Dårlig betraktningsvinkel på Sony KDL-46W3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Dårlig betraktningsvinkel på Sony KDL-46W3000

Hei,

Jeg kjøpte for noen uker siden et Sony KDL-46W3000, og trodde basert på tester jeg fant på nettet at jeg hadde kjøpt et meget godt apparat..
    Imidlertid opplever jeg at bildet er Ok bare sett rett forfra. Om man sitter slik at man får en betraktningsvinkel på la oss si 45 grader, så blir bildet veeeldig dårlig, både gråaktig og kunstig. Spesielt gjelder det bilder der man ser håret på folk, men bildet blir i det hele tatt svært kunstig.

Jeg benytter det digitale bakkenettet (RiksTV) med utmerket signalstyrke og den innebygde dekoderen (en av grunnene til at jeg kjøpte nettopp dette apparatet). Problemet er det samme ved visning av DVD.
    Kjøpte apparatet på nettet, så det er vanskelig å gå tilbake til butikken og klage, siden de henviser til Sony-support.
    Ved kontakt med Sony-reparatør, så sier han at dette er helt vanlig, selv om han stusset litt når han så hvor ille det faktisk var på min TV, og sa han skulle sjekke litt.... (uten å ta med TVen)
    Har forsøkt å justere innstillinger på alle tenkelige måter, men uten merkbar forbedring.

Noen som har lignende erfaringer og anbefaling for hvordan jeg kan finne ut om dette virkelig skal være slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerte på det samme i begynnelsen – spesielt ut fra at produsenten oppgir en betraktningsvinkel på 178º om jeg ikke husker helt feil. Imidlertid reagerer jeg ikke noe særlig på det nå som jeg har blitt fornøyd med kalibreringen min. Hvordan har du kalibrert de forskjellige kildene, og hva slags kobling har du mellom DVD-spilleren og TV?

Mvh Sven

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hovedkilden min er RiksTV via den innebygde dekoderen, mens DVD-spilleren desverre bare bruker en Scart-kabel (vet det ikke er særlig bra).
    Men siden RiksTV er digitalt ville jeg trodd at kvaliteten på dette skulle være Ok.
    Jeg koblet på PCen min i går kveld, og med full oppløsing på 1920x1080 var faktisk bildet en del bedre fra siden, men fremdeles veldig grått.

Gikk inn på Elkjøp og fikk dem til å vise meg et Sony KDL-40W3000 sammen med et 40" LG, (de hadde ikke 46-tommers Sony), og sannelig var Sonyen mye gråere enn LGen når man ser litt fra siden. Iflg. ekspeditøren er dette slik Sony er... Føler egentlig at jeg har kjøpt katta i sekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine foreldre har LG 37"lcd tv, husker ikke modell, men her og er dette et stort problem. Jeg selv har en philips plasma. På plasma tven ser jeg ikke forskjell om jeg sitter litt ut mot siden, mens på lcd tven så blir bilde helt merkelig. Jeg har ikke så mye å tilføye, men om du finner en løsning, husk å poste den her, det hadde nok gledet mine foreldre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •