Rosa linjer/partier på Panasonic PV60 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 158
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av janvmoen
    Min 42pv60 er rett over to år. Har problemet både på HDMI, component og scart. Problemet begynte å komme for ca 4-5 måneder siden, og har (etter min mening) blitt værre med tiden. Har vært inne til reparasjon to ganger. Etter første reparasjon ble problemet nesten værre, så jeg sendte den inn igjen. Er ganske spent nå, for jeg fikk nettopp beskjed at tv'en kan hentes fra service for annen gang. Håper å få hentet den i dag. Hvis problemet ikke er borte nå, så blir det vel å ta en tur til Expert-butikken og høre hva de vil gjøre med saken. Så dette er ståa for meg...
    takk for svar, det som er viktig nå er jo å få klarhet i om dettte er et problem som de ikke greier å gjøre noe med. er det det må vi stå på og ikke gi opp hver for oss. det som går igjen er for de fleste er at det har begynt etter 2-3 år og at det er økende. min pv 600 er hos komplett.no sendt dit for 3 uker siden, de fant ikke noe galt der, så de har sendt den videre til et annet verksted, så jeg håper at de finner ut noe i løpet av denne uken. I dag får jeg en pana bluray spiller, er det noen som har prøvd det på pv 60-pv 600??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig int. å høre fortsettelsen. Skal prøve å ringe Expert idag.

Burde de ikke egentlig bare sendt skjermen tilbake til PAnasonic og fått en ny i retur. Det må begynne å bli noen reparasjoner på de.

Fredrik

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrika
    Veldig int. å høre fortsettelsen. Skal prøve å ringe Expert idag.

Burde de ikke egentlig bare sendt skjermen tilbake til PAnasonic og fått en ny i retur. Det må begynne å bli noen reparasjoner på de.

Fredrik
    det må jo koste penger å "tulle" frem og tilbake. , men de er kanskje redde for at det etterhvert viser seg at dette problemet gjelder alle pv60-pv600. hvis feilen kommer etter et bestemt antall timer så er det veldig variabelt når det inntreffer. min tv står på 12-14 timer daglig og det kom etter et og et halvt år. . pv 60 kostet til å beynne med over 20000kr, i dag går makan for 6000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering:
    Hentet tv'en fra service 4. mars. Utifra det jeg har sett på den til nå, virker det faktisk som om mine purple snakes er borte. Jeg har sett en episode som før reparasjonen var virkelig ille. Jeg kan ikke se noen purple snakes etter reparasjonen. Kommer nok til å sitte med argusøyne en periode for å se om jeg ser noe, men hittil ser det bra ut.

Det de har gjort på service er å bytte D-board med en oppgradert utgave. Får håpe dette er en varig løsning, og at problemet ikke kommer tilbake.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de har gjort på service er å bytte D-board med en oppgradert utgave.
    Det gjorde de også på mitt apparat. Det rosa var omtrent borte, men til gjengjeld synes jeg at bildekvaliteten ellers ble generelt dårligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg har reagert voldsomt på at bildekvaliteten har blitt dårligere, men har ikke hatt tid til å studere så veldig nøye...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ting tar llaanngg ttiidd!! i morgen er det 4 uker jeg sendte tv til komplett.no. nå venter de på deler fra panasonic , så det går nok 1 uke til. Får ihvertfall håpe det blir bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Godt å høre at det ordner seg for noen ihvertfall :-D
    Jeg fikk også byttet D-board på andre gangs rep. men purple snakes er like
    framtredende, og jeg har vel også en formening om at bildekvaliteten er blitt
    noe dårligere. Mere "korn" i bildet, selv med HD dekoder.
    Venter i spenning på brev fra Forbrukerrådet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nylig tilbake min to år gamle PV60 fra andregangs reparasjon.

Etter første reparasjon var bare softwaren i TVen oppdatert, noe som reparatørern mente skulle ta problemet med 80-90% (ifølge Panasonic). Jeg så ingen reduksjon av purple snakes i bildet da jeg fikk den igjen.

Da jeg fikk den igjen nå etter andregangs reparasjon var D-board og DG-board byttet/reparert. Jeg ser nå helt klart mindre til purple snakes (selv om det fremdeles er synlig), men er i likehet med andre her rimelig sikker på at selve bildekvaliteten ikke er den samme. Bildet virker mer kornete og utydelig. Har for tiden ingen HD-kilde, men DVD med 720p oppskalering er ikke det den en gang var..

Usikker på hva jeg skal gjøre videre. Du som har kontaktet forbrukerrådet får underrette oss andre. Har enda ikke vært å snakket med butikken jeg kjøpte TVen i igjen, men tviler sterkt på at de vil gi meg en ny akkurat. Kan jeg nå som den har vært inne to ganger til reparasjon uten at problemet har blitt skikkelig ordnet, med god grunn kreve kjøpet hevet av butikken? Eller er det bare til å kontakte forbrukerrådet umiddelbart?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette høres ikke bra ut, håper på å få igjen min tv neste uke, da er det gått over 5 uker siden den ble sendt inn. hvis det blir dårligere bilde er det ikke bra nok. er det noen som vet hva d-board og dg-board er for noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg har reagert voldsomt på at bildekvaliteten har blitt dårligere, men har ikke hatt tid til å studere så veldig nøye...
    hei igjen, det er flere som synes bildet er blitt dårligere etter rep. hva mener du? nå er det over 4 uker siden min ble levert og jeg går i spinn hvis det er dårligere bilder på den! Er det noen derute som har fått rep som er blitt bra? Hilsen Torkild

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild

er det noen som vet hva d-board og dg-board er for noe?
    Det er vel snakk om hovdekretskortet som inneholder kretsene som driver selve panelet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Personlig er jeg helt klar i min oppfatning om at det her er snakk om en
    fabrikasjonsfeil, som har vært tilstede helt siden tv var ny. Selv om Panasonic
    påstår at "plasma ikke var bedre på den tiden", burde vi som kunder blitt
    gjort oppmerksom på at plasma var/er så elendig som Panasonic nå etter
    noen år påstår. Dette blir litt dumt fra Panasonic sin side, men det er jo
    ikke vanskelig å forstå hvorfor det er dette de vil vi skal tro på. Jeg har ennå
    ikke hørt noe fra Forbrukerrådet, men skal oppdatere forumet så snart jeg hører noe. Skal bli litt spennende :-D

Utdrag fra loven:
    "Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."

Som finnes her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, i morgen er det 5 uker uten tv, men den er ferdig så jeg håper den kommer i løpet av uken. jeg har en episode av aidensfild på pvr boks som ga en del rosa på pv 600. nå har jeg en 32 samsung lcd og det rosa synes der også. men på lcd er det "dødt", mere som en død skygge .på pv 600 så lyser/lever det, så det er på filmen, men forskjell på hvordan lcd og plasma takler det? det var ikke slik på pv 600 før , det er jo flere som mener bildet er dårligere enn før rep. er det slik at den oppgraderte delen er tilpasset skjermen slik den er blitt, og laget for å begrense det rosa og samtidig tar med seg noe av bilde kvaliteten? da er det jo ikke oppgradering, men nedgradering av bildekvaliteten for å dekke over skavanker som har oppstått etter noen år. hva skjer da etter en stund?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, tirsdag tror jeg at min tv kommer på døren, da er det gått 6 uker siden posten hentet den. Nå har jeg en lånt en 32 samsung lcd og synes jeg ser em god del rosa på den, på pv600 levde det mere, på lcd er det "mørkt" og "dødt". Men jeg er helt sikker på at det er samme greiene. jeg har noen opptak på rikstv pvr som jeg har kjørt på lcd og det rosa er på eksakt samme scener som på pv 600. Nå så jeg på Twisted og der er det mye av det rosa-lilla , jeg tok det opp og skal kjøre det på pv 600 når jeg får den igjen. De har byttet d board på den. Men kanskje dette rosa-lilla fenomenet er på filmen, men at lcd og plasma handterer det på forskjellig måte? . er det noen der ute som har sett på samme materialet på både plasma og lcd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan
    Har ikke sammenlignet plasma/lcd, men jeg prøvde samme film/dvd-spiller på
    min 42PV60 og en LG 42PC1RR + en 32 tommer Philips CRT-TV (bare for å prøve),
    og det er KUN på 42PV60 jeg ser purple-snakes.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, en kort rapport, i dag kom tv , etter 7 uker. Den er hengt opp på veggen og så vidt testet, med et opptak som det var rosa på. Så langt jeg kan se er rep vellykket. det rosa er borte og jeg synes bildet er like fint som før. de har skiftet d board. testet også med pana blue ray og det er bare ett ord om det: DÆVEN!!!. For et bilde!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei torkild, godt å høre at du er fornøyd og at rep. var vellykket.
    Men, det hadde vært interessant å høre om "purple-snakes" kommer
    tilbake etter en stund. De fleste har jo lagt merke til dette en god
    stund etter kjøp av TV (men får håpe at du er kvitt det).
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raagesen
    Hei torkild, godt å høre at du er fornøyd og at rep. var vellykket.
    Men, det hadde vært interessant å høre om "purple-snakes" kommer
    tilbake etter en stund. De fleste har jo lagt merke til dette en god
    stund etter kjøp av TV (men får håpe at du er kvitt det).
    Lykke til!
    takk for det, jeg synes fortsatt bildet er like bra, bruker rikstv pvr og blue ray, blue ray gir også mye bedre bilde på vanlig dvd. Min sønn og jeg kjøpte 2 pv 600 for 2 år siden, hans er tatt i bruk for 3 mnd siden og brukes lite. vi kommer til å følge godt med i tilfelle den også har samme feilen. min tv står på 10-12 timer daglig og hvis feilen kommer etter en del timer så er det viktig å oppdage dette før det er gått 5 år. Jeg er også sikker på at de samme skyggene synes på en samsung lcd, men er døde og matte, på pv 600 lyste og levde de på en helt annen måte. En annen ting, hvordan er bilde på pv 600 i forhold til nye tv? er det reklame og salgstriks at bilde stadig blir så mye bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raagesen
    Heisan
    Har ikke sammenlignet plasma/lcd, men jeg prøvde samme film/dvd-spiller på
    min 42PV60 og en LG 42PC1RR + en 32 tommer Philips CRT-TV (bare for å prøve),
    og det er KUN på 42PV60 jeg ser purple-snakes.
    hei, ser du ingen skygge eller lignende på lg og philips der hvor du ser purple snakes på pv 60?

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •