40" lcd Samsung vs Sony

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

40" lcd Samsung vs Sony

Har bestemt meg for å kjøpe ny 40" lcd, tenkte å bruke rundt 10 000. Var innom m86/87 tråden (bladde gjennom alle sidene) og ble sjokkert over hvor mye trøbbel folk har hatt med de tv`ene og jeg ble veldig skremt av den modellen.

Har sett litt på F86 og lurer da på om den er preget av like mye trøbbel som m86? Det er jo en nyere modell så går egentlig ut ifra at problemene folk har med m86 er borte i F86?

I tillegg til F86 modellen har jeg sett på Samsung sin nye LE-40A559. Eneste butikken som selger den er netshop.no
    Finner absolutt ingen annen informasjon om denne tven, ikke engang på Samsung hjemmesiden. Hvordan er denne i forhold til F86/M86 ? Er den ment å erstatte M86?

I tillegg har jeg sett på diverse Sony lcd skjermer f.eks W3000, V3000, D3550
    Har registert at kvaliteten er høyere på Sony skjermene i forhold Samsung skjermene når det gjelder bugs og andre småfeil, stemmer virkelig dette? Ser at prisen på Sony skjermene er noe høyere. Foretrekker Samsung sin nydelige design ovenfor Sony sin grelle design.

Uansett, valget står mellomg Samsung M86, F86, A559 og Sony skjermene. Utrolig vanskelig valg for min del ihvertfall.. Noen råd å komme med? Skjermen skal benyttes til tv-titting (dekoder), PS3 (bluray) og Dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var lite respons... Ingen som kan hjelpe meg med valget?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djmushi
    Det var lite respons... Ingen som kan hjelpe meg med valget?
    kan bare si hva jeg ville gjort selv samsung utgår for min del. har som regel godt sortnivå og specs, men blank overflate på skjerm og overhyppighet av rapporterte problem på fora som dette gjør at jeg holder meg unna.
    sony er tilsynelatende bra på kvalitet, og fra w3000 blant de aller,aller beste på farger. kontrasten ok. håndtering av bevegelse sånn middels til lcd å være.
    jeg ville ventet et par uker til w4000 serien kom og sett på mottakelsen av den versus w3000, w4000 ser ut til å bli billigere og har mye bedre dynamisk kontrast
    enn w3000, noe som lover godt. i tillegg har den en ny krets for bildebehandling og jeg synes å huske en fransk test nylig postet i dette foraet taklet den bevegelse noe bedre enn w3000. hvis du kan leve med frynsete kvalitetsrykte og blank skjerm skal den nye samsungserien være meget bra, kjøp heller den enn
    gammel teknologi med mindre du sparer noen tusen. i tillegg har visst også LG kommet med noen nye greier nå - 6000 serien tror jeg det var, som muligens er litt dyrere enn det du sikter mot, men skal visstnok ha et ekstremt bra sortnivå. summa summarum, ville jeg nok holdt en knapp på w4000, meget god pris, siste skrik i teknologi, og bonus med innebygd bakkenettmottager.
    minus for litt lite tidløst design. der var w3000 meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja designet på den w4000 er helt forferdelig etter min mening. Designet betyr en god del for meg når jeg skal velge ny Lcd... Det mest interessante er ihvertfall at w4000 blir billigere enn w3000, men jeg heller fortsatt litt mot den nye 5 serien til Samsung. Barnesykdommene (feilene) etter m86 må da være luket ut i den nye serien? Blir spennende å lese reviews om den i nærmeste framtid. Noen som vet når testene eventuelt kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djmushi
    Ja designet på den w4000 er helt forferdelig etter min mening. Designet betyr en god del for meg når jeg skal velge ny Lcd... Det mest interessante er ihvertfall at w4000 blir billigere enn w3000, men jeg heller fortsatt litt mot den nye 5 serien til Samsung. Barnesykdommene (feilene) etter m86 må da være luket ut i den nye serien? Blir spennende å lese reviews om den i nærmeste framtid. Noen som vet når testene eventuelt kommer?
    Har 40M86 selv og har aldri hatt noen problemer med den. Jeg er temmelig sikker på at VELDIG mange av klagerene selv er skyld i mange av sine problemer, da det er forholdsvis mange innstillinger man har muligheter for å forandre på her. Og når folk tar seg vann over hodet klager de på produktet, og tenker ikke på at det er dem selv som har lagd problemene.
    Jeg vil selv bytte TV nå, da jeg vil HELST ha 4 HDMI, bedre tekst-tv og PIP/PAP-funksjoner, digital kabel-tuner og gjerne MPEG 4 bakkenett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakka med en kompis som har M86 og han har heller ikke hatt noen problemer med den. Likevel må det sies at han er temmelig grønn når det gjelder skjermteknologi og at han ikke har øynene for å se feil som finnes.

Uansett er jeg usikker på om jeg tør gå for en M86 selv om den er billig. Har da mere tro på 40A559 som er en ny modell fra samsung. Det som er merkelig er at det finnes ingen info om skjermen på samsung-hjemmesiden, men den selges på netshop....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med en Sony V3000 40", betalte 10 tusen på komplett. Gidder ikke sitte å vente på at det skal skje noe rundt nye 5 serien til Samsung så jeg kjøpte sony istedet. Virker som de tvene er mindre preget av bugs oxo...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •