Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 22 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 433
    Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eliaz
    Hei!

Jeg sliter med å velge. Det blir enten en 656 eller en 558.
    Er litt usikker på refleksjonene i 656 skjermen, og vil kanskje ha en matt skjerm. Noen som har noen inspill om hvilken skjerm de ville valgt?
    For min del sliter ikke jeg med refleksjoner på min tv, og jeg har store vinduer i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig - jeg har heller ingen problemer med refleksjon. Når TV'en er avslått ser jeg jo at det er en refleksjon der, men når den er på og jeg ser et program er det ikke noe problem i det hele tatt (etter min mening)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Har lånt en LE40A656 og lurer på om noen her inne kan svare meg på hva de mener med "out of focus" på "avforums.com samt om noen kan svare meg på om man kan unngå lag i spill hvis man kobbler opp mot receiveren(onkyo 905)?

Grunnet mye jobbing har jeg ikke fått satt opp TVn og testet ennå

Takk på forhånd
    Er det ikke like greit å sette opp boksen og se selv om du ser noen problemer. Jeg har aldri sett noe til dette og har liksom en følelse av at om man leser seg frem til mulige problemer så blir man fort sittende å lete etter dem. Den opplevelsen man selv får av å se på skjermen er vel den viktigste.....

Litt usikker på hva du mente med receiveren. Er det bare lyden du kjører dit? Isåfall kan du risikere at lyden ligger litt foran bilde og dersom du føler det er plagsomt kan du forsøke å forsinke lyden på forsterkeren dersom den har en slik feature (kjenner ikke den modellen du nevner)

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Her finner du noen innstillinger for M8 serien til Samsung.

Samsung LE40M86BD Settings
    Takk! Jeg ser ut i fra signaturen din at du har 37" slik som jeg. Fungerer disse instillingene bra for deg? Jeg har en mistanke om at min TV har det samme panelet som din, bare en oppdatert bildebehandlings programvare/maskinvare..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Hardware.no - Prisguide - Samsung LE46A656 står det at 656 har DVB-t tuner. Betyr dette at jeg kan stikke CAM-kortet rett i tv og dermed slippe å bruke rikstv-boksen?

Er første gang jeg prøver meg på noe annet enn antenne, så er rimelig grønn på dette området!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Ifølge Hardware.no - Prisguide - Samsung LE46A656 står det at 656 har DVB-t tuner. Betyr dette at jeg kan stikke CAM-kortet rett i tv og dermed slippe å bruke rikstv-boksen?

Er første gang jeg prøver meg på noe annet enn antenne, så er rimelig grønn på dette området!
    Den virker dessverre ikke i Norge, dekoder Mpeg2. Her til lands brukes Mpeg4

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Takk! Jeg ser ut i fra signaturen din at du har 37" slik som jeg. Fungerer disse instillingene bra for deg? Jeg har en mistanke om at min TV har det samme panelet som din, bare en oppdatert bildebehandlings programvare/maskinvare..
    Heisann!

På 37" M87 brukte jeg vell faktisk helt vanlig Standard innstillinger, men på 37" A656 bruker jeg SD innstillingene på TV tilkoblet Scart RGB (Digital dekoder fra Canal Digital) og på film, DVD, Blue-Ray, HD DVD og spilling på Xbox 360/PS3 tilkoblet HDMI1, bruker jeg HD innstillingene hentet fra HDTV Reviews.co.uk. Er egentlig tilfreds med bildekvaliteten slik og har ikke stresset så mye med innstillingene, bruker heller tiden på å se film og spille!
    Det eneste jeg kan komme på som er forskjellig fra innstillingene over er at jeg liker å ha på "strøm besparelse på fullt"!, liker bildet bedre sånn av en eller annen grunn.!

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld at jeg er litt tjukk i hue, men på din LE37A656 TV så brukte du HDTV.org sine instillinger for LE40A656 ?

Jeg ble ikke helt fornøyd med SD-instillingene her...
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Unnskyld at jeg er litt tjukk i hue, men på din LE37A656 TV så brukte du HDTV.org sine instillinger for LE40A656 ?

Jeg ble ikke helt fornøyd med SD-instillingene her...
    Det stemmer at jeg på min 37"A656 brukte HDTV.org sine SD innstillinger(40"A656). Jeg har vanlig CD digital dekoder tilkoblet med Scart RGB.

Jeg har følgende innstillinger:

Modus:Film, Bakgrunnsbelysning:5, Kontrast:95, Lysstyrke:45, Skarphet:10 og Farge: 55.

Detaljinnstillinger: Juster svart: Av, Dynamisk kontrast:Av, Gamma:0, Fargerom:Tilpasset (Samme som HDTV.org), Hvitalanse: Samme som HDTV.org, Hudfarge:0, Kantforbedring:Av

Bildealternativer: Fargetone:Varm2, Størrelse:16:9, Digital NR:Av, 100Hz:Lav eller Av, Bare blå Modus:Av.

Energisparing:Høy

Er ganske fornøyd med disse innstillingene selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Sitter her å kobler litt på min nye LE46A656. Har PS3, CD PVR og DVD koblet alle med HDMI. Så tenker jeg at jeg skal bruke den optiske utgangen på TV'n ned til Denon hjemmekino AVR 3808. Men så får jeg bare stereo lyd ut. Leser litt i manualen og tror jeg finner ut at denne utgangen faktis KUN leverer stereo lyd og ikke DTS eller DD......
    DETTE KAN DA IKKE VÆRE MULIG????
    De lager en optisk utgang kun for to kanaler???
    Vær snill og fortell meg at jeg har missforstått her da ...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du ha lyd ifra tv`en og ned til reciveren ? du har en Canal digital pvr dekoder, hvorfor ikke bare koble den til reciveren og så en enkel hdmi kabel opp til tv`en? Slik har jeg det og det fungerer utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne
    Hvorfor skal du ha lyd ifra tv`en og ned til reciveren ? du har en Canal digital pvr dekoder, hvorfor ikke bare koble den til reciveren og så en enkel hdmi kabel opp til tv`en? Slik har jeg det og det fungerer utmerket
    Det er slik jeg kjører nå jeg også. Men kjører jeg lyden fra den optiske ned til forsterkeren, slipper jeg å velge ny inngang på forsterkeren når jeg vil høre lyd fra andre kilder.. f.eks PS3 eller DVD. Alle kildene levere jo digital lyd via HDMI til TV,n. En slipper unna med bare en optisk kabel.

Nå har jeg tre HDMI (som jeg fortsatt må ha) + to optiske og en coaxial.

Litt forenkling er ikke å forakte i det kabelkaoset som befinner seg bak....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er det enkleste jeg, å bare bruke fjernkontrollen til reciveren, da får man byttet bilde og lyd kilde.
    Så beklager, ser ikke hensikten med å gjøre det slik du har planer om..
    Men det at tv`en bare leverer stereo ut den optiske utgangen må vel ha noe med at tv`en bare har stereo høyttalere, og ikke mulighet for surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne
    Synes det er det enkleste jeg, å bare bruke fjernkontrollen til reciveren, da får man byttet bilde og lyd kilde.
    Så beklager, ser ikke hensikten med å gjøre det slik du har planer om..
    Men det at tv`en bare leverer stereo ut den optiske utgangen må vel ha noe med at tv`en bare har stereo høyttalere, og ikke mulighet for surround.

Hadde reciveren min hatt tre HDMI 1.3 innganger med støtte for full 1080p, så hadde jeg nok gjort det på den måten. Men den har bare to og støtter bare 720p. Greit nok for Canal Digital og DVD-spilleren, men slett for PS3.... kunne jo kjørt PS3 utenom da ... men det blir ikke noe mindre rotete av det...
    Men jeg skulle gjerne visst om det er meningen at den optiske kun gir stereo og ikke støtter flerkanal-lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til firmware upgrade

Jeg har kjøpt en Samsung LE-46 A559 til ein leilighet i anker studentbolig i oslo sentrum. TV-kanalene her blir sendt gjennom en antenne-kabel tror jeg, og disse har ikke noe særlig god kvalitet selv med innstillinger jeg har funnet på dette forumet (antar det ikke er så mye å gjøre med det siden teknologien med antenne-kabel er såpass gammel?). Hadde store forventninger til denne tven, etter å ha lest om folk som ble fornøyd. Men nå har jeg testet xbox 360 Elite (GH3, Aerosmith og GTA IV). På GH3 og Aerosmith var det bra bildekvalitet men litt input delay (dette fikses med calibrate lag tror jeg). På GTA IV derimot synes jeg bildekvaliteten var heller dårlig, føltes faktisk som min gamle philips 29" crt tv gav bedre bilde på akkurat det. Det var ganske skuffende. Jeg har koblet xboxen til med HDMI i HDMI 1, og satt den på 1080p og standard. Merket ikke noe input delay på GTA IV, men kvaliteten vil jeg gjerne få bedre!? Og til sist testet jeg Prison Break season2 i HD fra min nye HP Pavilion HP Pavilion DV5-1095 C2D P8400 - Netshop.no - pc data foto minne digital via HDMI. Her vil jeg gjerne ha tips til hvordan jeg kan få best mulig bilde på tven? Har testet med dual view, clone og å bare bruke samsungen som skjerm (1080p, 60hz, full oppløsning). Jeg føler bilde blir litt tåkete til tider.

Så tenkte jeg at det kanskje ville hjelpe å installere firmware upgrade, så jeg lastet ned og fulgte instrukser. Brukte forresten en WD elements 500gb ekstern harddisk (som var tom), med bare denne MT8226 mappen med T-PRLPEUMD-1011.2 inni (denne filen kommer opp som VLC fil på min pc .bin). Når jeg så kobler usben i wiselink på tven, så trykker på source og power knappen samtidig, så står det at den søker på usb-enhet, men så bare skrur tven seg på som vanlig uten at noe mer skjer. Hjelp?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nirumano
    Så tenkte jeg at det kanskje ville hjelpe å installere firmware upgrade, så jeg lastet ned og fulgte instrukser. Brukte forresten en WD elements 500gb ekstern harddisk (som var tom), med bare denne MT8226 mappen med T-PRLPEUMD-1011.2 inni (denne filen kommer opp som VLC fil på min pc .bin). Når jeg så kobler usben i wiselink på tven, så trykker på source og power knappen samtidig, så står det at den søker på usb-enhet, men så bare skrur tven seg på som vanlig uten at noe mer skjer. Hjelp?
    I denne linken finner en manualen for oppdatering av firmware. Regner med at det er den du benytter. Denne snakker bare om USB-minnepinne og åpner vel egentlig ikke for å benytte hvilken som helst USB-lagringsmedie.
    Prøv en minnepinne du også, så kanskje det går bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke noe minnepinne, så håpte det var en måte å gjøre det på med vanlig ekstern harddisk, evt koble tven til internett på annet vis eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En minnepinne koster fra 30kr, så det har man råd til.

Men, sier dere at optiske utgangen på TVen bare gir stereo lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får vel kjøpe minnepinne i morgen. Men leste noe om at den måtte ha Fat32 format, hvordan kan jeg være sikkert på at den har det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FAT - Wikipedia

En minnepenn er alltid formatert i "Fat32" formatet. Det er ikke noe du trenger å tenke på.

Side 13 av 22 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •