Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 22 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 433
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Hva er bildeinnstillingene dine?
    Har du lagt inn nyeste firmware som skal fikse "clouding" ?

Du må se til at 100Hz motion står på "Low" eller "Off". Ved "Medium" og oppover så er clouding et problem. Dynamisk kontrast og dynamisk sort er også fyfy. (Jeg har aktivert dynamisk kontrast på "Low" på SD-fjernsyn, men kun der...)
    Først betaler man flere tusen for 100 Hz og så skal man skru det av etter på. Bare gimmick altså....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, til fotballkamper og denslags er jo 100Hz absolutt en grei funksjon, men til film blir bildet typisk litt kunstig ved bruk av dette. Altså; kjekt å ha for sportsfolk!

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung 656 46".

Nå tenkte jeg å koble til en PC til denne saken. Jeg har skrudd den opp på veggen, så det er litt styr å stappe hodet bak for å prøve forskjellige innganger.

Det jeg lurer på er hva slags lydinngang jeg skal bruke for å få lyd på TV'en fra PC'en. Jeg skal bruke VGA-inngangen og har lyst på lyd samtidig som jeg har bilde på skjermen.. :-)

Jeg må kjøpe meg kabler, så det er jo greit å vite hva jeg skal bestille før jeg legger inn bestillingen.. :-)

Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått Get-fjernkontrollen til å funke med A656? Har prøvd å taste inn kode 020 samt å stille den inn manuelt, men uten hell.

En annen ting, er det mulig å sette "default" source, alternativt å disable noen av sourcene? Mange trykk og mye tid for å få byttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min LE37A559 et par uker nå og er dritforøyd!!
    Btw, er det bare jeg som har fått en driiit stygg fjernkontroll? Min er glossy og oval. Off off. Ikke noen som har en finere samsung til salgs :P hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik og forstå at folket her mener Samsung A656 er et bedre valg enn Sony W4000? Det er disse 2 det står i mellom, men jeg har noen erfaringer fra M86 serien som jeg tar med i betrakning.

Da var det en del bugs, software som ikke var god nok og at bildet hakket ved panorering. Er dette fortsatt gjeldende på Samsung sine nye TV'er?

Også er film veldig viktig for meg, leser at film kan bli noe blast, stemmer det, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå her i full hd oppløsning på 1920*1080. Digg og sylskarpt. Jeg bruker vga kabel Kjempegreier.. Men sitter 2,5 meter fra tven (LE37A559) og det er vanskelig å se hva som står.. Må fokusere.. Men men, det funker hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!

lurer litt paa om stativet til A6 serien kan snues?

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt 37 tommeren til soverommet og stativet på den kan vris. Det kan snues et stykke, så stopper det...

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Først betaler man flere tusen for 100 Hz og så skal man skru det av etter på. Bare gimmick altså....
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, til fotballkamper og denslags er jo 100Hz absolutt en grei funksjon, men til film blir bildet typisk litt kunstig ved bruk av dette. Altså; kjekt å ha for sportsfolk!
    Neida, jeg nyter silkemyke panoreringer på film og storkoser meg. Med 100 Hz Motion aktivert - riktignok på "LOW". Men det virker!
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Jeg har kjøpt 37 tommeren til soverommet og stativet på den kan vris. Det kan snues et stykke, så stopper det...
    Har du også problem med grønnskjær over TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt 40"A656 og PS3. Den skal også kobles opp mot Canal Digital(HD) tuner til kabelnett(eller hva de kaller det i nye borettslag i Kr.sand:-). Hvordan kobler man Canal Digital tuneren opp mot tvèn? Bruker man HDMI? Jeg spør siden jeg skal bruke innstillingene som er henvist til tidl i tråden, og ser at det er ulike innstilliger for SD og HD-signaler. Er det slik at alt som sendes fra Canal Digital tuneren er oppskalert?(alle serier og dagsrevy ol)Eller må man forandre innstillinger fra man ser en tv-sending som sendes i HD, kontra en vanlig dagsrevy o.l.? Vet at PS3 skal kobles med HDMI og selvfølgelig skal benytte HD instillingene på denne inngangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med: LE52A656 46/52" som pc skjerm?

Ser at pc skal kobles til hdmi2 og settes til pc. Blir det nedgradert bilde kvalitet da? Lag? Mister en mulighet til å stille farger/lys/kontrast?

Men hvordan blir dette da min htpc, ps3 og canal digital boks kobles igjennom min onkyo 805 receiver for så å gå videre til tv (pga lpcm lyd). Da må jo alt bli koblet i hdmi2 og få de pc innstilingene....

Skal skaffe meg en 46/52" til hovedsakelig pc bruk: Surfing, film + tv serier + blu-ray, spilling etc.

Kanskje w4500 er bedre til mitt formål?

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjellyn
    Har nettopp kjøpt 40"A656 og PS3. Den skal også kobles opp mot Canal Digital(HD) tuner til kabelnett(eller hva de kaller det i nye borettslag i Kr.sand:-). Hvordan kobler man Canal Digital tuneren opp mot tvèn? Bruker man HDMI? Jeg spør siden jeg skal bruke innstillingene som er henvist til tidl i tråden, og ser at det er ulike innstilliger for SD og HD-signaler. Er det slik at alt som sendes fra Canal Digital tuneren er oppskalert?(alle serier og dagsrevy ol)Eller må man forandre innstillinger fra man ser en tv-sending som sendes i HD, kontra en vanlig dagsrevy o.l.? Vet at PS3 skal kobles med HDMI og selvfølgelig skal benytte HD instillingene på denne inngangen.
    Jeg tror hele greia med HD og SD instillinger henspeiler til forskjellig fargerom for PAL (SD) og Blu-Ray (HD).

Derfor tror jeg du bør benytte SD-instillingene for TV-tuneren, oppskalert eller ei, og HD-instillingene kun for Blu-Ray og evt. HD-DVD spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg tror hele greia med HD og SD instillinger henspeiler til forskjellig fargerom for PAL (SD) og Blu-Ray (HD).

Derfor tror jeg du bør benytte SD-instillingene for TV-tuneren, oppskalert eller ei, og HD-instillingene kun for Blu-Ray og evt. HD-DVD spiller.
    Ok, da skal jeg satse på det. Takk for hurtig svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen spørsmål angående oppkobling av noe utstyr mot en samsung 52a866 jeg har bestilt. Nå er nok denne nesten identisk med a656 serien med tanke på innstilinger.

3 kilder: PS3, pc med ati 4850 grafikk kort og ati hdmi dongle (med ati hdmi dongeln leverer pcen kun farger 16-235), canal digital HD boks.

De 3 kildene vil bli koblet igjennom en onkyo 805 receiver med hdmi. En hdmi kabel vil nå tven. Onkyoen er satt opp til å passere video uberørt (altså ingen deinterlacing el upconverting).

Spørsmål 1: Bør jeg da plugge onkyoen inn i HDMI 2 siden en pc er koblet igjennom onkyoen (husk at flere kilder kommer samme vei)? Eller er HDMI 1 ok?

Spørsmål 2: Dette gjelder noen ps3 innstillinger.

- PS3 BD/DVD settings:
    Upscale: Normal eller double scale? Gjetter Normal..
    BD/DVD video output format HDMI: Auto, RGB or Y Pb/cb Pr/cr? Gjetter Y Pb/cb PR/cr...
    BD 1080p 24Hz (24p) output HDMI: Auto eller on? Gjetter on...

- PS3 Display settings:

Bør jeg fjerne alle interlace oppløsninger under tv støtte? F eks fjerne 480i og 1080i slik at bare progressive oppløsninger ligger igjen (som 720p og 1080p). På denne måten tvinge ps3 til å foreta all deinterlacing av interlaced materiale.

Gjetter Y Pb/cb Pr/cr super-white HDMI: off og RGB full range HDMI (0-255): limited? Hvis jeg skrur dette på må jeg jo endre hdmi black level etc på hdmi porten på tven, og det vil vel da gå utover mine andre hdmi kilder som kommer inn på samme hdmi port via onkyoen.

Spørsmål 3: Jeg ser noen poster på engelske forum snakker om å endre tv innstillin fra "Just Scan" til "16:9 (widescreen)" ved bruk av ps3. Men de sier ikke mye mer. Skal denne endringen gjøres for spill, filmer, bare interlaced video, eller alt som kommer fra ps3?

Spørsmål 4: Bør jeg endre tv innstillingen til "16:9 (widescreen)" fra "just scan" når jeg bruker pcen?

Spørsmål 5: Ser noen på utenlandske forum snakker om at en bør vente en ukes tid før en begynner å justere farger etc. Er dette bare tull og overtro?

Spørsmål 6: Jeg ser også på noen utenlandske forum så driver folk å bruker zerog6 fra avsforum sine film innstillinger (farge, konstrast, brightness etc). Er det reelt at alle samsung panel fra 6, 7 og 8 serien er så like at det går bra? Kan ikke disse panel få noen variasjoner. F eks at et panel produsert for 6 mnd siden ikke er klin likt et produsert i går?

Spørsmål 7: På canal digital HD sattelit boksen. Bør jeg sette den til å sende 720p eller 1080i?

Noe annet jeg bør tenke på med tanke på mitt oppsett?

Takker for eventuelle svar.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavknu
    Hadde bestemt meg for å kjøpe LE 40A656A1C i nettbutikken på Hi-Fiklubben, men oppdaget til min forskrekkelse at det ikke lenger var mulig. Fikk bekreftet på mail at den går ut av sortimentet og blir erstattet av LE40A676 om kort tid. Denne har i motsetning til 656 en innebygget MPEG4 dekoder.

Kan noen opplyse om den nye 676 kan vise til andre vesentlige forbedringer?
    Har nettopp fått min nye le52a676. Har samenlignet den litt med en kompis sin le46a656. De er veldig like, men er litt annen meny på 676. Et pluss er at du har bilde/meny for å bla mellom innputs (hdmi,scart,osv). Denne har man ikke på 656.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan svare på mitt eget spørsmål over

PS3 Settings:

BD/DVD Settings:
    Upscale: Normal
    Cinema Conversion: Automatic
    BD/DVD Video Output Format: Y Cb Cr
    BD 1080p 24 Hz Output (HDMI): On

Display Settings:
    Video Output Settings: 1080p (enable everything).
    RGB Full Range (HDMI): Limited
    Y Cb Cr Super-White (HDMI): On

TV:
    Size: Just Scan
    HDMI Black Level: Low

Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suzpaz

Slik er problemet mitt
    Veldig rart! Gidder ikke beholde TV'n hvis det er slik på alle filmer!
    hva slags kilde er det du spiller av? med divx og komprimerte filmer kan man oppleve slikt. ligner litt på komprimert video med for lav bitrate.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd samsungs BD-P1500 på en a656/a676 i 1080p 24Hz vs en ps3 til å spille blu-ray? I så fall så dere noen forskjell i bilde kvalitet?

Har en samsung bd-p1500 nå, selger ps3en billig til kjerringa (ho ville ha den i et annet rom). Klarte ikke å se forskjell på video i 1080i kontra ps3en. BD-P1500 var helt uten vifte støy og fikk bedre lyd kvalitet med bitstreaming til min onkyo 805. Men jeg får ikke testet 1080p da min samsung 52a866 ikke kommer før i slutten av neste uke.

Side 18 av 22 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •