Hvorfor er spill best på LCD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor er spill best på LCD?

Hei,
    Etter å ha lest masse poster i øst og vest så får jeg inntrykket at plasma er best til tv og film, mens lcd er best på spill/data?
    Hvis så er tilfelle, hvorfor er det slik? De fleste sier jo at plasma har best bilde. Vil da ikke spill se best ut på plasma også? Har det med frykt for fastbrenning å gjøre?

Jeg fant denne Komplett.no - Panasonic 37" Plasma-TV TH-37PV70E 1024 x 720 HD-ready,2xHDMI,10000:1 til det jeg mener er en god pris. Den skal utelukkende brukes til PS3, da spill og filmer på blue ray, samt xbox 360. PC en og annen sjelden gang.

Har hatt en rimelig LCD tv nå til 5 lapper som jeg har solgt. Ser derfor etter en tv til ca 6000 som vil gi et godt bilde...og garantert ikke ha etterslep.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pga lav oppløsning er ikke PV70 godt egnet til spill. Det er mange detaljer i spill, og oppløsningen taler for LCD. Lys styrke er også viktigere på spill enn naturlige og korrekte farger. På film er 1024 punkter ikke stor begrensning på en 37".

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det best på LCD da?

Har en litt annen oppfatning av det hele jeg da men. Har fått en del oi erre LCD eller? Nei det er plasma når jeg og kompiser spiller PS3 hos meg.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke du skal bekymre deg så mye for pikslene, på en såpas liten skjerm er det vanskelig og se forskjell uansett. Men som sakt ovenfor er det ofte litt bedre lysstyrke på lcd tver og det er mindre refleksjoner i skjermen. Men plasma er jo bedre på responstid og slik og har ofte en bedre bildekvalitet med bedre svart nivå osv.

Til den prisen du får den panasonicen får, tror jeg den danker ut så og si alle lcder til same pris, tror ikke du blir skuffet til hverken til film eller spill

jeg har selv hatt en toshiba 37c3500p lcd tv som er i same prisklasse, på denne var sort nivået veldig dårlig og jeg klarte ikke å se ferdig en film engang, uten å måtte prøve å stille på noe har selv en kjenning som har den pansonic tvn i 42, rett og slett mye bedre, eneste som er litt surt med den er refleksjonene du får vist du har vindu og slikt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en har jo i utgangspunktet en oppløsning på 1024x768. Men, hvordan blir dette VIA en PS3 som støtter opp til 1920x1080? Er det en form for skalering eller noe sånt? Ser at den tv'en støtter 1080P via HDMI. Vil den da kjøre i 1920x1080, eller 1024x768?

Kan noen anbefale en LCD til noenlunde samme pris som vil ha tilsvarende bilde eller er det en ønskedrøm?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skalerer internt i tv til 1920x1080P men vil ikke ha mer enn 1024x768. Det vil ikke bli 1 til 1 pixelmapping for å si det sånn. Er ikke mye å lure på, jeg hadde helt klart gått for Panasonicen...

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Tv'en har jo i utgangspunktet en oppløsning på 1024x768. Men, hvordan blir dette VIA en PS3 som støtter opp til 1920x1080? Er det en form for skalering eller noe sånt? Ser at den tv'en støtter 1080P via HDMI. Vil den da kjøre i 1920x1080, eller 1024x768?

Kan noen anbefale en LCD til noenlunde samme pris som vil ha tilsvarende bilde eller er det en ønskedrøm?
    tvn støtter 1080p via hdmi, så den skalerer bare signalet ned til sin opplsøning

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg legger inn et kjøp på den. Selv om den primært skal brukes til spill 80% av tiden og film de siste 20. Har fått mer og mer sansen for bilde på plasma..

Auda..skikkelig bakoversveis...1500.-kroner i frak. det var mye gitt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Tror jeg legger inn et kjøp på den. Selv om den primært skal brukes til spill 80% av tiden og film de siste 20. Har fått mer og mer sansen for bilde på plasma.
    Spiller med PS3 på min Pioneer plasma og har lite eller ingenting å utsette på bildekvaliteten, så jeg støtter ditt valg.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går for plasma, men skal ringe komplett å høre om det virkelig stemmer med 1500.- i frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemte med 1576, kroner i frakt, så jeg bestemte meg for det jeg tror er en ok lcd fra Panasonic som jeg får for 6200,-inkl. frakt.
    Hardware.no - Prisguide - Panasonic TX-32LMD70F

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Spiller med PS3 på min Pioneer plasma og har lite eller ingenting å utsette på bildekvaliteten, så jeg støtter ditt valg.:-D
    Amen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Amen
    Sier Amen jeg og. Saken er at jeg har en Panasonic TH-42PX70
    fra før, men jeg ville ha en god tv til da jeg ikke gidder å sitte å se på at kjerringa skal blir lei av og se tv. Greit å selv bestemme når jeg kan spille.
    Den nye kommer på onsdag og i mellomtiden er 360 koblet opp på en gammel CRT skjerm. PS3 har havne tå PX70'en og jeg regner med at det er duket for en kragnel i kveld om hva som har mest pri. Senkveld eller GTAIV.

Takker for de svar jeg har fått på tråden. Man lærer så lenge man lever.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •