samsung flatskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung flatskjerm

er det noen som kan si hvor stor forskjell det er på 25000:1 og 15000:1
    når det gjeller kontrast forholde.

skal kjøpe meg ny tv og har sett på Samsung 40" LCD-TV LE40F86BD og Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD.

hva er egentlig forskjellen på disse bortsett fra kontrastforholdet?
    har det egentlig noe å si??

jeg skal kjøre den sammen med en mediacenter og er derfor avhengig av bra oppløsning.

er det eventuelt andre tver jeg bør vurdere??
    kan plasma være bedre??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store er spørsmålet er jo hva du skal bruke den til. Når du skriver mediacenter, så regner jeg med at det i hovedsak blir tv og film. Skal du derimot bruke skjermen til pc og spill, så er LCD muligens et bedre alternativ.

Selv skal jeg shoppe en av de nye Samsungene som kommer nå i disse dager. Netshop og MPX venter de inn på lager til uka. Sjekk lenkene nedenfor for mer info om dem. Lykke til med kjøpet

Topmodellen er LE-A656, med kontrast ratio på 50000:1 dynamisk. 15k på netshop.

Samsung LE40A656 40in LCD TV - TrustedReviews

Samsung LE-A656 FULL HD 100Hz(50.000:1 CONTRAST,USB,4ms RESPONSE TIME) - AVForums

Litt rimeligere er 5 serien, LE-556 (557,558,599) til 11k med 30000:1

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke helt hva jeg synes om rødskjæret i den.. 15k er også i overkant for en 40".

men.. støtter LE40F86BD 24 fps? klarer ikke finne noe om det i tester eller specs.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av comtec
    er det noen som kan si hvor stor forskjell det er på 25000:1 og 15000:1
    når det gjeller kontrast forholde.

skal kjøpe meg ny tv og har sett på Samsung 40" LCD-TV LE40F86BD og Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD.

hva er egentlig forskjellen på disse bortsett fra kontrastforholdet?
    har det egentlig noe å si??

jeg skal kjøre den sammen med en mediacenter og er derfor avhengig av bra oppløsning.

er det eventuelt andre tver jeg bør vurdere??
    kan plasma være bedre??
    Jeg har hatt både 46M6 og 46F86. Forskjellen er design, kontrast og 100HZ teknologi. Begge skjermene støtter 1:1 pixelmapping og 24BPS.

Jeg må innrømme at jeg ikke merker så stor forskjell på disse tvene. Jeg har også sett de ved siden av hverandre i butikken, med samme bildekilde, uten at jeg klarte å skille de (nå er nok neppe et butikklokale de optimale omgivelsene).

Jeg har hatt to forskjellige M86, og det var større forskjell mellom disse enn mellom M86 og F86. Den første var en veldig tidlig M86, og den hadde betydelig med lysblødning. Den siste M86 og F86 er helt lytefrie i bildet.

Jeg benytter selv skjermen med PS3 og CD dekoder. Vi har tre slike (m86) på kontoret som vi benytter med PC, og det fungerer veldig bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •