Full HD eller HD ready? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 104 av 104
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Nå trodde jeg at jeg endelig hadde bestemt meg for hvilken TV jeg skal kjøpe, men så ble jeg plutselig i tvil igjen.

Planen var å gå for en 50PZ80 som jeg skal koble til PC og se mye film og serier på den måten. Jeg skal også spille en god del PS3. Og så blir det selvfølgelig litt vanlig TV-titting. Jeg har alltid trodd at Full-HD var veien å gå grunnet mye bruk av film gjennom PC og spilling på PS3. Jeg sitter ca. 3,5 meter unna der TV'en skal stå. Betyr dette at jeg ikke kommer til å se forskjell på Full-HD og HD-ready? Selv på f.eks. GT5 som skal komme i 1080P?

For da er jo plutselig PDP-5080XA en konkurrent for 50PZ80! Hvilken av disse to ville dere gått for med bakgrunn i min TV-bruk? Og tror dere PDP-5080XA vil falle kraftig i pris når Pios 9. generasjon kommer eller ligger 8. generasjon så lavt nå at Pioneer ikke kommer til å sette de ned så mye mer? Jeg må kjøpe TV innen 2-3 uker og jeg blir gaaaal av å vente (har ventet på 50PZ80 lenge nå )
    På 3,5m er det ikke mye forskjellene å snakke om, ikke nok til at det bør styre ditt valg av TV fullstendig.

Det du kan merke deg med 8.gen. Kuro er at i all hypen om det fantastiske sortnivået, så ble lysstyrken glemt. Er det dimmet lys i rommet ditt er derfor dette en fantastisk TV, men med mye lys (store vinduer/mye lys i rommet) så oppfattes bildet ganske flatt. På dette punktet finnes det en rekke andre plasma som er mye bedre, (og ikke minst LCD som igjen overkjører plasma igjen). Bortsett fra det så er 8.gen fantastiske TV`er. Om de kommer til å falle i pris? Sikkert, men du kommer nok aldri til å se de til ublu-priser....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har sett at lysstyrken er en liten svakhet ved dise TV'ene. Jeg har forsåvidt ganske store vinduer i stua så kanskje jeg venter på 50PZ80 likevel. Det er utrolig kjedelig å ha pengene på konto og så være nødt til å sitte å vente (selv om jeg selvfølgelig ikke er "nødt" :-D ).

PDP-5080XA selges vel uten høytalere og bordstøtte slik jeg har forstått det. Kan jo alltids koble lyden til anlegget, men med støtten blir det raskt 2000 kr. ekstra. Er det slik å forstå at Netshop parallellimporterer sine Pioneer'er? Og at jeg da potensielt kan få litt problemer med service etc?

En ting som er sikkert er at jeg ihvertfall ikke kan vente helt til 9. generasjon av Pioneer kommer ut. Det er alt for lenge til.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Ja, jeg har sett at lysstyrken er en liten svakhet ved dise TV'ene. Jeg har forsåvidt ganske store vinduer i stua så kanskje jeg venter på 50PZ80 likevel. Det er utrolig kjedelig å ha pengene på konto og så være nødt til å sitte å vente (selv om jeg selvfølgelig ikke er "nødt" :-D ).

PDP-5080XA selges vel uten høytalere og bordstøtte slik jeg har forstått det. Kan jo alltids koble lyden til anlegget, men med støtten blir det raskt 2000 kr. ekstra. Er det slik å forstå at Netshop parallellimporterer sine Pioneer'er? Og at jeg da potensielt kan få litt problemer med service etc?

En ting som er sikkert er at jeg ihvertfall ikke kan vente helt til 9. generasjon av Pioneer kommer ut. Det er alt for lenge til.
    De kommer i juni, så det er jo ikke akkurat så veldig lenge til.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    De kommer i juni, så det er jo ikke akkurat så veldig lenge til.:-D
    Akkurat ja. :-D Da blir det sansynligvis litt mer venting på meg. Enten kjøper jeg 50PZ80 eller så blir det kanskje PDP-5080XA. Ny TV blir det på meg i løpet av 3 - 4 (maks) uker uansett. Jeg klarer ikke å ha PC media center + uåpnet PS3 med 7 spill liggende å vente noe lengre nå.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •