Full HD eller HD ready? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 104
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    At lcd er blitt bedre er greit... men det er ikke akkurat Pioneer eller Panasonic sort. Blir nok et gap der i kvalitet, mener jeg, da.
    Føler ikke en lcd klarer å få frem den varmen og dybdfølelsen som en plasma klarer, samtidig som bildet i en lcd blir litt dataskjerm aktig og anstrengende.
    Det at plasma og Pioneer og Panasonic er kjent for et godt sortnivå er jo noe mange vet men det er jo tydelig at ikke alle har fått med seg at det også nå finnes nye LCD skjermer med et sortnivå som ikke er noe særlig dårligere en det plasma har og også i noen tilfeller bedre og dette er ikke noe bare jeg sier da dette også har kommet frem i tester av forskjellige skjermer.

Og jeg og var tidligere av den oppfatning at skulle man ha et godt sortnivå ja så var plasma det beste alternativet men har nå sett at det finnes lcd skjermer med et meget godt sortnivå.
    Mvh bigtor

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken lcd har bedre sortnivå enn Pioneer?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Hvilken lcd har bedre sortnivå enn Pioneer?
    Nå sa ikke jeg at det var Pioneer det var snakk om men det har jo vært tester hvor feks Sony sine LCD skjermer har fått skryt for et veldig godt sortnivå og at feks Panasonic har fått dårligere karakter på dette.
    Mvh bigtor

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at Samsung (eller var det Sony?) som har en LCD som ligger relativt nærme Panasonic i sortnivå, men har ikke sett noen som er i nærheten av Pioneer.

Edit:
    Resultater fra Hemmabios test i fjor:
    Pioneer PDP-428DX: 2400:1 og 0.05 cd/m2

Panasonic TH42PX700: 600:1 og 0.25

Sony KDL-40D3000: 535:1 og 0.5 cd/m2

Samsung LE40M87(86)BD: 490:1 og 0.6 cd/m2

LG 42LY95: 280:1 og 0.9 cd/m2

Phillips 42PFL7562D/10: 245:1 og 1.0 cd/m2
    Kontrast og sortnivå er målt her. Jo lavere sortnivået er, jo sortere er bildet. 1.0 cd/m2 regnes som grått.

Gamle resultater, jeg vet det. Men det viser hvor nærme Sony og Panasonic ligger i kontrast, selv om sortnivået er langt unna.
    Hvor nøyaktige disse målingene er, vet jeg ikke, men de bør ihvertfall kunne gi en pekepinn.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Mener å huske at Samsung (eller var det Sony?) som har en LCD som ligger relativt nærme Panasonic i sortnivå, men har ikke sett noen som er i nærheten av Pioneer.
    Ja Samsung har også fått skryt for godt sortnivå.
    Mvh bigtor

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Nå sa ikke jeg at det var Pioneer det var snakk om men det har jo vært tester hvor feks Sony sine LCD skjermer har fått skryt for et veldig godt sortnivå og at feks Panasonic har fått dårligere karakter på dette.
    Da misforstod jeg. My bad. Klart en dreven Av-Forum entusiast vet bedre

Når du sa det er lcd'er som også var bedre enn plasma, tolket jeg det slik, men det er mange plasma skjermer som ikke er bra, og langt unna den kvalitet som f.eks Sony's siste lcd'er holder , og er det der du vil, så er vi enig.
    Samsung er jeg ikke så glad i, men det styres mer av veldig dårlige erfaringer, og slikt glemmer man ikke så lett.
    Nye tester viser f.eks at Sony KDL-40D3550 ( full HD )er en god skjerm, slått på målstreken av en Toshiba 40z3030DG ( full HD ) og vinneren Grundig Vision 6 42 ( HD ready ). Sitteavstand fire meter.
    Gjengangeren i testen av fire lcd følger ( viser til test i L&B mai.nr ) :

tidvis uskarpe bilder - skjev fargebalense - begrenset sortnivå - begrenset lysstyrke - konturer glattes ut - mangler detaljer til tider.

Nå føler jeg at dette er gjenganger uttalelser når man lister opp de forskjellige tester og beskrivelser av lcd i prissjiktet 15 000, ergo må , man ut med mye mer, og da er prisnivået plutselig der hvor du kan kjøpe nettopp Pioneer.
    For mellom 10 og 15000 er vel fortsatt ( mener jeg ) Panasonic det beste kjøpet, for normalt tv bruk. Lg er klart en konkurrent, men mangler så langt det siste lille.

Fred, Bigtor! :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F86 fra Samsung har bra svart. Har sett ved siden av PX80 til Panasonic og forskjellen er ikke kjempesvær.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne testen beviser vel det motsatte hva Sony og Panasonic angår. Her er det Panasonic som stikker av med seieren. Noe de gjør i mange tester.
    Test av Panasonic TX-32LXD70 LCD-TV - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    Teknofil kom frem til det samme, og det gjorde "hjemme pc/gadgets" også.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Denne testen beviser vel det motsatte hva Sony og Panasonic angår. Her er det Panasonic som stikker av med seieren. Noe de gjør i mange tester.
    Ja men poenget mitt var å få frem at der finnes Lcd skjermer som har et meget godt sortnivå og bla testen som var i bladet hjemmekino nr3-08 så får flere av Lcd skjemene bedre karakter enn det Panasonic ph-42pz70 oppnår.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, da tok jeg poenget ditt. Og sier meg enig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Den testen der viser jo bare at de som har testet TVene liker å se hvordan tven sin "butikkmodus" ser ut.

sitat om KDL32D3000:
    "Med noe mindre fargesmell og lysstyrke skiller Sony seg litt ut på testbenken. Er de blitt akterutseilt, eller er det en annen grunn til dette? "

"Panelet i dette apparatet kan virke noe underlegent enn de andre i testen. Tilsynelatende mindre kontrast og lysstyrke gjør at den oppleves noe blass i forhold til de beste i testen."

KDL32D3000 er en TV som gjør gode tester alle steder hvor testene gjøres grundig, og hvor naturtro fargegjengivelse er viktigere enn sterke farger. Her har du en link til en skikkelig test av denne TVen, så kan du prøve å se på tester andre steder og evt sammenligne med noen av TVene som er med i testen til lyd og bilde.

Sony KDL32D3000 Review – 32" Bravia 100Hz LCD TV Test

Her har du en test fra samme side som er av modellen som lyd og bilde kårer til testvinner:

Panasonic TX32LXD70 Review – 32” Viera HD Ready LCD TV

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men poenget mitt var å få frem at der finnes Lcd skjermer som har et meget godt sortnivå og bla testen som var i bladet hjemmekino nr3-08 så får flere av Lcd skjemene bedre karakter enn det Panasonic ph-42pz70 oppnår.
    Bedre karakter totalt eller bare på bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min samsung F96 har likt eller bedre sortnivå enn pioneers tv-er.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm
    Referanse?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med du snakker om et par år gammel Pioneer-TV-er her, ellers er det nok store muligheter for at øynene dine har spilt deg et puss. Av tester og målinger jeg har sett, er det ikke noen TV-er som i det hele tatt er i nærheten av Pioneers sortnivå.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh, kom gjerne med modellnavn på dette. Slik at vi andre også får sett det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE52F96 har fått bra referanser når det kommer til Sortnivå, men blir også sagt at denne ikke er så alt for bra til å vise detaljer i det mørke. Jeg personlig ville heller hatt mer detaljer enn mørkere sortfarge... Tror nok allikevell at Pioneer har bedre sortnivå selv om samsung har greid å putte på ett par ekstra nuller bak kontrast tallet!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Bedre karakter totalt eller bare på bilde?
    De fikk bedre karakter totalt sett men det de skriver er :Sony w3000 at et av høydepunktene på denne skjermen er sortnivået og at på dette området er den helt i toppklasse og at den overgår Panasonics plasmaskjerm uten problemer.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvilken test sier de at W3000 "lett overgår panasonics plasmamodeller"? har selv lest en gode del tester av de forskjellige, blant annet test i What Hifi der disse 2 og Pioneer ble testet, der ble det skrevet at den ikke enda var helt på nivå, men at det var det beste sortnivået de har sett på LCD sålangt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg regner med du snakker om et par år gammel Pioneer-TV-er her, ellers er det nok store muligheter for at øynene dine har spilt deg et puss. Av tester og målinger jeg har sett, er det ikke noen TV-er som i det hele tatt er i nærheten av Pioneers sortnivå.
    Den skal ha like bra sortnivå så lenge hele bildet er sort, men som de fleste vet er ikke dette veldig ofte tilfellet. Så om du ser på ett bilde som har en del lysere detaljer vil det skinne igjennom pga selve TVen har 96 felter som kan slukkes helt, ikke 2 mill.

Her har dere en test av apparatet og referanse til sortnivå. Pioneer seirer uansett når det gjelder detaljer i sortnivået!

Samsung LE52F96BD Review: 52” 1080p LED LCD TV Test

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •