Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 22 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 433
    Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva er forskjellen på A656 og A656A1?

Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    hva er forskjellen på A656 og A656A1?

Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no
    Det er akkurat samme tv. Grunnen til at du finner begge to i prisguiden, er fordi amentio.no en liten periode registrerte en A656 som en A656A1. Ser ut som A656 alltid slutter på A1"x"XX"x". Det du derimot skal legge ekstra godt merke til, er:

Amentio har f.eks. 46A656A1FXXC

Hifiklubben har f.eks. 46A656A1CXXE

Forskjellen her er at hifiklubben sin er den nordiske utgaven med Samsung nordic garanti, mens amentio sin er gråimport fra f.eks. tyskland (uten nordisk samsung garanti). (ref. Samsung Nordic garanti: http://www.samsung.com/no/consumer/l...kjellen_no.pdf)

nb: er vel stort sett bare Expert og HIFI-klubben som selger de nordiske utgavene. Kjøper du en Samsung på Siba så får du som regel f.eks. en med engelske menyer.

mvh
    Xcaliber

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    nb: er vel stort sett bare Expert og HIFI-klubben som selger de nordiske utgavene.

mvh
    Xcaliber
    Elkjøp selger også nordiske utgaver, iallefall var den 5 serien jeg hadde i ett par uker nordisk.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Modellnummer osv. tar en under "produkt -og prisjakt" der det allerede finnes flere tråder om denne modellen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn ny firmware på et LE40A656A1C igår (lastet fra samsung.no). Litt irriterende at det ikke er nevnt hva som fikses/forbedres ifm opp, men det meste virket nå greit.

Det eneste jeg bet meg merke i var at bildet i "game mode" nå slet litt. Ikke så lett å forklare hva som skjedde men hvis man tenker seg at nedre 1/4 av bildet hang et par pixler etter når jeg roterte mot høyre eller venstre så er man vel nokså nær (Xbox360 satt til 1080p - tilkoblet med komponent).

Noen andre som har opplevd det samme?

(Når det er sagt; Jeg sliter ikke allverdens med input lag i de vanlige modusene heller så jeg spilte der og hadde ikke det problemet som skisseres over)

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    La inn ny firmware på et LE40A656A1C igår (lastet fra samsung.no). Litt irriterende at det ikke er nevnt hva som fikses/forbedres ifm opp, men det meste virket nå greit.

Det eneste jeg bet meg merke i var at bildet i "game mode" nå slet litt. Ikke så lett å forklare hva som skjedde men hvis man tenker seg at nedre 1/4 av bildet hang et par pixler etter når jeg roterte mot høyre eller venstre så er man vel nokså nær (Xbox360 satt til 1080p - tilkoblet med komponent).

Noen andre som har opplevd det samme?

(Når det er sagt; Jeg sliter ikke allverdens med input lag i de vanlige modusene heller så jeg spilte der og hadde ikke det problemet som skisseres over)
    Hvordan er tven koblet til Xbox360'en? Via en receiver eller direkt til Xboxen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Hvordan er tven koblet til Xbox360'en? Via en receiver eller direkt til Xboxen?
    Direkte (vha komponent kabler).

Merket ikke noe til dette før jeg oppdaterte fw - men når det er sagt så har jeg bare hatt TV'en noen ganske få dager så erfaringsgrunnlaget er ikke allverdens

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le40a656a1d???

Ser at det har dukket opp en A1D-versjon på prisguiden, noen som vet hva D'en betyr? Har googlet den og fikk opp en mengde øst-europeiske nettsider, mistenker at dette er en øst-europaversjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mens jeg er her, går det an å endre fra "XXC" til "XXE" ved hjelp av firmware?

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

imponert

Jeg var en snartur innom Expert i Vika i dag og fikk sett litt på Samsung LE40A656 og må bare si jeg er imponert! Jeg må berømme den Expert-butikken for en god utstilling som ga meg som kjøper et reelt sammenligningsgrunnlag.

Det var 4 TVer ved siden av hverandre som ble matet med et 720p signal med reklamefilm for kommende Disney-utgivelser på Blu-Ray. I en trailer for Narnia - Prins Caspian-filmen så kunne jeg virkelig se hvor overlegen Samsungs 6-serie er de andre LCD-TV'ene på markedet: Silkemyke panoreringer helt uten hakking. (Legg spesielt merke til Scenen med løvestatuen i forgrunnen...) I tillegg er fargene naturtro, oppskaleringen nydelig og sortnivået upåklagelig. Og det var ikke hvilke som helst TV'er den var stilt sammen med heller: Sony Bravia KDL-40W4000, en 40" som jeg (med forbehold) tror var en Philips 42PFL7662D/12 - den var ihvertfall Full HD, og til sist en Samsung LE37A556.

Av disse 4 gikk Samsung 6-serie klart av med seieren, spør dere meg! Er det noe som river meg ut av filmens illusjon så er det når bilde og panorering hakker. Og man ser virkelig forskjell! Og når det gjelder kontrast og farge er den på høyde med Sonyen, som av What Hi-Fi har blitt omtalt som "Beste TV noensinne" for en tid tilbake!

Jeg har nylig bestilt en Panasonic TH-37PX80 plasmaskjerm hos AV-HiFi, men de sliter med lang leveringstid. Nå lurer jeg på om jeg burde avbestille denne, og heller sikre meg en 37" i 6-serien i stedet for. Men det koster 2500 mer, er det noen som vet hvordan Panasonic-plasmaene i 80-serien er på panoreringer/bildeprosessering i forhold til Samsung 6-serie?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet denne TVen til en fin pris hos en nettbutikk, de oppgir modellbetegnelsen til: LE-40A656A1D. Hva bør de si meg? Det er C som er den "norske" modellen?

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg var en snartur innom Expert i Vika i dag og fikk sett litt på Samsung LE40A656 og må bare si jeg er imponert! Jeg må berømme den Expert-butikken for en god utstilling som ga meg som kjøper et reelt sammenligningsgrunnlag.

Det var 4 TVer ved siden av hverandre som ble matet med et 720p signal med reklamefilm for kommende Disney-utgivelser på Blu-Ray. I en trailer for Narnia - Prins Caspian-filmen så kunne jeg virkelig se hvor overlegen Samsungs 6-serie er de andre LCD-TV'ene på markedet: Silkemyke panoreringer helt uten hakking. (Legg spesielt merke til Scenen med løvestatuen i forgrunnen...) I tillegg er fargene naturtro, oppskaleringen nydelig og sortnivået upåklagelig. Og det var ikke hvilke som helst TV'er den var stilt sammen med heller: Sony Bravia KDL-40W4000, en 40" som jeg (med forbehold) tror var en Philips 42PFL7662D/12 - den var ihvertfall Full HD, og til sist en Samsung LE37A556.

Av disse 4 gikk Samsung 6-serie klart av med seieren, spør dere meg! Er det noe som river meg ut av filmens illusjon så er det når bilde og panorering hakker. Og man ser virkelig forskjell! Og når det gjelder kontrast og farge er den på høyde med Sonyen, som av What Hi-Fi har blitt omtalt som "Beste TV noensinne" for en tid tilbake!

Jeg har nylig bestilt en Panasonic TH-37PX80 plasmaskjerm hos AV-HiFi, men de sliter med lang leveringstid. Nå lurer jeg på om jeg burde avbestille denne, og heller sikre meg en 37" i 6-serien i stedet for. Men det koster 2500 mer, er det noen som vet hvordan Panasonic-plasmaene i 80-serien er på panoreringer/bildeprosessering i forhold til Samsung 6-serie?
    Jeg byttet fra Panasonic 42" PZ700 til 46" A656. Selv om panasonicen har et meget bra bilde, så bleknet det litt i forhold til samsungen. Når det gjelder bildeprosesseringen så er denne en del bedre på samsung. Ville ha endret orderen og kjøpt samsung om jeg var deg.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    Jeg byttet fra Panasonic 42" PZ700 til 46" A656. Selv om panasonicen har et meget bra bilde, så bleknet det litt i forhold til samsungen. Når det gjelder bildeprosesseringen så er denne en del bedre på samsung. Ville ha endret orderen og kjøpt samsung om jeg var deg.
    Takk for rådet. Skal ringe min forhandler på mandag og se hva vi kan få gjort!

mvh
    HilRam

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dette er en teknisk tråd. Spørsmål rundt modellnummer/forhandler osv. tas under "produkt -og prisjakt".

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan er pc-inngangen på de nye samsungene?

Jeg har fattet interesse for den nye A656 serien, men er det noen som kan deler erfarineger med å koble denne til en PC?

Har lest noe om at det har vært litt problemer med M8-serien til samsung hva gjelder blu-ray fra HTPC/PC på grunn av at den ikke støttet native 1080p, hva det nå enn er. Er dette utbedret på A656?

Selv vurderer jeg 37" lct-tv (LE37A656) opp mot en 27" pc-monitor. Henger sammen med at jeg trenger en stor arbeidskjerm; foretrekker å sitte i sofaen og jobbe med lekser i office 2007 istedet for på det trange databordet. Lar det seg gjøre å lese teksten godt på 2-3 meters avstand? Hva med surfing på nett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i lyd og bilde nr. 8 at de tester endel bokser, blant annet LE40A656.

"....Samsung har tatt seg råd til 3 HDMI innganger....alle på baksiden for det er ikke plass til sidemonterte kontakter på grunn av den smale, avrundede formen..."

Javel ja...da gjenstår det bare å anbefale en brillepuss før neste artikkel skal skrives.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV bestilt

Da var det gjort. Ordren på Panasonic-plasmaen ble behørig slettet, da forhandler ikke kunne levere nå til fredag likevel, faktisk ikke før i slutten av september! Ny ordre på Samsung LE37A656 lagt inn! Dersom jeg er heldig får jeg den i morra.

Men en liten ting - den TV'en som har bergtatt meg er 40"en LE40A656. Der er kontrasten oppgitt til 50.000:1. Jeg ser nå at 37"en er oppgitt til 15.000:1, dvs. det samme som forrige generasjon, M87-serien.

Er dette noe jeg kommer til å merke noe særlig? Jeg vet at disse kontrasttallene fra Samsung uansett bør tas med et kilo grovsalt, men er det samsvar mellom tallene slik at 40" virkelig har over 3 ganger så bra kontrast som 37" ???

Litt nervøs nå...

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder fordelen med 100Hz mener jeg i utgangspunktet er mer en "hype" enn et reelt teknisk begrep. 100Hz benyttes som begrep der prosesseringen er kraftigere enn normalt, og nettopp derfor kan det ha noe for seg. 100Hz i seg selv hjelper jo ikke den grann hvis ikke prosesseringen klarer å følge opp uansett. Heller en god 50Hz enn en dårlig 100Hz, for å si det sånn!

Når det gjelder 100Hz-systemet til Samsung kan jeg ikke uttale meg, ettersom jeg ikke har sett det i bruk mot dårlige sportssendiger (kun 1080P Blu-ray, som for øvrig så utrolig bra ut), som jo har vært "dødaren" for denne type systemer tidligere. Dobbelt så mange bildeoppdateringer krever jo dobbelt så mye prosesseringskraft også, og hvis utgangspunktet da i tillegg er av lav kvalitet snakker vi STORE krav til prosesseringskraft.
    Tro meg, Lygren, jeg har sett mye rart før der man tror at 100Hz bare betyr et ekstra klistremerke på produktet. Men ikke slik med Samsung sin 6-serie. Panoreringer etc. i filmer blir helt sinnsykt bra! Stilt opp side ved side sammen med gode konkurrenter så gjør den rent bord!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Tro meg, Lygren, jeg har sett mye rart før der man tror at 100Hz bare betyr et ekstra klistremerke på produktet. Men ikke slik med Samsung sin 6-serie. Panoreringer etc. i filmer blir helt sinnsykt bra! Stilt opp side ved side sammen med gode konkurrenter så gjør den rent bord!
    Ikke alle som er helt enig med deg bl.a HDTVTest 5 juni 2008:

Pros
    • Excellent black level with decent shadow detail
    • Very good standard-def video processing (especially video and film mode deinterlacing)
    • Comprehensive set of picture adjustment controls available in user menu (including white balance and a rudimentary colour management system)
    • [100Hz Motion Plus] reduces motion blur (but may cause interpolation artefacts; see Cons)
    • "Just Scan" allows for exceptional detail from 1:1 pixel mapping
    • Displays 1080p/24 video signal from Sony PS3 without exhibiting telecine judder
    • Generous connectivity with 4 HDMI 1.3 input, USB port, etc.
    • Settings can be stored independently for each input
    • Can accept and display 1920x1080 progressive video signal over VGA
    • User menu and EPG navigation quicker and more responsive than last year's models
    • Swivelling table-top stand comes pre-attached out-of-the-box for quick setup
    Cons
    • [100Hz Motion Plus] may introduce interpolation artefacts like tearing, stutter or shimmering around moving objects
    • Shiny "Ultra Clear Panel" reflects ambient light and causes glare
    • Mild input lag (except in "Game" mode or over VGA) may affect sensitive gamers
    • Some clouding and backlight unevenness (though reduced to unobtrusive levels after calibration)*
    • Slight low-pitched hum from back of TV unless the screen is very bright*
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt pc`n min koblet opp til min LE46A656 en stund nå, via DVI-HDMI kabel. Dette har vært koblet til via HDMI inngang 2 (eller 1) fra før, men siden jeg nå har koblet opp ting på nytt, satte jeg den i HDMI 3.. Da ble bildet fra PC`n "for stort" for skjermen.. Startlinja ble liksom dratt nedover "under" bildet på skjermen. Det samme på toppen..

Sjekket bildet på HDMI 2 etter at jeg så dette problemet på inngang 3, og der var det fortsatt helt fint.

Hva kommer dette av egentlig?

Side 11 av 22 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •