Full HD eller HD ready? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 104
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    I hvilken test sier de at W3000 "lett overgår panasonics plasmamodeller"? har selv lest en gode del tester av de forskjellige, blant annet test i What Hifi der disse 2 og Pioneer ble testet, der ble det skrevet at den ikke enda var helt på nivå, men at det var det beste sortnivået de har sett på LCD sålangt.
    Som jeg skrev tidligere nr3-08.

Og det er Panasonic 42PZ70 som er målt til :Sortnivå 0,022
    kontrast 978:1

Sony kdl40W3000 :Sortnivå 0.008
    kontrast 2343:1
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det er jo den gamle serien til Panasonic, den nye serien skal jo ha en del bedre sortnivå (men det vil jo også W4000).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Som jeg skrev tidligere nr3-08.

Og det er Panasonic 42PZ70 som er målt til :Sortnivå 0,022
    kontrast 978:1

Sony kdl40W3000 :Sortnivå 0.008
    kontrast 2343:1
    Men hva er benevnelsen på sortnivået der? Foot-Lambert eller Candela

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her synses det i hytt og pine.
    Plasma er og blir bedre enn LCD på sortnivå og ikke minst fargegjengivelse uansett hvordan dere har hørt det "et eller annet sted", eller hvordan elkjøp-selgere vender og vrir på det.

Alle LCD'er idag bruker dynamisk bakgrunnsbelysning med flere LED/lamper som dekker hvert sitt område ikke ulikt dynamisk iris. Sortnivået måles selvsagt når bakgrunnslyset er av. Selvsagt har da Sony-modellen høyere kontrast enn Panasonic, da LCD'ene generelt har mye høyere lysstyrke. (jmf "mysing") Disse målingene er håpløse, selv om de selvsagt gir en pekepinn, spesielt LCD vs LCD.
    Det skal ikke mer til enn å vise åpningssekvensen i Star Wars-filmene før de alle "avslører" seg. Sånn er det, og sånn blir det så lenge LCD'en fungerer som den gjør.

De nye Pioneerene som kommer i sommer vil ha betraktelig bedre sortnivå enn dagens modeller, i tilleg vil de også endel høyere lysstyrke. Å sammenligne den (eller t.o.m dagens Plasmaskjermer) mot selv de beste LCD'ene blir noe lignende Muhammed Ali vs Ole Klemetsen, m.a.o ganske dødfødt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fikk bedre karakter totalt sett men det de skriver er :Sony w3000 at et av høydepunktene på denne skjermen er sortnivået og at på dette området er den helt i toppklasse og at den overgår Panasonics plasmaskjerm uten problemer.
    Hehe - og i nummeret før (eller var det etter? ) - der har samme person testet 50 tommeren av samme Panasonic tv og skriver blant annet at tven knuser alt av lcd.

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Her synses det i hytt og pine.
    Plasma er og blir bedre enn LCD på sortnivå og ikke minst fargegjengivelse uansett hvordan dere har hørt det "et eller annet sted", eller hvordan elkjøp-selgere vender og vrir på det.

Alle LCD'er idag bruker dynamisk bakgrunnsbelysning med flere LED/lamper som dekker hvert sitt område ikke ulikt dynamisk iris. Sortnivået måles selvsagt når bakgrunnslyset er av. Selvsagt har da Sony-modellen høyere kontrast enn Panasonic, da LCD'ene generelt har mye høyere lysstyrke. (jmf "mysing") Disse målingene er håpløse, selv om de selvsagt gir en pekepinn, spesielt LCD vs LCD.
    Det skal ikke mer til enn å vise åpningssekvensen i Star Wars-filmene før de alle "avslører" seg. Sånn er det, og sånn blir det så lenge LCD'en fungerer som den gjør.

De nye Pioneerene som kommer i sommer vil ha betraktelig bedre sortnivå enn dagens modeller, i tilleg vil de også endel høyere lysstyrke. Å sammenligne den (eller t.o.m dagens Plasmaskjermer) mot selv de beste LCD'ene blir noe lignende Muhammed Ali vs Ole Klemetsen, m.a.o ganske dødfødt.
    Vel nå er ikke dette noe synsing da jeg har sett sortnivået både på lcd og plasma og uttaler meg ut ifra hva jeg har sett.

At du mener noe annet er helt greit men ikke alle har samme oppfatning av bilde på plasma kontra lcd som du har og ja det er godt mulig at det vil komme plasma skjermer med bedre sortnivå men det vil det nok også komme på lcd siden.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hehe - og i nummeret før (eller var det etter? ) - der har samme person testet 50 tommeren av samme Panasonic tv og skriver blant annet at tven knuser alt av lcd.

Ja og det viser vel bare at å stole på tester er ikke det beste når man skal velge hva man skal gå for.

Det jeg ville var å få frem at det tross alt har skjedd en utvikling på lcd skjermene og at sortnivået på de er blitt betydelig mye bedre en det var for bare 1år siden.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivå er en objektiv størrelse som er lett å fastslå med det blotte øyet utifra de himmelstore forskjellene vi har idag. Jeg vil ikke kunne spekulere på hvorfor du ikke ser det, uten å bli oppfattet som arrogant.
    Igjen: P.g.a måten LCD fungerer kan den aldri gjengi sort, som det skal gjengis.
    Motbevis meg med fakta; ikke si at du har "sett det selv".

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om folk hadde sluttet å bruke TV`er demonstrert i flombelyste Elkjøp-lokaler som referanse for deres uttalselser så hadde det kanskje blitt en noe mer givende debatt.

LCD har lite å stille opp med når det gjelder sortnivået på de beste plasmaskjermene. Det er faktisk ikke i nærheten engang, heller en total utklassing. I dagslys (eller i butikklokaler) er det tvert om, der er det LCD som regjerer. Setter en seg litt inn i teknologien er det ganske logisk....

Jeg har kun sett en TV som har vært imponerende både når det gjelder sortnivå og lysstyrke, og det var Sony sin lille OLED-skjerm.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Sortnivå er en objektiv størrelse som er lett å fastslå med det blotte øyet utifra de himmelstore forskjellene vi har idag. Jeg vil ikke kunne spekulere på hvorfor du ikke ser det, uten å bli oppfattet som arrogant.
    Igjen: P.g.a måten LCD fungerer kan den aldri gjengi sort, som det skal gjengis.
    Motbevis meg med fakta; ikke si at du har "sett det selv".
    Fakta?For meg så er fakta det jeg opplever av sortnivå og andre ting i bilde, det jeg ser og oppfatter og ikke hva som er best ut i fra tall og spesifikasjoner og det jeg mener er at i det i dag finnes lcd skjermer som har et meget godt sortnivå.

At du er uenig i det ja greit nok men det forandrer ikke mitt syn på hvordan jeg oppfatter bilde på de og sånn er det bare:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Om folk hadde sluttet å bruke TV`er demonstrert i flombelyste Elkjøp-lokaler som referanse for deres uttalselser så hadde det kanskje blitt en noe mer givende debatt.

LCD har lite å stille opp med når det gjelder sortnivået på de beste plasmaskjermene. Det er faktisk ikke i nærheten engang, heller en total utklassing. I dagslys (eller i butikklokaler) er det tvert om, der er det LCD som regjerer. Setter en seg litt inn i teknologien er det ganske logisk....

Jeg har kun sett en TV som har vært imponerende både når det gjelder sortnivå og lysstyrke, og det var Sony sin lille OLED-skjerm.
    Vel hvem er det som sier at jeg bruker elkjøp sine lokaler som referanse?

Vel du må jo få lov til å mene det men jeg har ikke samme oppfatning av sortnivå på de som du har og er langt i fra enig i at det er noen snakk om utklassing.

Men det er min oppfatning og du har din og sånn vil det vel alltid være at man oppfatter ting annerledes.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel du må jo få lov til å mene det men jeg har ikke samme oppfatning av sortnivå på de som du har og er langt i fra enig i at det er noen snakk om utklassing.
    Men det er min oppfatning og du har din og sånn vil det vel alltid være at man oppfatter ting annerledes.
    Om jeg har en oppfatning om at Skoda er raskere på bane enn Porsche, så har jeg selvfølgelig lov til å ha den oppfatningen. Det betyr ikke at det har noe spor i virkeligheten. Og definisjonen på om det er en utklassing når Porschen tikker inn 3 ganger raskere over målstreken kan vel også være subjektiv - i noens øyne.

Sortnivå er ikke subjektivt, det er en lett målbar ytelse. Det jeg har sett av LCD skjermer tilgjengelig (og ikke tilgjengelig) på det norske markedet, har et sortnivå som best kan defineres som grått når de vises frem i et mørkt rom. En rekke tester og målinger bekrefter at LCD ikke har noe å tilby i det aller mørkeste. Det betyr ikke at alle plasmaskjermene er på topp på dette punktet, men spesielt Pioneer har overasket markedet med et sortnivå som er imponerende sort.

Grunnen til at jeg dro inn Elkjøp, er at mange danner seg et grunnlag ut i fra hva de ser (og hører?) der - naturlig nok. Problemet er bare at i slike opplyste lokaler, får ikke øynene noe referanse til sort og resultatet er at det er lysstyrken øynene blir følsom for. Der vinner LCD. Siden øynene ikke har denne klare referansen til sort, er det også ganske vanskelig for øynene å se forskjell på sort og mørke-grått. På mange måter vil derfor LCD fremstå som en fullkommen TV, dvs helt til kjøperen tar med seg TV`en hjem og skal se på Sin City i en mørkelagt stue.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg har en oppfatning om at Skoda er raskere på bane enn Porsche, så har jeg selvfølgelig lov til å ha den oppfatningen. Det betyr ikke at det har noe spor i virkeligheten. Og definisjonen på om det er en utklassing når Porschen tikker inn 3 ganger raskere over målstreken kan vel også være subjektiv - i noens øyne.

Sortnivå er ikke subjektivt, det er en lett målbar ytelse. Det jeg har sett av LCD skjermer tilgjengelig (og ikke tilgjengelig) på det norske markedet, har et sortnivå som best kan defineres som grått når de vises frem i et mørkt rom. En rekke tester og målinger bekrefter at LCD ikke har noe å tilby i det aller mørkeste. Det betyr ikke at alle plasmaskjermene er på topp på dette punktet, men spesielt Pioneer har overasket markedet med et sortnivå som er imponerende sort.

Grunnen til at jeg dro inn Elkjøp, er at mange danner seg et grunnlag ut i fra hva de ser (og hører?) der - naturlig nok. Problemet er bare at i slike opplyste lokaler, får ikke øynene noe referanse til sort og resultatet er at det er lysstyrken øynene blir følsom for. Der vinner LCD. Siden øynene ikke har denne klare referansen til sort, er det også ganske vanskelig for øynene å se forskjell på sort og mørke-grått. På mange måter vil derfor LCD fremstå som en fullkommen TV, dvs helt til kjøperen tar med seg TV`en hjem og skal se på Sin City i en mørkelagt stue.
    Hvorfor du trekker inn biler i dette skjønner jeg ikke annet enn at du vil undrestreke din mening og at den er den rette;-)

Vel i et forum som dette vil det alltid være forskjellige meninger om det meste og det er jo greit men prøv å aksepter at mennesker er forskjellige og at jeg har en annen oppfatning av dette en det du har og så får vær og en selv avgjøre hvilken teknologi de vil gå for.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor du trekker inn biler i dette skjønner jeg ikke annet enn at du vil undrestreke din mening og at den er den rette;-)
    Det er helt riktig. Grunnen til paralellen er åpenbar. For en del Skoda-eiere (kun et eksempel) vil kanskje ikke forskjellen være nevneverdig da Skoda`en er så mye bedre på helt andre ting, men for de som har et litt mer nøytralt syn på det hele så er det snakk om utklassing.

Vel i et forum som dette vil det alltid være forskjellige meninger om det meste og det er jo greit men prøv å aksepter at mennesker er forskjellige og at jeg har en annen oppfatning av dette en det du har og så får vær og en selv avgjøre hvilken teknologi de vil gå for.
    Ingen som har nektet deg å ha hverken meninger eller oppfatninger. Men det må da være lov å si i fra når du bagateliserer en av de, om ikke den største fordelen med plasma per i dag. Diskusjon baner vel heller ned på hvorvidt en kan definere grått vs. sort som mindre subjektive forskjeller.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig. Grunnen til paralellen er åpenbar. For en del Skoda-eiere (kun et eksempel) vil kanskje ikke forskjellen være nevneverdig da Skoda`en er så mye bedre på helt andre ting, men for de som har et litt mer nøytralt syn på det hele så er det snakk om utklassing.

Ingen som har nektet deg å ha hverken meninger eller oppfatninger. Men det må da være lov å si i fra når du bagateliserer en av de, om ikke den største fordelen med plasma per i dag. Diskusjon baner vel heller ned på hvorvidt en kan definere grått vs. sort som mindre subjektive forskjeller.
    Og hva vil du frem til med dette?At jeg er helt på viddene og at du har fasiten og at ingen kan bestride den?

Vel vel........
    og bare for å ha sagt det enda en gang så var jeg også tidligere av den oppfatning at skulle man ha best mulig sortnivå ja så var plasma det rette
    men har endret mitt syn på det etter å ha sett hva enkelte Lcd skjermer leverer i dag.

Teknologien på skjermene blir jo heldigvis bedre og bedre.
    Mvh bigtor

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon.
    Litt OT her, men tar hu dama av eller på seg trusa? hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivå er ikke subjektivt, det er en lett målbar ytelse. Det jeg har sett av LCD skjermer tilgjengelig (og ikke tilgjengelig) på det norske markedet, har et sortnivå som best kan defineres som grått når de vises frem i et mørkt rom. En rekke tester og målinger bekrefter at LCD ikke har noe å tilby i det aller mørkeste.
    ...
    Problemet er bare at i slike opplyste lokaler, får ikke øynene noe referanse til sort og resultatet er at det er lysstyrken øynene blir følsom for. Der vinner LCD.
    I argumentasjonen din så blander du fysiske, målbare parametre med subjektive. Det er antageligvis uunngåelig i en meningsfylt diskusjon om emnet, men det kan være greit å få det tydelig fram.

Det er vel forholdsvis lett å måle lysintensiteten fra en tv i et helt nedblendet rom, og dermed komme til et noenlunde objektivt tall (selv om PR-avdelingen til produsentene selvsagt klarer å klusse til også dette).

Dette tallet kan sammenlignes mellom forskjellige tv-er, og man kan konkluderer at "Tv A har sortere sort enn Tv B", presumptivt en positiv egenskap isolert sett.

Det er ikke like enkelt å avgjøre om dette tallet er "lite" eller "stort" nok, og dermed hvor stor relevans det har for en menneskelig seer. For å gjøre ting mer komplisert så bidrar debattanter med personlige erfaringer som gjerne kommer fra vilt forskjellige betingelser, og er ikke alltid like flink til å forklare hvilke betingelser de har gjort seg erfaringene under. Andre bidrar med utsagn basert på teoretisk forståelse, og da er det kanskje enda mer kritisk at man refererer til tankerekken som leder fram til påstanden. ("Tv-en min har sortnivå på 1 cd/m^2, det betyr selvsagt at den er omlag dobbelt så bra, subjektivt sett, som din tv med 2 cd/m^2")Dette ser vi godt i diskusjonen om oppløsning, hvor alle er enige om at 1080p er mer eller mindre bedre enn 720p isolert sett. Men man greier ikke å bli enige om 1080p er "subjektivt dobbelt så bra" som 720p (som antall pixler naivt tyder på), eller om det er "subjektivt 0.0001% bedre" (dvs neglisjerbart).

-k

http://www.phctoys.com/Fujitsu_White_Paper_2005.pdf

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva vil du frem til med dette?At jeg er helt på viddene og at du har fasiten og at ingen kan bestride den?

Vel vel........
    og bare for å ha sagt det enda en gang så var jeg også tidligere av den oppfatning at skulle man ha best mulig sortnivå ja så var plasma det rette
    men har endret mitt syn på det etter å ha sett hva enkelte Lcd skjermer leverer i dag.

Teknologien på skjermene blir jo heldigvis bedre og bedre.
    Når nye Sony LCD-skjermer leveres med en målt ANSI kontrast på under 300:1 og Pioneer sine Kuro modeller måler rundt 3000:1 er jeg ikke så sikker på om LCD teknologien generelt har tatt så store kvantumstep det siste året. Det er vel ikke snakk om subjektive meninger her, eller hvem av oss som syns vi sitter med fasiten - det er egentlig bare å se på se på hva målinger viser.

Om du syntes sortnivået på dagens LCD-modeller er bra nok for deg er en annen sak. Folk har forskjellige prioriteringer. For min egen del, så vet jeg at skjermen blir mest brukt på kvelden, og da vil jeg ha best mulig sortnivå fremfor lysstyrke. :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    I argumentasjonen din så blander du fysiske, målbare parametre med subjektive. Det er antageligvis uunngåelig i en meningsfylt diskusjon om emnet, men det kan være greit å få det tydelig fram.

Det er vel forholdsvis lett å måle lysintensiteten fra en tv i et helt nedblendet rom, og dermed komme til et noenlunde objektivt tall (selv om PR-avdelingen til produsentene selvsagt klarer å klusse til også dette).

Dette tallet kan sammenlignes mellom forskjellige tv-er, og man kan konkluderer at "Tv A har sortere sort enn Tv B", presumptivt en positiv egenskap isolert sett.

Det er ikke like enkelt å avgjøre om dette tallet er "lite" eller "stort" nok, og dermed hvor stor relevans det har for en menneskelig seer. For å gjøre ting mer komplisert så bidrar debattanter med personlige erfaringer som gjerne kommer fra vilt forskjellige betingelser, og er ikke alltid like flink til å forklare hvilke betingelser de har gjort seg erfaringene under. Andre bidrar med utsagn basert på teoretisk forståelse, og da er det kanskje enda mer kritisk at man refererer til tankerekken som leder fram til påstanden. ("Tv-en min har sortnivå på 1 cd/m^2, det betyr selvsagt at den er omlag dobbelt så bra, subjektivt sett, som din tv med 2 cd/m^2")Dette ser vi godt i diskusjonen om oppløsning, hvor alle er enige om at 1080p er mer eller mindre bedre enn 720p isolert sett. Men man greier ikke å bli enige om 1080p er "subjektivt dobbelt så bra" som 720p (som antall pixler naivt tyder på), eller om det er "subjektivt 0.0001% bedre" (dvs neglisjerbart).

-k

http://www.phctoys.com/Fujitsu_White_Paper_2005.pdf
    Hvorvidt 720P vs 1080P har noe for seg på en begrenset skjermflate vil naturligvis avhenge av hvor nære en sitter skjermen, hvor skarpt syn en har, matriale som blir vist på skjermen osv. Sortnivå vil også påvirkes av noen parametre, men jeg syntes det blir feil å sammenligne det med 720P vs 1080P, da dette er 2 fastsatte parameter mens sortnivået kan variere mye fra modell til modell. Hvordan vi oppfatter det sorte på TV`en vil i stor grad påvirkes av lyset ellers i rommet, og forskjellene kan derfor oppfattes som alt fra neglisjerbare til ganske dramatiske.

Forskjellen melllom grått og sort på en TV er/bør være åpenbar for de fleste. Samtlige LCD-TV`er jeg har beskuet i mørket, har lyst opp som en grå skjermflate i mørket, noe som definitivt går ut over dybden i bildet. Det ligger en rekke bilder som viser effekten av det jeg snakker om på nettet, her er et av de:

LCD-skjermene er de til høyre i bildet om noen måtte lure.

Det er en grunn til at samtlige LCD-TV`er på ulike messer er plassert ute i lokalene der det er mye lys, og ikke minst vist med HD-matriale som inneholder lyse scener uten referanse til sort. Av samme grunn blir ofte plasma plassert i mørke rom for å vise sortnivået, da disse stort sett har alt for dårlig lysstyrke til å kunne sammenlignes med en LCD i et opplyst lokale. Det er ikke uten grunn til at produsentene gjør dette.....

BTW, referansen/linken din sier oss følgende om plasma vs LCD:

"Plasma remains the best choice for customers who seek premium-quality, large-screen flat-panel display devices. The benefits of plasma displays can be summarized as follows: Larger screen sizes are available in mass production, more accurate image reproduction delivers better color accuracy, contrast and brightness, superior motion without artifacts makes sports and action much more enjoyable, stunning brightness from any viewing angle, and better pixel reliability serves up unblemished images over the long term."

"LCD image lag can leave "streaks" or "trails" in its wake. LCD image lag cuts into your enjoyment of TV sports action andfast-paced motion picture movement like dances, car chases and fight scenes. Image lag can be especially fatiguing as you scroll down web pages and documents."

"The ever-rising brightness specs claimed by both plasma and LCD makers divert attention from another display attribute known as "black level." While both LCD and plasma can claim satisfying brightness, only plasma delivers satisfying black levels. Better black levels drive intangible picture quality aspects like "depth," "detail," "richness," and "pop." The darker the blacks, the more satisfying the picture will be - especially in controlled lighting environments. The darkest images on Plasmavision sets can be as dark as 1/3 candela - that's the brightness of a turned-off phosphor In a dark room, that is essentially "black," in the sense that the human eye sees nothing darker in the room. Meanwhile, today's LCD flat panel displays cannot generate an image darker than 3 candelas - 9 times brighter than plasma's blacks - when watching the LCD set at a 90-degree, dead-center viewing angle. At a more oblique angle, the black level (or as some put more precisely, "dark blue level") rises."

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nex