Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 22 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 433
    Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg har lest et sted at det bare er én av HDMI-inngangene som funker på disse oppløsningene fra PC. Tror det står litt lenger frem i tråden.
    Har lest det jeg også, men det gjelder henholdsvis dvi og hdmi (digitalt). I manualen står det at denne tvén støtter 1920*1080 over vga(d-sub) å det gjør den ikke etter det jeg ser. Har en pc skjerm som jeg kan kjøre denne oppløsningen på samme pcén. Så at pcén støtter 1080 vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Har lest det jeg også, men det gjelder henholdsvis dvi og hdmi (digitalt). I manualen står det at denne tvén støtter 1920*1080 over vga(d-sub) å det gjør den ikke etter det jeg ser. Har en pc skjerm som jeg kan kjøre denne oppløsningen på samme pcén. Så at pcén støtter 1080 vet jeg.
    Kjører du pc skjermen på DVI eller VGA da?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Kjører du pc skjermen på DVI eller VGA da?
    Vga, hvis det er pc´skjermen du tenker på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Litt usikker på hva som er feilen da.. Om det er VGA som ikke støtter 1080 eller ikke...

Men hvorfor ikke gjøre dette enkelt, og kjøpe deg en DVI-HDMI kabel... Bildet blir jo "hundre ganger" bedre å...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA skal klare 1080p.. Dette er faktisk ikke en høy oppløsning relativt sett i det hele tatt. Jeg hadde tenkt å kjøpe denne TV'en, med DVI-VGA, og VGA kabel til TV.. Dette fungerer altså ikke? Merkelig... Fungerer 1360x768 eller noe i den duren da?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    VGA skal klare 1080p.. Dette er faktisk ikke en høy oppløsning relativt sett i det hele tatt. Jeg hadde tenkt å kjøpe denne TV'en, med DVI-VGA, og VGA kabel til TV.. Dette fungerer altså ikke? Merkelig... Fungerer 1360x768 eller noe i den duren da?
    oppløsninger som med ratio som 1600*1200 funker fint, men blir uklar tekst. som forventet når en ikke viser native ratio.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre hvorfor dere absolut skal bruke VGA? Så lenge dere har DVI ut fra pc`n, så er det jo mye bedre med DVI -> HDMI kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nordisk eller ikke nordisk utgave - a656

Er det noen som har erfaring med kjøp av paralellimportert samsung a656? har funnet info om forskjellene som pixelgaranti, på døra henteservice, norske menyer som ikke er på den ikke-nordiske utgaven men som kan lastes ned osv.

Det jeg ikke klarer å bestemme meg for er om det er verdt de ekstra kronene man må ut med for en nordisk versjon. Er pixelgarantien faktisk verdt disse pengene? Er dette et reelt problem, eller skal man være veldig uheldig for å få døde pixler? Det er jo åpenbart "godt som gull" om man får ny tv hvis man opplever døde pixler, samtidig er det kjedelig å betale noen tusen ekstra hvis dette er noe som aldri oppstår.

Sliter med å bestemme meg, noe jeg gjerne skulle gjort snart da jeg sikler etter ny tv!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansi
    Det jeg ikke klarer å bestemme meg for er om det er verdt de ekstra kronene man må ut med for en nordisk versjon. Er pixelgarantien faktisk verdt disse pengene? Er dette et reelt problem, eller skal man være veldig uheldig for å få døde pixler? Det er jo åpenbart "godt som gull" om man får ny tv hvis man opplever døde pixler, samtidig er det kjedelig å betale noen tusen ekstra hvis dette er noe som aldri oppstår.

Sliter med å bestemme meg, noe jeg gjerne skulle gjort snart da jeg sikler etter ny tv!
    Det er vel akkurat dette som er litt av prinsippet med garanti. Betaler en garantien, slipper du å bekymre deg over slike ting.

Bestemmer du deg for at pixler aldri ryker (for det kan forekomme på allt utstyr), er det bare tull å betale garanti.... men da sitter du men usikkertheten.

På en annen side, hva har en tusenlapp eller tre å si i det lange løp når en handler varer mellom 15-20.000? Fordel det over de 10+ årene du skal ha denne TV'n så blir det ikke så mye. Hold deg hjemme de to neste lørdagene du hadde planer om å gå ut, da er det allerede spart inn :-D

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Kan jeg spørre hvorfor dere absolut skal bruke VGA? Så lenge dere har DVI ut fra pc`n, så er det jo mye bedre med DVI -> HDMI kabel...
    Dette lurer jeg også på, siden jeg har fått det for meg at DVI-HDMI er mye bedre enn VGA.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle tv´er har 5 års reklamasjonsrett i henhold til den norske forbrukerloven. Selger et selskap som ikke er fra Norge produkter her, må de forholde seg til den norske forbukerloven.

Dette er det jeg har fått med meg. Om spørsmål, så er det bare å ringe Forbrukerombudet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Alle tv´er har 5 års reklamasjonsrett i henhold til den norske forbrukerloven. Selger et selskap som ikke er fra Norge produkter her, må de forholde seg til den norske forbukerloven.

Dette er det jeg har fått med meg. Om spørsmål, så er det bare å ringe Forbrukerombudet.
    Men der ikke altid lett å klage hvis de som sitter med ansvaret sitter i Frankrike. Og du kan jo spørre Forbrukerombudet om pixler og se om du får svar . Tror man må lever med en 2-3 døde pixler før det er reklamasjonsgrunn etter kjøpsloven. Veldig vanskelig å si om man selv kan leve med det, men personlig tror jeg jeg hadde droppet denne garantien da det ikke er veldig mange som poster slik problemer her. Tror heller det ikke er problemer å kjøpe parallell import fra de store internett leverandørene i Norge som Komplett, Netshop etc men ville ikke handlet med franskmenn for å si det sånn.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Men der ikke altid lett å klage hvis de som sitter med ansvaret sitter i Frankrike. Og du kan jo spørre Forbrukerombudet om pixler og se om du får svar . Tror man må lever med en 2-3 døde pixler før det er reklamasjonsgrunn etter kjøpsloven. Veldig vanskelig å si om man selv kan leve med det, men personlig tror jeg jeg hadde droppet denne garantien da det ikke er veldig mange som poster slik problemer her. Tror heller det ikke er problemer å kjøpe parallell import fra de store internett leverandørene i Norge som Komplett, Netshop etc men ville ikke handlet med franskmenn for å si det sånn.
    Det er derfor du ikke må finne på å kjøpe TV i utlandet (pixmania el. l.) men heller betale de hundrelappene ekstra for å kjøpe utstyret på en norsk nettbutikk som er forpliktet til å forholde seg til forbrukerkjøpsloven! Jeg hadde muligheten til å få TV'en til grossistpris pga. jobben, men jeg betalte heller 500,- og kjøpte den fra en vanlig nettbutikk og betalte med kredittkort. Såpass er 5 års lovfestet reklamasjonsrett verd!
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har kjøpt meg en LE46A559 skjerm, som jeg er utrolig fornøyd med! :-D

Men har problemer med å få koblet til pc`n...går greit med vga-vga, men ville helst ha fått brukt hdmi-dvi utgangene, da jeg trenger vga til 24" skjermen i tillegg...
    Kjøpte ny hdmi-dvi kabel og koblet denne i hdmi in 2 på skjermen, men får ikke noe signal Er det noen innstilling på tv`n som jeg ikke har fått med meg?

Pc`n/skjermkortet(ATI X700) finner lcd`n, og jeg har prøvd alle slags oppløsninger og innstillinger fra pc`n men til ingen nytte..så jeg lurer på om hdmi inngangen muligens ikke fungerer som den skal..eller om skjermkortet ikke støtter hdmi(ikke sikker)?

Er ikke så inne på pc og det er min første flatskjerm, så jeg håper noen har tips! Har lest rundt om på forumet, men andre med lign. problem har iallefall bilde/signal:?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bombtrack
    Hei

Har kjøpt meg en LE46A559 skjerm, som jeg er utrolig fornøyd med! :-D

Men har problemer med å få koblet til pc`n...går greit med vga-vga, men ville helst ha fått brukt hdmi-dvi utgangene, da jeg trenger vga til 24" skjermen i tillegg...
    Kjøpte ny hdmi-dvi kabel og koblet denne i hdmi in 2 på skjermen, men får ikke noe signal Er det noen innstilling på tv`n som jeg ikke har fått med meg?

Pc`n/skjermkortet(ATI X700) finner lcd`n, og jeg har prøvd alle slags oppløsninger og innstillinger fra pc`n men til ingen nytte..så jeg lurer på om hdmi inngangen muligens ikke fungerer som den skal..eller om skjermkortet ikke støtter hdmi(ikke sikker)?

Er ikke så inne på pc og det er min første flatskjerm, så jeg håper noen har tips! Har lest rundt om på forumet, men andre med lign. problem har iallefall bilde/signal:?

I bruker manualen til min LE52A656 står det bra forklart om tilkoblingen, men jeg har ikke prøvd selv. Ikke lang nokk kabel.

Der står det at dersom du bruker HDMI til DVI kabel skal den kobles som du har gjort på HDMI 2. Det står en tabell også om anbefalte oppløsninger på bidet, tror kanskje du skal sjekke om dette samsvarer.

Håper det hjelper deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt det som står i manualen, dvi ifra pc og hdmi inn i hdmi 2 i tv`n...
    Og alt fungerer som det skal på skjermkortet, det har funnet "samsung digital dvi" som det står(får også bruke 1920x1080p), har også prøvd alle oppløsninger men ingen fungerer...
    Kan ikke velge hdmi 2 i menyen på tv`n heller, virker som at inngangen ikke registreres av tv`n liksom..

Ingen som har vært ute for dette? Må vel muligens snakke med forhandler i tilfelle det er noe galt med inngangen.
    Har ikke noe annet utstyr som kan brukes på hdmi ennå heller, så jeg får ikke testa på den måten heller:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått levert min A656 46'. I utgangspunktet er jeg svært fornøyd med tven. Fargene, detaljene, skarpheten og sortnivået fungerer glimrende både på BD og HD. Tv har sine begrensninger selvfølgelig, men det meste ser bra ut tilkoblet HD PVR boks fra get.

Derimot har jeg store problemer med det jeg tror er cloading. I mørke scener, og spesielt der hvor det ikke skal være helt kullsvart er noen områder mye lysere enn andre. Ser litt ut som noen lyser med lommelykt på flere store flekker på høyresiden. Når PS3 menyen er mørk på kvelden er et godt eksempel på at jeg ser det. Jo mørkere i rommet det er jo mer tydlig blir det.

Testet Kill Bill II hvor Uma Thurman blir begravd levende. Problemet var her tydelig. Da kisten ble lukket og skjermen skal være mørk slik at en ikke ser noe, var flekkene svært tydelig. Her kunne jeg også se uklare lyskonturer av Uma (slik svart ser ut på dårlig divx), noe jeg aldri har sett på andre tver eller prosjektorer. Testet filmen etterpå hos Sony Center og scenen så der langt bedre ut.

Er det andre som har opplevd det samme problemet?
    Sortnivået er etter min mening hakket bedre på Samsungen, men det hjelper lite når det ikke gjelder hele skjermen og detaljer forsvinner.

Vurder nå sterkt å sende den tilbake (angrefrist) og bestille W4000 som jeg egentlig hadde tenkt. Farger ol. på Sonyen jeg testet imponerte ikke like mye som Samsungen, men nå var kanskje ikke Sonyen kalibrert. Etter hva jeg har sett av tester skal vel Sonyen være vel så godt på farger.

Tips og råd mottas med glede ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Itsme87
    Jeg har nettopp fått levert min A656 46'. I utgangspunktet er jeg svært fornøyd med tven. Fargene, detaljene, skarpheten og sortnivået fungerer glimrende både på BD og HD. Tv har sine begrensninger selvfølgelig, men det meste ser bra ut tilkoblet HD PVR boks fra get.

Derimot har jeg store problemer med det jeg tror er cloading. I mørke scener, og spesielt der hvor det ikke skal være helt kullsvart er noen områder mye lysere enn andre. Ser litt ut som noen lyser med lommelykt på flere store flekker på høyresiden. Når PS3 menyen er mørk på kvelden er et godt eksempel på at jeg ser det. Jo mørkere i rommet det er jo mer tydlig blir det.

Testet Kill Bill II hvor Uma Thurman blir begravd levende. Problemet var her tydelig. Da kisten ble lukket og skjermen skal være mørk slik at en ikke ser noe, var flekkene svært tydelig. Her kunne jeg også se uklare lyskonturer av Uma (slik svart ser ut på dårlig divx), noe jeg aldri har sett på andre tver eller prosjektorer. Testet filmen etterpå hos Sony Center og scenen så der langt bedre ut.

Er det andre som har opplevd det samme problemet?
    Sortnivået er etter min mening hakket bedre på Samsungen, men det hjelper lite når det ikke gjelder hele skjermen og detaljer forsvinner.

Vurder nå sterkt å sende den tilbake (angrefrist) og bestille W4000 som jeg egentlig hadde tenkt. Farger ol. på Sonyen jeg testet imponerte ikke like mye som Samsungen, men nå var kanskje ikke Sonyen kalibrert. Etter hva jeg har sett av tester skal vel Sonyen være vel så godt på farger.

Tips og råd mottas med glede ;-)
    Se denne tråden; http://avforum.no/forum/tv-apparater...-clouding.html

Problemet du beskriver er helt vanlig på mange lcd-tv'er, det hjelper å skru ned backlight når du ser film i mørke rom, jeg har backlight på 2/10 på min 52A656.

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ååååneeeiiiiii!!!

Jeg pakket ut min 40" i A656 serien. Til min store skuffelse, har Samsung montert inn ei vifte som skal kjøle ned innmaten. Den støyer mer en jeg setter pris på,for å si det slik. Og mer en min bærbare som jeg har på stuebordet (sitter 3 meter fra tv). Jeg er på nippet til å sende inn skjermen, for det verste jeg vet er slik støy....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må ha vært uheldig. Har samme boksen selv og hører absolutt ingenting

Side 16 av 22 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •