Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 22 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 433
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan ikke svare på "Hvorfor" det er sånn, men jeg ser i manualen jeg lastet ned for tv'en at de skriver at man skal koble til PC via HDMI inngang nr 2, de er veldig spesifike angående akkurat det i manualen, så det er vel noe de har gjort med denne porten, muligens noe som gjør at den klarer 1:1 mapping eller noe? Dette vet sikkert noen andre her på forumet bedre enn meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lonestar01
    Jeg kan ikke svare på "Hvorfor" det er sånn, men jeg ser i manualen jeg lastet ned for tv'en at de skriver at man skal koble til PC via HDMI inngang nr 2, de er veldig spesifike angående akkurat det i manualen, så det er vel noe de har gjort med denne porten, muligens noe som gjør at den klarer 1:1 mapping eller noe? Dette vet sikkert noen andre her på forumet bedre enn meg.
    Det var dette jeg tenkte også.. Har dessverre ikke lest manualen så godt, siden jeg kjøpte tv`en i forbindelse med huskjøp, og det har da gått nok tid til andre ting enn å lese manualer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet da det allerede er besvart (pokkers manglende refresh på browseren) :-|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Det var dette jeg tenkte også.. Har dessverre ikke lest manualen så godt, siden jeg kjøpte tv`en i forbindelse med huskjøp, og det har da gått nok tid til andre ting enn å lese manualer...
    Viktig at man setter "PC" label på HDMI inngangen, ellers kan du bruke hvilken som helst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Hvis A-serien er "new and improved", burde ikke alle være priset over F86?
    Nei, prisene faller og faller og faller. Nye modeller prises inn der de skal og de gamle henger ofte etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan likegodt linke til manualen, så er den her:

LE46A656A1C User Manual (Ver 1.0)

Og her er filarkivet til samsung, på support sidene dems, om noen skulle trenge noen filer (det hender jo man ikke finner papirmanualen, eller vil sjekke en manual på noe man ikke har kjøpt ennå):
    Samsung Support Filarkiv

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Da var det gjort. Ordren på Panasonic-plasmaen ble behørig slettet, da forhandler ikke kunne levere nå til fredag likevel, faktisk ikke før i slutten av september! Ny ordre på Samsung LE37A656 lagt inn! Dersom jeg er heldig får jeg den i morra.

Men en liten ting - den TV'en som har bergtatt meg er 40"en LE40A656. Der er kontrasten oppgitt til 50.000:1. Jeg ser nå at 37"en er oppgitt til 15.000:1, dvs. det samme som forrige generasjon, M87-serien.

Er dette noe jeg kommer til å merke noe særlig? Jeg vet at disse kontrasttallene fra Samsung uansett bør tas med et kilo grovsalt, men er det samsvar mellom tallene slik at 40" virkelig har over 3 ganger så bra kontrast som 37" ???

Litt nervøs nå...
    Er det noen som har noe å si mht kontrast på 6-serien i forhold til M87-serien? Har jeg kjøpt "katta i sekken" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noe å si mht kontrast på 6-serien i forhold til M87-serien? Har jeg kjøpt "katta i sekken" ?
    Har 40" selv. Muligens kontrasten er noe bedre, men jeg tviler veldig på at det er synlig 3x forskjell fra 37".

Når det er sagt; Hvorfor kjøper du ikke likegodt 40" når det var den du så på i butikkken og ble imponert over?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Har 40" selv. Muligens kontrasten er noe bedre, men jeg tviler veldig på at det er synlig 3x forskjell fra 37".

Når det er sagt; Hvorfor kjøper du ikke likegodt 40" når det var den du så på i butikkken og ble imponert over?
    Jeg følte at jeg strakk budsjettet langt allerede på 37" til 9900,- (hadde egentlig tenkt på Panasonic-plasma til 7300,-) og hadde på forhånd funnet ut at 37" var passe størrelse for min leilighet.

Så gikk jeg, dum som jeg var, ut i fra at det var samme spesifikasjon for alle modellene i 6-serien. Men jeg også tviler på at det i virkeligheten er 3 ganger så bra kontrast på 40"eren som på 37"eren.

Men ja, det var dumt å gå ut i fra det sånn uten videre. Lesson to self.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følte at jeg strakk budsjettet langt allerede på 37" til 9900,- (hadde egentlig tenkt på Panasonic-plasma til 7300,-) og hadde på forhånd funnet ut at 37" var passe størrelse for min leilighet.

Så gikk jeg, dum som jeg var, ut i fra at det var samme spesifikasjon for alle modellene i 6-serien. Men jeg også tviler på at det i virkeligheten er 3 ganger så bra kontrast på 40"eren som på 37"eren.

Men ja, det var dumt å gå ut i fra det sånn uten videre. Lesson to self.
    Slapp no av..., du blir sikkert fornøyd med TV'en, har den selv og hadde tidligere M87 og har vært meget fornøyd med begge. Begge TV'ene valgte jeg å kjøpe i 37" da det passer best i stuen min og de hadde matt skjerm, da jeg foretrekker det framfor "super clear". I M87 hadde jeg først en 40", men syntes den ble for stor for stuen min, var ikke noe merkbart dårligere bilde/TV da jeg gikk for 37" istedenfor, ihvertfall ikke for mine øyne!!!
    Gratulerer så mye med kjøpet og slapp helt av, du blir sikkert fornøyd hvis du ikke sitter å leter etter feil og ting du ikke er fornøyd med!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 46" A656 kjøpt inn, mener å ha sett en link til anbefalte innstillinger for den her et sted, men finner det ikke igjen, er det noen som har den linken?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 46" A656 kjøpt inn, mener å ha sett en link til anbefalte innstillinger for den her et sted, men finner det ikke igjen, er det noen som har den linken?
    Står på side 8.. Men her får du den igjen: Samsung LE40A656 Calibrated Settings For Best Image Quality

Vel og merke innstilt på en 40", men det har vel ikke all verdens å si?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en idiotisk mangel at ikke alle HDMI inngangene fungerer like bra på PC, men spiller nok ikke stor rolle i praksis da kun 1 HDMI vil være i bruk (koblet fra surround receiver med HDMI ut).

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lånt en LE40A656 og lurer på om noen her inne kan svare meg på hva de mener med "out of focus" på "avforums.com samt om noen kan svare meg på om man kan unngå lag i spill hvis man kobbler opp mot receiveren(onkyo 905)?

Grunnet mye jobbing har jeg ikke fått satt opp TVn og testet ennå

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du linke til der det står om out of focus?

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suvdal
    Står på side 8.. Men her får du den igjen: Samsung LE40A656 Calibrated Settings For Best Image Quality

Vel og merke innstilt på en 40", men det har vel ikke all verdens å si?
    Jeg fikk min 37" på fredag, og har et veldig bra førsteinntrykk av denne TV'en! Noe av det første jeg gjorde var å legge inn disse instillingene. Det ble bra, men jeg har en følelse av at jeg fortsatt ikke er helt i mål. F.eks ble rødfargen i det kinesiske flagget under åpningsseremonien i OL vel blasst. Spørs om panelet mitt er en del annerledes fra 40"eren. Eller kanskje skylles alt et crappy YpBr-scart-signal fra GET-PVR boksen?? (Skal snarest skaffe meg en kabel som støtter RGB-scart...)

Men det spørs skulle bruke kalibreringstabell fra M87-serien, kan hende denne TV'en minner mer om den. Den er i hvertfall oppgitt med like spesifikasjoner av Samsung.:???:

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 37" på fredag, og har et veldig bra førsteinntrykk av denne TV'en! Noe av det første jeg gjorde var å legge inn disse instillingene. Det ble bra, men jeg har en følelse av at jeg fortsatt ikke er helt i mål. F.eks ble rødfargen i det kinesiske flagget under åpningsseremonien i OL vel blasst. Spørs om panelet mitt er en del annerledes fra 40"eren. Eller kanskje skylles alt et crappy YpBr-scart-signal fra GET-PVR boksen?? (Skal snarest skaffe meg en kabel som støtter RGB-scart...)

Men det spørs skulle bruke kalibreringstabell fra M87-serien, kan hende denne TV'en minner mer om den. Den er i hvertfall oppgitt med like spesifikasjoner av Samsung.:???:
    Her finner du noen innstillinger for M8 serien til Samsung.

Samsung LE40M86BD Settings

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg sliter med å velge. Det blir enten en 656 eller en 558.
    Er litt usikker på refleksjonene i 656 skjermen, og vil kanskje ha en matt skjerm. Noen som har noen inspill om hvilken skjerm de ville valgt?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du linke til der det står om out of focus?

Her er et eksempel

YouTube - Samsung LE40A656 LCD TV Out Of Focus Blur Issue

Side 12 av 22 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •