Vil LCD-TVer bli større?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil LCD-TVer bli større?

Hei!

Noen som vet om fremtiden vil bringe LCD-TVer opp mot 70-80" slik at de kan konkurrere mot projektorer i noen grad, eller har grensen blitt nådd ved 50"?

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fins vel så store allerede. spm er vel når prisen nærmer seg 15-20k for en 70-80" slik at det også blir allemannseie

det tror jeg blir en 4-5 år til

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det skjer i det hele tatt. Mulig teknologien forsvarer sik prising, men vil salgsvolum gjøre det?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et godt poeng, Pogwaq.

Tror nok teknologien vil gi oss noe nytt snart, som igjen vil presse LCD ut.
    Alle vil ha større skjermer, og lcd er nok ikke veien.
    Kvalitet og evne i skjermen er kriteriet for videre utvikling, og her finnes det spennende løsninger og ideer som ikke handler om lcd. Den intelligente skjermen, den alldeles svære skjermen og ikke minst skjermen med flere ganger full hd oppløsning. Vi kan vel egentlig bare glede oss. Og innse at det vi har kjøpt nå, ikke er med i planene for fremtiden.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet jeg stiller meg er hvorfor ikke plasma i 70-80" - i stede for LCD? Man for samme oppløsning pr d.d. på plasma og lcd i denne størelsen og plasma er vel en bedre tv gjennomsnittlig?

Min neste tv bli en plasma rundt 60" - da faller nok behovet mitt for projektor bort. (I hvertfall i stua )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma er på vei ut siden de er for avanserte og kostbare å produsere.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tragisk hvor mange som har fått det for seg at plasma ikke duger, og de må ha LCD. De vet ikke hva de går glipp av.

Mulig jeg burde presisert tidligere, men når jeg snakket om salgsvolum mente jeg at jeg tviler på at folk faktisk vil ha åtti tommers TVer. 50" går nok an å selge mye av, men dersom 80" skal ned til under 20k må det faktisk selges endel skjermer, og er folk flest villige til å bruke såpass mye plass på en TV?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic forsker på en skjerm som kunne være la oss si kortsiden av stuen din. Denne skal ha muligheten til å kunne kommunisere med deg på flere måter, der for eksempel du kan fjernstyre den til å begrense mulightene barnet ditt har til å se på den, dere skal kunne prate via den, den skal kunne gjenkjenne personer og bli et hjelpemiddel i stuen når du f.eks er på jobb.
    Store skjermer kommer mer og mer, og se alle de som har projektor... Hadde jeg hatt penger til det, ville jeg helt klart kjøpt stoooor skjerm, og det tror jeg mange ville gjort med meg. Kan skjermen brukes til mer enn bare tv titting så vil man nok lokke til seg flere potensielle kunder. Blander man nett tilgang og interaktive tjenester inn i dette, sikkerhets muligheter og kommunikasjon, så fins det liksom større grunner til å kjøpe dette, og hvis veggen kan få en kunstnerisk look når den ikke er i bruk, så får den jo en WAF også, samtidig som mannen er grise fornøyd

Edit: Her er noe av det de skriver om det:

TV heading into the future
    During the final live demonstration of his keynote address, Sakamoto revealed the concept of Life Wall -- Panasonic's vision of the future of High Definition television. Life Wall adds yet another layer to the concept of the "Digital Hearth." This entire-wall-sized television incorporates highly sophisticated, intuitive, intelligent and interactive interfaces such as face-recognition technology that detects who is standing in front of the Life Wall, thus enabling display of customized icons for family members when he or she is recognized in front of the Life Wall. Motion sensing technology enables hand gesture controlling without a remote control. Panasonic envisions that this Life Wall will be an information hub connecting both the inside and outside of the home, integrating a variety of life-size, stunning, high-quality entertainment content and life-connected home applications; including safety, security, health and communications. The Life Wall will be a place that delivers new ways to communicate, learn and interact by uniting people together

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av h2k
    Hmm, det ser ut til at f.eks Panasonic ikke har fått dette med seg. Merkelig ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hmm, det ser ut til at f.eks Panasonic ikke har fått dette med seg. Merkelig ...
    Ja, ikke sant?
    En tullete påstand fra h2k, vil jeg si!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ja, ikke sant?
    En tullete påstand fra h2k, vil jeg si!
    Panasonic tar over all Pioneers produksjon av plasma foruten de største skjermene. Dette fordi pioneer fant plasmaproduksjon for dyr og avansert. panasonic er i dag en av de få merker som fortsetter produksjon av plasma. mest sannsyneligvis, en av de siste.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic tar over all Pioneers produksjon av plasma foruten de største skjermene. Dette fordi pioneer fant plasmaproduksjon for dyr og avansert. panasonic er i dag en av de få merker som fortsetter produksjon av plasma. mest sannsyneligvis, en av de siste.
    Dette stemmer ikke.
    Pansonic skal produsere Pioneers plasmapaneler, men Pioneer skal fortsatt utvikle og lage plasma TV-er. At det ble for avansert skjønner jeg ikke hvor du har fått fra. Selve panelet er bare 30 % (?) av en TV.
    Panasonic skal altså kun produsere panelet, mens Pioneer fortsatt står for utviklingen.
    Forutenom Pioneer og Panasonic produserer fortsatt Samsung, Phillips og LG plasma i store skalaer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan OLED-teknologi hjelpe til med å lage større skjermer? Jeg har ikke allverdens peiling, men måtte nesten spørre. Dette er vel "det neste".

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt har de bare såvidt prestert å passere 20" med OLED, så ville ikke holdt pusten.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Så langt har de bare såvidt prestert å passere 20" med OLED, så ville ikke holdt pusten.
    Samsung viste da fram en 31 tommer for ikke så lenge siden?
    Ikke at jeg tror vi skal holde pusten på oled fordet :P

Selv så vet jeg ikke hva jeg skal gå for av ny bildefremviser.
    Sikler på Samsung sine nye lcd tver. Men pioneer sine nye kuro generasjoner virker jo også rimelig bra, også har man jo enormt gode LCD prosjektorer som epson sin tw-2000.

Jeg tror ikke plasma vil dø ut som h2k sier. Men det er vel en selvfølge at de vil sikte seg inn på high end markedet med plasma tvene som kommer nå. En Average joe/ ola nordman skjønner ikke forskjellene og ser ikke forskjellene på en dårlig lcd og en god lcd eller plasma for den slagsskyld.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok masse masse Plasma fremover, dere :

But its progression continues while Panasonic is looking far into the future of Plasma TVs and its technology. To show the next big step of Panasonic's Plasma technology, Sakamoto unveiled several new Plasma breakthroughs which will be available soon after Panasonic completes construction of its fifth PDP manufacturing facility.

1) Plasma display with double efficiency technology
    Panasonic unveiled its development of a Plasma panel that has twice the brightness of previous panels.

2) Super-thin 24.7mm* Plasma display
    Less than one inch in profile, Panasonic's newly developed super-thin Plasma display offers much greater setup flexibility in the living room.
    * The thickness from the glass surface is only 23.7mm thin.

3) 150-inch advanced High-Definition Plasma display
    Panasonic's 103-inch television has held he title as the world's largest plasma TV to date. At his keynote address, Sakamoto revealed Panasonic's new world's largest - a 150-inch Plasma HDTV. This huge screen offers breathtaking, dynamic and crystal-clear image quality that is equivalent to nine 50-inch displays, with its high 2160 X 4096-pixel resolution - 4 times the resolution of the 1080p Full HD specification.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic selger helt sikkert PX70/80 serien med tap.... Bedre 42" til den prisen for du ikke. LCD er for kjøkken, soverom (for de som ikke vil ha storskjem her også...) og barnerom. LCD er helt greit som PC skjerm, men til film er det ikke noe for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Det blir nok masse masse Plasma fremover, dere :
    plasma funker rimelig bra som skjermteknologi, men er nok den teknologien som vil forsvinne først. årsaken er volum, og dermed produksjonskonstnader.
    med en gang volumet går ned må prisene opp, eller produsentene må gå med dårlig fortjeneste for å selge vs lcd. alle som følger salgstallene for lcd vs plasma hos DisplaySearch is the worldwide leader in display market research and consulting - DisplaySearch ser hvor det bærer. i fjor ble det produsert 25millioner lcd panel, 3millioner plasma, og plasma taper stadig terreng. den dagen led backlight gjør lcd "gode nok" på kontrast også for en stor andel entusiaster er det nok kroken på døren.

og glem plasma på hele veggen - en plasmaskjerm bruker fort 500w, og for å dekke en vegg trengs feks 15 slike, dvs 7.5kw. 3 timer på hver dag gir over 8000kwh strømforbruk per år. man trenger ikke panelovn da forsåvidt, men driftskostnadene begynner nok å bli vel plagsomme for et folk som sutrer så mye over strømpriser, bensin etc som feks nordmenn... og vi har billig strøm.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt selger plasma mindre, de finnes jo bare fra 37" og opp. Dette er i de fleste tilfeller i største laget for Ola Normann, derfor kjøper de en mindre TV, altså en LCD. Siden flere og flere kjøper flatskjerm, selger LCD mere pga størrelsen eller den feilaktige informasjonen/ryktet om at LCD har bedre bilde.
    Synd, spør du meg.

Jeg tror LCD aldri kan bli "gode nok" på hverken sortivå, kontrast eller bildekvalitet generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å få diskusjonen tilbake til topic istedet for plasma vs. LCD:

Hvis jeg ønsker stor skjerm i fremtiden (70-80" minst), så vil da projektor være det eneste alternativet for en rimelig penge hvis jeg forstår dere rett? Jeg trodde faktisk at LCD-TVer ville bli så store som 80" til rundt 30 000kr, da det er mange som ønsker en skikkelig stor TV.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •