Galvanisk skille - forvirring rundt montering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Galvanisk skille - forvirring rundt montering

Heisann,

Kjøpte nylig ny flat-tv (samsung M87), og så vidt jeg kan se har denne jordet kontakt, anskaffet derfor ett galvanisk skille.

Ettersom jeg både har dekoder og kabelmodem fra GET ble jeg litt i tvil om hvordan denne saken skulle monteres.
    Har forøvrig lest de fleste trådene på forumet som omhandler dette uten å finne ett klart svar på det jeg vil vite..
    Men jeg er sikker på at noen her kan svare på dette!
    Inntil nylig har jeg hatt en T-splitter rett i antennekontaken med kabel til henholdsvis kabel modem og tv-apparat.

Nå har jeg flat-tv koblet mot dekoder, blir det da riktig å koble det galvaniske skillet inn i den enden av antennekabelen fra dekoderen som skal inn i veggen, og så koble antennekabelen til T-splitteren?

Eller må jeg fjerne T-splitteren fra veggen og plugge det galvaniske skillet rett i antennekontakten for at dette skal fungere?
    Isåfall må jo T-splitteren settes utenpå der igjen, er det slik det skal gjøres eller er det første alternativet det riktige?

Dette er sikkert ett litt merkelig spørsmål for de som har greie på dette, men jeg vil være sikker på at det gjøres riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det galvanske skillet skal mellom antenneuttaket og t-stykket ditt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •