling. Det er viktig at en leser vår FAQ før en benytter forumet, da dette forklarer mye rundt diverse. Kort fortalt; prisdiskusjon er kun aktuell i en veldig kort tidsperiode, da prisene endrer seg kontinuerlig. Teknisk diskusjon kan være aktuell i flere år. Det er derfor helt avgjørende at pris -og teknisk diskusjon deles inn, det er en av de viktigste årsakene til at AVforum fremstår så oversiktelig og ryddig som i dag.

A656, som nok er det mest aktuelle serien for de fleste, har en egen pristråd her:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...000-1-lcd.html

Hvis en finner lave priser i utland og innland, kan en registrere disse på produktene på AVnytt her:

40" A656: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1592
    46" A656: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1593
    52" A656: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1594
    Men det er jo masse teknisk info i den pristråden, hvorfor er det tillatt da..?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det må du spørre de som faktisk har diskutert tekniske ting i en pristråd om. Det endrer jo ikke det faktum at inndeling av teknisk og prismessig diskusjon er det riktige for dette forumet og noe vi bør prøve å etterleve så godt det lar seg gjøre. Vi har imidlertid ikke kapasitet til å ta alle type tråder, og vi fokuserer kreftene på å holde de tekniske trådene så gode som mulig. Vi burde selvsagt gjort det samme på pristrådene, men vi rekker ikke gjennom alt alltid.

Min oppfordring må jo da være at du heller hjelper til og minner dine felles entuasiaster om hvordan ting fungerer, i stedet for å kaste bort tid på svært lite konstruktiv (les: kranglete) tilbakemeldinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tillat pga det er en "midlertidig tråd" som lygren sier, mens når du om 3 år skal finne noe teknisk om disse TV modellene slepper du å bla igjennom 50 sider med hva den kostet før. Det er ingenting gale i å diskutere produktet samtidig som du diskuterer pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål om 6- og 7-serien

Kan disse bla i undersider på tekst-tv?
    Kan man bruke mange forskjellige AV-kilder i PAP? Min M86 er ubrukelig til PIP/PAP da veldig få kombinasjoner går an å bruke.
    Man kan vel ikke velge direkte AV-inngang, men kan man steppe frem og tilbake i AV-inngangene med fjernkontrollen, ikke bare frem?
    Vurderer å bruke min nåverende 40M86 som datamonitor rett ved siden av en 6 eller 7-serie. Vil fjernkontrollene "krasje"?

Og, i grove trekk, hva er forskjellen på 6 og 7-serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen ser ut til å være 4ms istedenfor 6ms. Ellers ser det ut til å være små forskjeller, ihvertfall ikke veldig syneslige ut ifra specs.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Min oppfordring må jo da være at du heller hjelper til og minner dine felles entuasiaster om hvordan ting fungerer, i stedet for å kaste bort tid på svært lite konstruktiv (les: kranglete) tilbakemeldinger.
    Men jeg tror jeg skrev et innlegg som var både hyggelig og så konstruktivt som jeg klarte å få til. Det innlegget ble slettet. Jeg antar at det var et arbeidsuhell?

Edit: og kommer det samme til å skje hvis jeg skriver dette innlegget om igjen? Og kommer denne kommentaren til å bli slettet også? Jeg venter i spenning...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Bols, diskusjonen rundt pris og teknisk er avsluttet. Vennligt forhold deg til de retningslinjer som foreligger (vennligst les vår FAQ). Denne tråden skal heretter omhandle teknisk diskusjon rundt emnet, har du øvrige kommentarer til AVforums retningsliner kan du sende disse til admin@avforum.no slik at denne tråden ikke sklir ut mer enn nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om lyden på disse nye Samsung TVene? Hva vil være Samsungs beste TV (toppmodell) denne våren/sommeren? Tror dere disse TVene vil være bedre enn LG6000?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden på 4 og 5 modellen var ihvertfall ikke noe spesielt å skrive hjem om, samme lyden som samdung har hatt tidligere. Har ikke fått testet 6 serien enda, foreløbig holder jeg en knapp på LG6000 forann 5 serien men blir spennende å få noen skikkelige tester av denne opp imot A6xx.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har sett 52A656 i utstilling i butikk med Blu-ray gående, og jeg må si jeg ble virkelig imponert... Ikke bare over bildekvaliteten, som i seg selv var utrolig god, men av designet. Samsung har vært dristige i valget av rødt, men det så rett og slett bare helt vanvittig lekkert ut...

Bildekvaliteten var jo litt vanskelig å vurdere fullt ut ettersom det var masse lys i lokalet. Det jeg klarte å danne meg av inntrykk er som følger:

1. Panoreringskvaliteten er veldig god, i det minste på Blu-ray (trenger ikke være like god på andre kilder).
    2. Skarpheten er vanvittig bra.
    3. Fargegjengivelsen er noe av det beste jeg har sett fra en LCD.
    4. Sortnivået er vanskelig å vurdere, men sett opp mot andre LCDer i butikken så det unektelig en del bedre ut... Hvor bra det er i et mørkt rom er det jo vanskelig å si, men i det minste et godt løft opp fra forrige generasjon.

Generelt tror jeg Samsung og Sony med disse nye panelene vil gjøre det veldig bra i marka fremover. 100Hz-funksjonaliteten på 656-TVene er jeg usikker på om har noe veldig for seg, men samtidig var jo stabile panoreringer nettopp noe jeg la spesielt godt merke til...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du sett noe særlig på hvordan den var på krevende bilder som fotball? Har sett en del på LG6000 og det er helt klart svakheten der (ikke bare svakheten som ligger i signalet). På den synes jeg panoreringer så veldig bra ut med 100hz satt til lav, men når den skulle ha mer krevende bilder ble det siluetter/halo rundt bevegelsen.

Så du noe lignende her eller har du kun fått sett på bluray i slow motion (skrytebilder)?

Side 2 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •