Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 22 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 433
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question

Kan man velge lyd kilde når man har PiP?
    Sitter å surfer på pc'n mens jeg har tv (ext1) som bilde i høyre hjørne, men får ikke noe lyd fra tv sendingen.

Har samsung le40a656

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, kan det. Fant opsjonen under lyd-menyen. Velg Sound select: Sub i stedet for Main. Glitrende TV, forresten. Fikk den fra AVHifi her om dagen. Veldig fornøyd så langt. PiP-funksjonen kunne kanskje vært noe mer fleksibel, og source-velgeren kunne vært mer elegant (enten velge fra liste eller i alle fall velge bort dtv-saken).

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larseko
    Joda, kan det. Fant opsjonen under lyd-menyen. Velg Sound select: Sub i stedet for Main. Glitrende TV, forresten. Fikk den fra AVHifi her om dagen. Veldig fornøyd så langt. PiP-funksjonen kunne kanskje vært noe mer fleksibel, og source-velgeren kunne vært mer elegant (enten velge fra liste eller i alle fall velge bort dtv-saken).
    Jeg har en 676. På den har jeg liste å velge source mellom. Kanskje det kommer oppdatering til 656 slik at denne også får det. Skulle gjerne hatt en hurtig knapp for å slå av/på PiP.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å sette disse tvene til å starte på hdmi 1 når de slås på i stedenfor den innebygde tunern?

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Er det mulig å sette disse tvene til å starte på hdmi 1 når de slås på i stedenfor den innebygde tunern?
    Hvis du tenker på min tv (676) så starter den på det jeg så på sist. Som oftest HDMI 1 eller 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør min 656 også, når den bare har vært i standby. Men har strømmen vært av, så ser det ut til at den starter med den innebygde tuneren igjen.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE32A457 Den beste til prisen om dagen ? under 5000.

Ser det er flere.. 436, 456, 437, 336.

Vurderer å skaffe den til rommet nå, for å koble til PC,se litt film, og spille litt konsoll på den.

Ser ellers 558`en er til 5900kr. noe forsskjell mellom 558 og 559 forøvrig ?

Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innsynsvinkel

Er det noen som har lagt merke til et litt blåskjer i de mørke områdene (mest i steder hvor det er sort), når man betrakter tv'en fra siden? Har sett dette på HD materiale.

Vurderer 52a656/676 selv, men har lagt merke til at det sorte blir en tanke blått når jeg ser på tv'en med en skrå vinkel. Har lagt merke til dette på andre lcd tv'er også, så mulig dette er et vanlig "problem"?

I tillegg ser jeg at sortnivået taper seg gradvis etterhvert som man ser tven mer og mer i vinkel. Farger og mulighet til å se bildet, virker derimot å være inntakt..

Er det noen andre som har lagt merke til dette og føler det er noe problem? Den ene sofaen vår står litt på siden, og det vil derfor bli en naturlig (liten) vinkel hvis man sitter her og ser tv. Er vel det eneste jeg har hatt å utsette på denne tven etter utrolig mye om å men. Vil så veldig oppgradere fra min gamle 32" crt

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sidenone
    Er det noen som har lagt merke til et litt blåskjer i de mørke områdene (mest i steder hvor det er sort), når man betrakter tv'en fra siden? Har sett dette på HD materiale.

Vurderer 52a656/676 selv, men har lagt merke til at det sorte blir en tanke blått når jeg ser på tv'en med en skrå vinkel. Har lagt merke til dette på andre lcd tv'er også, så mulig dette er et vanlig "problem"?

I tillegg ser jeg at sortnivået taper seg gradvis etterhvert som man ser tven mer og mer i vinkel. Farger og mulighet til å se bildet, virker derimot å være inntakt..

Er det noen andre som har lagt merke til dette og føler det er noe problem? Den ene sofaen vår står litt på siden, og det vil derfor bli en naturlig (liten) vinkel hvis man sitter her og ser tv. Er vel det eneste jeg har hatt å utsette på denne tven etter utrolig mye om å men. Vil så veldig oppgradere fra min gamle 32" crt

Løsningen på å få bedre innsynsvinkel er vel plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innsynsvinkel

Sitat Opprinnelig postet av muuh
    Løsningen på å få bedre innsynsvinkel er vel plasma
    Eller snu litt på tv`n

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er egentlig utelukket for min del, med mindre det hadde vært Pioneer, men den igjen er en tanke dyr.

Så det jeg egentlig lurer på er om folk ser på dette som et problem eller om det er ting man normalt ikke tenker på og fint kan leve med?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sidenone
    Plasma er egentlig utelukket for min del, med mindre det hadde vært Pioneer, men den igjen er en tanke dyr.

Så det jeg egentlig lurer på er om folk ser på dette som et problem eller om det er ting man normalt ikke tenker på og fint kan leve med?
    Jeg ser ikke på dette som et problem. Snarere tar jeg meg i å overraskes over hvor bra vinkel det er. F. eks. når jeg ligger omtrent rett under TVen (må gjøre noen ryggøvelser nå og da :-(), ser jeg helt fint bildet, med bra kontrast etc. Kan ikke si jeg har lagt veldig merke til noe blåskjær, så jeg ser ikke på det som noe problem. Snarere ble jeg overrasket over det dårlige sortnivået på den lokale kinoen en dag etter å ha fått min LE40a656 :-D Og slår den kinoen er det helt greit for meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larseko
    Jeg ser ikke på dette som et problem. Snarere tar jeg meg i å overraskes over hvor bra vinkel det er. F. eks. når jeg ligger omtrent rett under TVen (må gjøre noen ryggøvelser nå og da :-(), ser jeg helt fint bildet, med bra kontrast etc. Kan ikke si jeg har lagt veldig merke til noe blåskjær, så jeg ser ikke på det som noe problem. Snarere ble jeg overrasket over det dårlige sortnivået på den lokale kinoen en dag etter å ha fått min LE40a656 :-D Og slår den kinoen er det helt greit for meg.
    Hehe.. godt poeng. Ettersom jeg har gått å tittet etter ny tv i en evighet blir det nok litt for lett å overdramatisere hver minste lille ting. Denne tv jungelen er til å bli gal av... så tror jeg nesten bare må slå til...Virker som folk flest er veldig godt fornøyd med a656/a676.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    pcen er koblet til hdmi inngang nr.2 Får ikke bilde i noen av de andre inngangene. Bildet er fortsatt litt for bredt og litt for høyt ved 1920 x 1080.
    På info knappen til fjernkontrollen står det:
    15:17
    1920x1080 @ 60 Hz

EDIT. Fikk fikset det. Måtte velge at hdmi inngang 2 skulle være pc. Sikkert et egen opplegg for pc.
    Jeg har gjort dette nå men bildet er fortsatt for høyt og litt for bredt. Kjører DVI->HDMI fra skjermkortet. Bildet hakker også under bluray film når mye skjer i filmen, kjører filmen fra pc til tv over hdmi ja.

Jeg kjører disse innstillingene:
    Samsung LE40A656

Hjeeelp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sett bildestørrelse til 16:9

Sett den til Just Scan da funker det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit koffer tven bruker minst 10 sek på å vise bildet fra Grundig dekoderen min til min 559? Bruker hdmi.. Men med Scart kommer det med en gang..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kegranberg
    Nokon som veit koffer tven bruker minst 10 sek på å vise bildet fra Grundig dekoderen min til min 559? Bruker hdmi.. Men med Scart kommer det med en gang..
    Du mener at den bruker 12 sekunder på å starte når den er avslått? Det gjør min 52a866 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Suzpaz
    Ikke sett bildestørrelse til 16:9

Sett den til Just Scan da funker det

Men når jeg gjør det kan ikke hdmi2 være PC, går ikke an å sette den til Just Scan når den heter PC.

Så satt den bare til --- da kan jeg sette bildet til Just Scan. Men bildet passer fortsatt ikke. Fortsatt for høyt og bredt
    Dere er flinke Ha ei god helg!

Edit.Nevermind.. Fikk til problemet med hakkingen under BR avspilling.. bsPlayer er bedre enn VLC så lenge man har codecer men bildet passer fortsatt ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått 40a656 i huset nå! men skjermen kan ikke dreies? skal det være slik?

flott tv forresten! anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErickH
    har fått 40a656 i huset nå! men skjermen kan ikke dreies? skal det være slik?

flott tv forresten! anbefales!
    Hvis den står på den medfølgende foten skal den kunne dreies, ca 15-20 grader hver vei hvis jeg ikke husker feil....

Side 19 av 22 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •