Samsungs nye serier (A558, A559, A656) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 22 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 433
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hva er "input-lag"?
    Avanserte LCD skjermer kan bruke litt tid på å få bildet til å se bra ut, det er denne prosesseringen som forårsaker såkalt "input lag". Det vil si at det tar litt tid fra TV'en mottar signalet til den faktisk viser det. Dette er ikke et problem i filmer, da blir såkalt "lipsync" tatt i bruk for å få lyden til å komme samtidig som bildet. Det blir derimot et problem under spill som du kanskje kan tenke deg. Når du trykker på kontrollen så vil du gjerne se resultatet på skjermen øyeblikkelig.

Samsung sine skjermer har en "game mode" som gjør at den ikke prosesserer bildet men viser det renest mulig. Du mister litt av de flotte fargene men blir samtidig kvitt input lag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny LE32 A656 modell XXC - Engelsk/norske menyer

Har i dag mottatt en ny LE32 A656 fra Norek. Denne er EU modell og har Engelske menyer. Når jeg går inn i servicemenyen på TV og velger "Nordic On" mister jeg den analoge tuneren, dvs jeg får ikke lenger inn analoge signaler på kabel TV.
    Slår jeg av Nordic, kommer kanalene tilbake.

Slik det er nå kan jeg velge mellom norske menyer uten analog mottaker, eller engelsk (m.fl.) språk og analoge kanaler.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få tuneren til å virke med norske menyer?

Er det noen flere innstillinger jeg må gjøre i service-menyen for å få aktivert analog tuner?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som markedet oversvømmes av slike parallellimporterte skjermer om dager. Fungere tunereren når du har engelsek menyer ? I fall er det vel bare å kjøre engelsk.

Ellers kan du jo spørre parallell-importtøren :-? .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat funnet ut noe interessant angående input lag på A5.

Jeg har PS3 og den er satt til å velge oppløsning automatisk. Oppløsning blir da valgt ut i fra hva slags native oppløsning spillet har. Resultatet blir da at i de fleste spill kommer signalet som 720p, og TV'en må oppskalere bildet.

Fram til nå har jeg måttet ta til takke med å aktivere "game mode" for å fjerne input lag, og i game mode så ser bildet mildt sagt kjedelig ut. Prøvde nå å sette PS3 til å oppskalere bildet i stedet, og jeg ble gledelig overrasket av at input lag var helt borte! Flyten i CoD4 er nå akkurat som før, og siden game mode ikke er på får jeg de flotte fargene og bildet som Samsungen er ment å produsere.

Konklusjonen er at det koster for A5 å oppskalere bildet. Har noen andre merket dette? Lurer på om dette også gjelder for andre apparat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Ny LE32 A656 modell XXC - Engelsk/norske menyer

Dette var ikke ment som innlegg for å ta opp problem med parallellimporterte TV. Dette var et spørsmål om noen i forumet hadde en A656 type 1FXXC eller 1FXXU hvor de hadde både norske menyer på skjermen og fungerende analog tuner.

I så fall hadde det vært fint å vite om hvordan de hadde fått dette til i service-menyen (4 taster på fjernkontroll, samme som på M og N serien).

Jeg har alle funksjoner i orden så lenge jeg ikke aktiverer "Nordic". Med "Nordic On" søker ikke mottakeren inn noen kanaler. Ellers virker alt annet normalt.

Importøren leverer modellen med engelske menyer og engelsk manual, men siden det finnes mulighet for å endre dette til norsk, kunne det vært ok at tuneren fungerte samtidig.

Newcomer Clausn sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah

Jeg har PS3 og den er satt til å velge oppløsning automatisk. Oppløsning blir da valgt ut i fra hva slags native oppløsning spillet har. Resultatet blir da at i de fleste spill kommer signalet som 720p, og TV'en må oppskalere bildet.

Fram til nå har jeg måttet ta til takke med å aktivere "game mode" for å fjerne input lag, og i game mode så ser bildet mildt sagt kjedelig ut. Prøvde nå å sette PS3 til å oppskalere bildet i stedet, og jeg ble gledelig overrasket av at input lag var helt borte! Flyten i CoD4 er nå akkurat som før, og siden game mode ikke er på får jeg de flotte fargene og bildet som Samsungen er ment å produsere.

Konklusjonen er at det koster for A5 å oppskalere bildet. Har noen andre merket dette? Lurer på om dette også gjelder for andre apparat.
    Høres intressant ut... Er veeeeldig nært å bestille meg en A656 nå.
    Håper bare på en fix så man slipper å bruke denne "game mode". Har X360 m/HDMI selv. Vil bruke TV`en til 50% spilling så det er jo ganske viktig...
    Noen som får tv`en til å funke tilfredstillende med Xbox 360?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg tror du har litt rett idet at det koster og oppskalere bildet, jeg har en digital kabelbox som jeg kjører inn på scart. Og har problemer med at bildet flimrer i øvre kant, spesielt da det er veldig lyse/hvite flater. Har tatt opp sendingen og kjører dette over HDMI som oppskaleres med recieveren er dene flimringen borte.

Fant ut at jeg skulle prøve dette da jeg så innlegget ditt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje en ganske dårlig prosessor for oppskalering som sitter i selve TV'en i forhold til hva en får fra en PS3 eller en PC. Det er sikkert lurt å sende ferdig oppskalert bilde til TV'en og bare bruke den som en dum LCD monitor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clausn
    Høres intressant ut... Er veeeeldig nært å bestille meg en A656 nå.
    Håper bare på en fix så man slipper å bruke denne "game mode". Har X360 m/HDMI selv. Vil bruke TV`en til 50% spilling så det er jo ganske viktig...
    Noen som får tv`en til å funke tilfredstillende med Xbox 360?
    Input lag vil nok være det samme med A6.

Desverre fant jeg ut at oppskalering koster for PS3 også, vanlig lag ingame i CoD4 på store maps når den oppskalerer til 1080p...

Grr! Hvorfor hørte jeg på tullingene som mente det var bortkasta med oppskalering på receiver...

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Input lag vil nok være det samme med A6.

Desverre fant jeg ut at oppskalering koster for PS3 også, vanlig lag ingame i CoD4 på store maps når den oppskalerer til 1080p...

Grr! Hvorfor hørte jeg på tullingene som mente det var bortkasta med oppskalering på receiver...
    Så du mener at ved å la en receiver oppskalere bildet til 1080p så vil ikke input lag være et problem på A5, A6?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ansiz
    Dette var ikke ment som innlegg for å ta opp problem med parallellimporterte TV. Dette var et spørsmål om noen i forumet hadde en A656 type 1FXXC eller 1FXXU hvor de hadde både norske menyer på skjermen og fungerende analog tuner.

I så fall hadde det vært fint å vite om hvordan de hadde fått dette til i service-menyen (4 taster på fjernkontroll, samme som på M og N serien).

Jeg har alle funksjoner i orden så lenge jeg ikke aktiverer "Nordic". Med "Nordic On" søker ikke mottakeren inn noen kanaler. Ellers virker alt annet normalt.

Importøren leverer modellen med engelske menyer og engelsk manual, men siden det finnes mulighet for å endre dette til norsk, kunne det vært ok at tuneren fungerte samtidig.
    Jeg hadde en nordisk A556 i ett par uker, gikk inn i servicemenyen på den, der sto det Nordic-8, så jeg tror det er den du skal velge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet med Nordic-8 men så fort jeg restarter apparatet forsvinner alle analoge kanaler og snøvær dukker opp. Den tuner ikke noe inn så lenge jeg velger Nordic-X, uansett om X er 6,7,8 eller 9. På alle andre valg virker tuneren. Kan nesten virke som om det er en innlagt funksjon på ikke nordiske modeller. Kan ikke tenke meg at det vil bli gjort noe med dette heller, da det vil være en grunn til å velge nordisk modell (XXE) som eneste mulighet for å få nordisk språk.
    Har en LE40M87BDX/XXC også og på den virker tuneren med norsk språk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Så du mener at ved å la en receiver oppskalere bildet til 1080p så vil ikke input lag være et problem på A5, A6?
    Det er akkurat det jeg mener. Som sagt, input lag forsvinner når TV'en får et 1080p signal. Desverre lagger selve frameraten i spillet (CoD4) når PS3 gjør oppskaleringen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat det jeg mener. Som sagt, input lag forsvinner når TV'en får et 1080p signal. Desverre lagger selve frameraten i spillet (CoD4) når PS3 gjør oppskaleringen.
    Jeg har en pioneer LX50 receiver som er koblet til ps3 og så videre til TVen. Har ikke gjort noen omfattende research men på pioneer sine sider så har de følgende å si om receiveren: 1080p receiver med Dolby TrueHD og DTS Master Audio (VSX-LX50 Pioneer Surround forsterkere/receivere - Hjemmeunderholdning). Det var all informasjonen jeg fant sånn med det første.

Denne skulle da i utgangspunktet klare å oppskalere bildet til 1080p, men hvordan setter jeg ps3 til å la være å upscale?

mvh
    Xcaliber

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en pioneer LX50 receiver som er koblet til ps3 og så videre til TVen. Har ikke gjort noen omfattende research men på pioneer sine sider så har de følgende å si om receiveren: 1080p receiver med Dolby TrueHD og DTS Master Audio (VSX-LX50 Pioneer Surround forsterkere/receivere - Hjemmeunderholdning). Det var all informasjonen jeg fant sånn med det første.

Denne skulle da i utgangspunktet klare å oppskalere bildet til 1080p, men hvordan setter jeg ps3 til å la være å upscale?

mvh
    Xcaliber
    Ikke sikkert receiveren din har en treg scaler da.

PS3 oppskalerer ikke med mindre du har tatt bort 720p som option, da oppskalerer den 720p spill til 1080p.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jeg bør velge 720p på xbox360 også skalere til 1080p på min HK AVR255 receiver for å få minst input lag ?

har en LE40A656.

ser forøvrig at 46" A656 er ukens tilbud på norek for dem som har tilgang dit. tipper dette er ukens tilbud neste uke på komplett.no da..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muuh
    så jeg bør velge 720p på xbox360 også skalere til 1080p på min HK AVR255 receiver for å få minst input lag ?

har en LE40A656.
    Antageligvis, men nå skal ikke jeg si om det samme gjelder for 360. For både PS3 (testet CoD4) og Samsung A5 koster det ihvertfall å oppskalere. Vil tro A6 har samme scaler som A5.

Hadde vært takknemlig om du kunne testet litt, jeg lurer nemlig på å kjøpe inn en AVR255 for oppskaleringens skyld også.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert receiveren din har en treg scaler da.

PS3 oppskalerer ikke med mindre du har tatt bort 720p som option, da oppskalerer den 720p spill til 1080p.
    Okai. Så konklusjon: Ved å la PS3 akseptere både 720p og 1080p sammen med A6 så vil en eventuell oppskalering bli utført av receiver, som vil minimalisere input lag?

mvh
    Xcaliber

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okai. Så konklusjon: Ved å la PS3 akseptere både 720p og 1080p sammen med A6 så vil en eventuell oppskalering bli utført av receiver, som vil minimalisere input lag?

mvh
    Xcaliber
    Det stemmer :-) Gitt at scaleren i receiveren din er raskere enn A6 sin, noe den antageligvis er. Regner med at Samsung scaleren er treg pga mye prosessering. Dette er jo ønskelig med film, men ikke med spill. Som nevnt funker "game mode" veldig bra, men fargene blir jo veldig kjedelige.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer :-) Gitt at scaleren i receiveren din er raskere enn A6 sin, noe den antageligvis er. Regner med at Samsung scaleren er treg pga mye prosessering. Dette er jo ønskelig med film, men ikke med spill. Som nevnt funker "game mode" veldig bra, men fargene blir jo veldig kjedelige.
    Det er nettopp det jeg vil unngå, å bruke game-mode. Satser på at en Pioneer-receiver til 11k skal klare den jobben bra i verste fall får jeg leve med input lag med 52A656 når den snart kommer i hus

Side 10 av 22 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •