Lg 50pg6000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lg 50pg6000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg 50pg6000

Har nå fått tven endelig i hus.

Er det noen som har denne tven og funnet ut hva som er de beste instillingene?

Jeg merket etter at jeg hadde sett ca 1 time på tv3 at jeg fikk anntydninger til innbrenning når jeg skiftet kanal, men gikk bort etter 15 sekunder. Er det noe jeg kan gjøre for å minimalisere sjansene for innbrenning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faren for innbrenning er størst de første 100 timene, det du kan gjøre for å minske faren for dette er å skru ned kontrast og lysstyrke littegrann, det bør du uansett gjøre da dynamisk instilling som denne TVen står på fra fabrikk er veldig typisk "butikkmodus". gjør du dette de første timene vil du etterhvert kunne bruke kraftigere og kraftigere instillinger uten at det fører til noe retention (midlertidig innbrenning).

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv. Sikler på denne modellen i 42", så feel free til å gi oss tilbakemelding om hva du syns. Bruk tven forsiktig som Zenon sier, hørt at det kan være en del fare for innbrenning på den i starten..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doskus
    Har nå fått tven endelig i hus.

Er det noen som har denne tven og funnet ut hva som er de beste instillingene?

Jeg merket etter at jeg hadde sett ca 1 time på tv3 at jeg fikk anntydninger til innbrenning når jeg skiftet kanal, men gikk bort etter 15 sekunder. Er det noe jeg kan gjøre for å minimalisere sjansene for innbrenning?
    minske kontrasten

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt kan du senke krontrasten litt - 70 den første tiden og deretter 80.

Har hatt LG 42PG6000 noen måneder nå og du trenger ikke bekymre deg. Du ser som regel at bildet henger litt igjen når du f.eks har sett en film. Dette forsvinner imidlertid meget raskt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: gammel tråd dette...