Lg 50pg6000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Lg 50pg6000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg 50pg6000

Har nettopp invistert i denne modellen, 50" fra LG.

Har nå prøvd på den på det meste.

På DVD er bildekvalitet 10\10.
    På PC fungerer den også utmerket!

Derimot er mitt problem når den er koplet til parabol.

Har Canal Digital, vanlig tuner. Har koplet til TV via scart (har prøvd å byttet ut scart noen ganger). Uansett hva jeg gjør, er problemet følgende:

På ting som fotball (Viktigst for meg), er bildet nokså uskarpt, på avstand er spillerne kornete, og det "ghoster" på en slags måte. Dette er kun på parabol, på dvd er fotball glimrende å se på. I vanlige tv studioer\alt på nært hold er bildet ogs meget bra på parabol, men det er altså i vanlig kameravinkel på f.eks fotball, at ting blir kornete, hovedsaklig når ting er i bevegelse..... (Avstand + Bevegelse) - Kan nesten virke som det har noe med bilder pr sekund eller noe å gjøre?

Noen som har en forklaring?

Burde jeg kjøpe meg HD-tuner, og bruke HDMi, eller hjelper dette ingenting, siden stort sett det meste der også faktisk ikke blir sendt i HD.. ?

Er det en innkjøringstid? Noe som jeg ikke helt forstår, når det er ypperlig på DVD..

Takker for all hjelp!

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en innkjøringstid, men det er mest når det gjelder å unngå innbrenning. Jeg har selv en 50" samsung plasma med samme problemet, ble bedre når jeg kjøpte HD-dekoder, men ser fremdeles veldig stor forskjell på sendingene. Fotball på TV2 er som regel bra, og på sport HD er det genialt, men når det kommer til TV2 Sport 2-5 og Canal + er sendekvaliteten så dårlig at du ser mye av det fenomenet du beskriver.

Vil uansett anbefale å oppgradere til HD-dekoder da dette gjør mye med bildekvaliteten uansett kvalitet da du får digitaloverføring av bildet istedenfor analog.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Jeg har selv en 50" samsung plasma med samme problemet.
    Er det Samsung PS50Q97HDX du har? Er du fornøyd med TVen? Bestilte denne i helga, og er veldig spent på hvordan bildet på denne er. Hadde i utgangspunktet tenkt på LG 50PG6000, men den er jo 7000,- dyrere, så satser på Sammy`n =)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zenon:

Så nettopp kamp på TV2, og der var kvaliteten absolutt bedre. Er TV3 også bra? Champions League går jo der, så er vesentlig :-)

Merker selv også at det er spesielt Canal+ kanalene og TV2 Sport kanalene som er verst. Skal bestille HD-dekoder i morgen tenkte jeg - Er den Canal Digital har til 998,- god nok? Er det HDMI?

Eller bør jeg eventuelt vurdere en annen type HD-dekoder?

Takk for alle svar og innvendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har HDMI ja, fulgte også med kabel når jeg kjøpte den. er helt klart en god investering. har ikke sett noe fotball på TV3 enda så er ikke sikker på det. men har hørt kvaliteten er bedre på TV3 hos Canal Digital enn hos viasat i det minste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen av tv'ene, men kan svare på det ene, champions league på tv3/viasat er helt sørgelig, uansett tv. bildet er helt drit... er noe med komprimering tipper jeg, siden noen land har HD(tor jeg?). Synd, men sånn er det. Vi kan jo håpe det skjer noe i fremtiden!

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres merkelig ut om tv3 skal være bedre via canal digital enn viasat, når tv3 er en viasat-kanal... Uansett, jeg har lest ettellerannet sted (sikkert her på forumet) at nrk sender med ca 6 megabit, tv2 på ca 3, og tv3 på ca 1.5... tv3 komprimerer med andre ord beinhardt (hvis det stemmer da...), men at kvaliteten på tv3 er dårligere enn nrk og tv2 er det ingen tvil om.

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sikkert være at de jeg har snakket med har hatt Viasat med vanlig gammel dekoder og gått over til en nyere dekoder, evt HD-dekoder. da blir det jo i det minste bedre. selv om det ikke har noe med Viasat vs Canal Digital å gjøre. Men det med komprimeringen er nok riktig. og langt nede på listen kommer også eurosport!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått HD dekoder fra Canal Digital. Utrolig bra bilde. EM i HD er en fryd å se på.. 100% perfekt bilde :-)

Generelt hjalp HD-dekoderen med HDMI ellers òg, så det er ingen tvil om at jeg vil anbefale dette til alle, spesielt de som liker fotball, men også til vanlig film!

På tide å kjøpe blueray-spiller med hdmi nå :-) (Selv om jeg bare har DVD filmer..)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du får erstattet scart med HDMI hjelper det veldig mye pga oppskalering til 720p/1080p integrert i bluray spilleren. Byttet fra DVD med Scart til DVD med HDMI selv når jeg kjøpte min første flatskjerm. Utrolig stor forskjell!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •