Rosa linjer/partier på Panasonic PV60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 158
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rosa linjer/partier på Panasonic PV60

Har en Panasonic PV-60, 42 Plasma

Har fugert utmerket siden kjøpte den i November 06.

Men nå når jeg ser film, så dukker det ofte opp Rosa Linjer eller parti opp, dvs desse Rosa linjene/ partiene dukker som regel opp på Personer, hovedsakelig på plasser ike dekket av klær, ansikt osv, og når det blir nærbilder av Personers ansikt, blir det rare rosa striper, bølgeformede stripes som beveger seg.

Dette skjer uansett om det er film fra dvd, film fra tv, vanlige tv serier, tv- program osv.

Og at det Kun er synlig på områdene med Meneskelig hud:???: har sikkert noe med at det er der det vises/ ses lettest, tipper det er der uansett..

Så Noen som vet noe mere om hva dette er? er det tv`en som trenger kalibrering eller noe slikt....

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en slik tv, og har matet den med vga og nå hdmi fra forskjellige kilder. Har aldri opplevd det du beskriver. Høres ut som det er noe galt, men prøv forskjellige innstillinger på bildemenyen og se om det endrer seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Panasonic PV-60, 42 Plasma. Har fugert utmerket siden kjøpte den i November 06.

Men nå når jeg ser film, så dukker det ofte opp Rosa Linjer eller parti opp, dvs desse Rosa linjene/ partiene dukker som regel opp på Personer, hovedsakelig på plasser ike dekket av klær, ansikt osv, og når det blir nærbilder av Personers ansikt, blir det rare rosa striper, bølgeformede stripes som beveger seg.

Dette skjer uansett om det er film fra dvd, film fra tv, vanlige tv serier, tv- program osv.

Og at det Kun er synlig på områdene med Meneskelig hud har sikkert noe med at det er der det vises/ ses lettest, tipper det er der uansett..

Så Noen som vet noe mere om hva dette er? er det tv`en som trenger kalibrering eller noe slikt....
    Dessverre så er dette en feil som går igjen på noen av produksjonsmodellene til PV60/PV600. På utenlandske forum kalles dette "purple snake". Du må derfor ringe til Panasonic Norge og høre med dem hva du kan gjøre. Det kan ikke kalibreres bort.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dessverre så er dette en feil som går igjen på noen av produksjonsmodellene til PV60/PV600. På utenlandske forum kalles dette "purple snake". Du må derfor ringe til Panasonic Norge og høre med dem hva du kan gjøre. Det kan ikke kalibreres bort.

Høres dritt ut, til og me er navn på problemet:cry: :cry: :cry: :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle akkurat til å legge inn en tråd om et problem jeg har med min PV60, men ser at du allerede har beskrevet problemet. Rosa ringer, spesielt på fjes og flate bakgrunner, vegger, tak og sånn. Problemet blir verre og verre, og det inntreffer særlig på dvd, omtrent uansett film, men også fra Viasat-tuneren. Har snakket med elkjøp, og de sa at jeg måtte levere inn skjermen, så fikk de se hva som kom til å skje. Selgeren var ikke kjent med problemet jeg beskrev. Ser for meg at humøret synker til bunn-notering dersom alt styret med å levere tv, vente på månedvis, bruke låne-tv, hente tv - resulterer i en beskjed om at jeg må leve med problemet. Slik jeg ser det ødelegger de rosa stripene/ringene filmopplevelsen, og man skal vel ikke bare godta at et produkt til flere lapper endrer karakter fra meget bra til meget irriterende på et år eller to?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, håpe det går bra, har ikke hatt tid til og kontakte Kjøpstedet enda, og høre hva som skjer. har hatt tv i 2,5 år nå, så tipper de er vanskelige angående garanti, kjøpslven osv.

Men hadde vert fint om du kunne delt med oss hva resultetet du får ut av og ha levert inn tv....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med jeg leverer inn min skjerm på fredag, skal legge inn kommentarer etter hvert som det skjer noe i saken. Hadde vært artig å høre hva kjøpestedet ditt sier om saken og.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Jeg regner med jeg leverer inn min skjerm på fredag, skal legge inn kommentarer etter hvert som det skjer noe i saken. Hadde vært artig å høre hva kjøpestedet ditt sier om saken og.
    Skal kontakte de, men jobber my for tiden, og kjøpte min når jeg budde i stavanger, og har flytet like over fjorden, så må ta det når jeg skal over til stavanger en lørdag .. Har prøvd og ringe, men de som har prøvd og Ringe Expert vet at det er døfødt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrgh! Nå har jeg begynt å se de rosa stripene jeg også! Bare på enkelte scener når jeg bruker htpc som kilde, men aldri fra rikstv-boksen.

EDIT: OK. Så ser jeg det fra den også. Rart hva man oppdager når man begynner å se etter...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at Panasonic tar ansvar for problemet i andre land:

Purple Snakes, Magenta Banding on Panasonic Plasmas - Page 20 - AVS Forum

Det virker som det er forsøkt å bytte et kort i apparatene med varierende resultat, og noen har fått full refusjon etter mislykket reparasjonsforsøk.

Spent på hva resultatet blir her på bjerget. En ting er sikkert, når jeg nå har blitt oppmerksom på problemet ser jeg det hele tiden og det irriterer noe sinnsykt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å se at du også plages med dette, det er et forferdelig irriterende problem. Jeg har nå i alle fall levert min på elkjøp og de skulle sende den inn. Hvor inn er vites ikke, men vi får nå se hvordan det går. Har ingen tro på at alt fikser seg i runde 1, så man må vel belage seg på å gå videre til panasonic om noen uker. Kjekt å se linken i forrige innlegg. Oppdaterer dere når elkjøp har sagt sitt.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også PV60 og har problemer med purple shakes, og for å toppe det så har det i tillegg dukket opp to tynne vertikale striper (pixelfeil), en grønn og en blå. Skjermen er snart 1.5år gammel. Skal leveres ASAP:! Håper og regner med nytt panel! Noen som vet hvor lang tid slik service tar?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde planer om å sende Panasonic Norge en mail for å få en uttalelse om de har noen offisiell policy på håndtering av problemet men jeg finner ingen adresse å sende til. Så det blir vel en tur innom Expert i Kristiansund i morgen for å ta en prat om problemet.

Til dere som har problemet, skal vi sammenligne serienumre?

Th-42PV60E S/N NH-6311232

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket med en hyggelig dame på Expert Bonus i Kristiansund. Hun kunne fortelle at apparatet måtte sendes til Oslo, men at det gikk som regel fort å få det ordnet hvis det var feil med panelet. I slike tilfeller koster det såpass mye å reparere at man rett og slett ikke gjør det. Regner i så fall med at de velger å omlevere, men det kunne jo vært hyggelig med full refusjon av beløpet på kr. 20000.... i så fall skulle det havnet en 50" i stua i en viss fart, hehe.

Behjelpelig med å skrive ut kopi av kvitteringen min var hun også, så jeg slipper panisk leting i kveld

Blir vel til at jeg leverer apparatet i morgen og går en trist helg i møte..kommer til å oppdatere i denne tråden jeg også angående utfallet.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny tv hadde ikke vært feil Desverre bor jeg i Oslo og får derfor nytt panel. Spørsmålet er om det hjelper da. Hvis ikke blir det inn igjen:S

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vært merkelig om man byttet et panel med feil i et nytt panel med feil da.

Lurer på en ting; er dette en feil som har vært siden apparatene var nye eller har det oppstått underveis? Jeg trodde at dette var komprimeringsfeil, men når jeg ble gjort oppmerksom på at det kunne være feil på apparatet begynte jeg å se nøyere etter med forskjellige signalkilder, og nå ser jeg det hele tiden...ofte aner jeg et rosa stikk i store deler av bildet i enkelte scener i tillegg til prikker/linjer.

Jeg heller litt mot at dette må ha kommet gradvis, for bildekvaliteten ble grundig gransket når apparatet var nytt.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk da, nå finner eg ikke kviteringen på tv,en. Og Jeg kjøpte den på Siba I Sandnes, ikke expert som eg trudde eg huska. men eg hadde problemer med en dvd spiller eg kjøpte sqammtidig med tv, og når eg da leverte inn dvd spilleren, rotet eg bort kviteringen,, Einaste kviteringen eg noen gang her rotet bort, og så akurat den eg trenger.. Siba var dårlige med og Skaffe meg nye kvitering

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Ville vært merkelig om man byttet et panel med feil i et nytt panel med feil da.

Lurer på en ting; er dette en feil som har vært siden apparatene var nye eller har det oppstått underveis? Jeg trodde at dette var komprimeringsfeil, men når jeg ble gjort oppmerksom på at det kunne være feil på apparatet begynte jeg å se nøyere etter med forskjellige signalkilder, og nå ser jeg det hele tiden...ofte aner jeg et rosa stikk i store deler av bildet i enkelte scener i tillegg til prikker/linjer.

Jeg heller litt mot at dette må ha kommet gradvis, for bildekvaliteten ble grundig gransket når apparatet var nytt.

Jeg hadde en slik tv hjemme på åpent kjøp fra Elkjøp en periode for 1,5 år siden, og disse rosa strekene var en av grunnene til at det gikk i retur så det har nok vært et problem hele tiden.
    Ikke dermed sagt at det er det på alle tv-ene ; det vet jeg selvsagt ikke... Hos deg kan det jo ha kommet gradvis, men det var en kjent og omdiskutert feil allerede da. Husker jeg fant flust av tråder på diverse forum lagt av folk som hadde samme problem.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle altså ikke herske noen som helst tvil om at dette er en kjent feil.

Det ser ihvertfall ut som Panasonic tar ansvar for dette ut fra linken min lenger oppe i tråden. Får håpe at vi ikke opplever det som enkelte i tråden under nevnte link har gjort - panelbytte uten at feilen forsvinner. Tulle bort tid på gjentatte reklamasjoner irriterer mye! Vi får håpe at Panasonic løser problemet på første forsøk.

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •