Rosa linjer/partier på Panasonic PV60 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 158
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    .hei, jeg og min sønn kjøpte 2 stk pv 600 mars mnd i 2007. min tv har fått dette rosa problemet, min sønns tv er nettopp tatt i bruk, så den er det ikke rosa feil på enda . vi handlet hos komplett. no. jeg har reklamert på det og fått godkjent retur på det. er det noen som har erfaring med komplett.no når det gjelder den rosa feilen? det koster 900kr å sende den og du må betale for "rep" og retur hvis de ikke finner feil på det. er litt fristet til å gi blaffen i å sende den , de nye er jo blitt billige.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også begynnt å oppdage lilla partier i bilder ved ymse materiale på min 42PV60-plasma. Apparatet er vel 3 år i april 2009. Fenomenet var definitivt ikke merkbart tilstede når apparatet var nytt og har vel i i mine øyne begynt å fremtre i løpet av de siste 6 mnd.

Relativt dårlig for en skjerm som koster kr 23.000,- i april 2006!

Konklusjonene så langt i denne tråden ser ut til å være at Panasonic

a) ikke er istand til å fikse problemet med å bytte hardware i skjermen
    b) reperasjonsforsøk gir et generelt dårligere bilde og det er dessuten ikke sikkert det fjærnere den lilla missfargingen på ymse programinnhold

Burde kanskje hatt en sterk sak for ombytte... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raagesen
    Heisan, fikk brev fra Expert idag, tv blir ikke kreditert, da de ikke får
    medhold fra Panasonic Norge. Slik jeg tolker det da, så er de enige med
    meg om at det er en feil. Hva Panasonic mener er av liten interesse for meg,
    da jeg har kundeforholdet mitt med Expert.
    I og med at jeg ikke kommer noen vei, blir det en sak for Forbrukerrådet,
    og får håpe at de ser fornuft i dette, og at jeg får medhold.
    Håper flere tar denne kampen mot Panasonic. Lykke til videre.
    Så du sender inn en klage via Forbrukerombudet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått beskjed av min bekjente på min lokale Expert-butikk at Panasonic sier at teknologien ikke var bedre på den tiden, og at problemet oppstår i forbindelse med HDMI og HD. De påstår også at problemet kun gjelder HDMI, og at man ikke har problemet ved vanlig tv-titting.

Det stemmer ikke for min del, jeg har purple snakes både på tv-titting, ved bruk av scart, og ved bruk av hdmi.

En vinkling er jo også -> hvis det ikke er noen feil med apparatet, hvorfor utfører de da en reparasjon? Dessuten, dersom man søker på PURPLE SNAKES på google.com, så er iallfall de to første sidene fulle av treff som omhandler problemer med Panasonic sine plasma-skjermer i PV60/600-serien.

Min 42PV60 skal leveres inn igjen rett over helgen, har ikke hatt tid eller mulighet til å levere den inn før (ga beskjed om problemet dagen etter at jeg fikk den igjen etter første reparasjon).

Kommer nok til å dra denne langt før jeg gir meg, dersom de ikke klarer å løse problemet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janvmoen
    Jeg har fått beskjed av min bekjente på min lokale Expert-butikk at Panasonic sier at teknologien ikke var bedre på den tiden, og at problemet oppstår i forbindelse med HDMI og HD. De påstår også at problemet kun gjelder HDMI, og at man ikke har problemet ved vanlig tv-titting.

Det stemmer ikke for min del, jeg har purple snakes både på tv-titting, ved bruk av scart, og ved bruk av hdmi.

En vinkling er jo også -> hvis det ikke er noen feil med apparatet, hvorfor utfører de da en reparasjon? Dessuten, dersom man søker på PURPLE SNAKES på google.com, så er iallfall de to første sidene fulle av treff som omhandler problemer med Panasonic sine plasma-skjermer i PV60/600-serien.

Min 42PV60 skal leveres inn igjen rett over helgen, har ikke hatt tid eller mulighet til å levere den inn før (ga beskjed om problemet dagen etter at jeg fikk den igjen etter første reparasjon).

Kommer nok til å dra denne langt før jeg gir meg, dersom de ikke klarer å løse problemet.
    All den tid den finnes en service bulletin fra Panasonic vedrørende "Magenta Noise" så tyder alt på at de er klar over det ja.

Jeg snakket med min lokale forhandler i dag og ifølge dem så hadde de solgt 100+ av dette apparatet og jeg var den første som referte til nevnte problem. Visstnok. Og det tror jeg på forsåvidt. Det er jo forsåvidt en subtil feil som flimmerer over skjermen et øyeblikk og blir borte ganske kjapt.

Jeg fikk tilbud om å levere den inn for service, men vet ikke om det er noen vits... Skal uansett bytte til en 50-60 tommer til høsten.

Jeg kan leve med det sånn som det er i dag, selv om det er for j*velig at panasonic evt skal slippe unna med det. Hvis de ikke har noen reell fiks og nye kontrollhardware bare medfølger at bildekvaliteten går ned så er man like langt føler jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo, ettersom dette problemet har kommet etterhvert er det noen som vet om det blir verre og verre? min har blitt ganske mye verre på et halvt år og hvis dette utvikler seg videre så hvor ender dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er sånn for alle, men for meg så har det blitt værre og værre...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan (Esp1)
    Ja, klageskjema, kopi av brev med Expert, samt kopi av rep. rapport
    ligger i posten til Forbrukerrådet. Er spent på hva det kommer ut av dette.

Det høres ut som det er en gjenganger med tanke på at "plasma ikke var
    bedre på den tiden", fikk samme argumentasjon selv fra Panasonic.
    Selv synes jeg purple-snakes ble værre etterhvert.
    Har vært inne til rep. to ganger, og ikke blitt bedre, men synes
    det er blitt et dårligere bilde generelt.
    ....og selvfølgelig er jeg den første, og dette er ukjent for dem....

Har fylt ut dette skjemaet..

Håper flere gjøre dette, jo flere jo bedre :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en helg med tv-titting, primært med Canal Digital sin HD dekoder, men også litt DVD og Blu-ray så er vel status at jeg egentlig ikke så noe spesielt til "purple snakes" før jeg satte på The Matrix på BD, i den filmen var det et par scener som klart ga en lilla tåke over deler av skjermbildet. Jeg har jo sett det tidvis på både analog tv og fra DVD, men tydeligvis er det ikke et stort problem foreløpig, selv om det er irriterende nok når det forekommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som det er en gjenganger med tanke på at "plasma ikke var bedre på den tiden", fikk samme argumentasjon selv fra Panasonic.
    Det svaret holder ikke mål fra Panasonic Norge. Forgjengeren PA50 har aldri hatt dette problemet, og den er i tillegg immun mot innbrenning. Det gjelder også proff-variantene PWD7, PWD8 og PH9. Så det hele er avhengig av modellene. Både PV60 og PV70 har hatt en del problemer, sistnevnte ved at det oppstår streker på skjermen, gjerne etter ett år eller to.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Haugen.

Tror ikke det du nevner om 42PA50 stemmer helt. Har en slik skjerm som jeg kjøpte ny for noen år siden. Skjermen gir et meget bra bilde på SD-signaler, men sliter til tider med enkelte partier med det jeg vil kalle "lav kontrast" (mye komprimering?). Da "flyter" ofte bildet ut i lilla og grønne farger. F. eks. den Harry Potter filmen der Harry svømmer under vann. Kan bare glemme å se den scenen, alt er en grønn grøt..... Dette oppstår uavhengig av kilde.

Sendte en mail til Panasonic Norge om dette; hvis jeg husker rett svarte de at dette ikke var et kjent problem, og henviste meg til å levere skjermen til service. Dette var den tiden da diskusjonen om purple snakes på PV60 skjermene begynte å gå. Gadd derfor ikke å levere skjermen til service, da jeg regnet med å få den tilbake med beskjed om at de ikke fant noe feil, osv.

PA50en henger nå på soverommet, og fungerer utmerket til dette formålet. Kjøpte en LG 50PG6000 for en tid siden, men må faktisk si at bildet på SD signaler (fra Altibox) er betydelig bedre på denne "gamle" Panasonicen enn på LG en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det du nevner om 42PA50 stemmer helt. Har en slik skjerm som jeg kjøpte ny for noen år siden. Skjermen gir et meget bra bilde på SD-signaler, men sliter til tider med enkelte partier med det jeg vil kalle "lav kontrast" (mye komprimering?). Da "flyter" ofte bildet ut i lilla og grønne farger. F. eks. den Harry Potter filmen der Harry svømmer under vann. Kan bare glemme å se den scenen, alt er en grønn grøt..... Dette oppstår uavhengig av kilde.
    Den effekten du nevner forsvinner når du skrur av Colour Management. Det er et must om du ikke har gjort det for lenge siden! Dette er ikke en feil, men Panasonics eget valg til bruk på fotballsendinger (overdrevent grønt grass så det holder!). Det kan på ingen måte sammenliknes med de alvorlige typene feil som du finner på PV60 og PV70 (jeg har eid dem alle sammen), som er å betrakte som fabrikkasjonssvakhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er pv600 returnert til komplett.no. er det noen som har erfaring med komplett på dette området? jeg er spent fordi det varierer hvor ofte og hvor mye det er av de rosa greiene. mara er jo hvis de ikke ser noe til dem.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    da er pv600 returnert til komplett.no. er det noen som har erfaring med komplett på dette området? jeg er spent fordi det varierer hvor ofte og hvor mye det er av de rosa greiene. mara er jo hvis de ikke ser noe til dem.
    I går så jeg på tv i underkant av en time og la merke til den lilla tåka en gang. Det varte vel under et sekund. Så sånn sett så kan det være vanskelig å oppdage. Men det burde være greit å referere til Panasonic service sin tekniske informasjon om Magenta Noise problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere returnert en PV600 og PV70 til komplett og det gikk greit. Det var andre typer feil (skjermene slo seg av og på av seg selv flere ganger i løpet av en kveld!), men du må kanskje sende dem bilder av problemet, eventuelt henvise til tråder som dette, for å ha tilstrekkelig "bevis". Jeg har til nå bare positiv erfaring med komplett.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke observert dette på min, men nå bruker jeg heller ikke hdmi da...
    men ja, dette er jo tragisk for en så dyr skjerm. Gleder meg ikke til fortelle det til kona om problemet kommer.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Den effekten du nevner forsvinner når du skrur av Colour Management. Det er et must om du ikke har gjort det for lenge siden! Dette er ikke en feil, men Panasonics eget valg til bruk på fotballsendinger (overdrevent grønt grass så det holder!). Det kan på ingen måte sammenliknes med de alvorlige typene feil som du finner på PV60 og PV70 (jeg har eid dem alle sammen), som er å betrakte som fabrikkasjonssvakhet.
    Takker for konstruktivt råd . Mener å huske at jeg forsøkte med å slå av/på de forskjellige billedbehandlingsdupedittene i standard menyen dengang jeg forsøkte å finne ut av dette (men Colour Management sto faktisk i status PÅ for alle inngangskildene).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo, alle som har eller har hatt dette problemet med rosa/lilla tåke, kan dere skrive litt om stoga i dag. rett å slett for å få en slags oppsummering på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever akkurat det samme på min Panasonic kjøpt for snart 3 år siden, mener det er en PV60.

Masser av purple snakes i partier med mange nyanser, spesielt mørke partier og ansikter innimellom.

Dette er kommet gradvis og var ikke tilstede før det siste halve året ca.

Problemer kommer uansett kilde, CD HD tuner eller DVD, nå kjører jeg signaler gjennom Yamaha RX-V663, med oppskalering til 1080, jeg håpet at detet skulle hjelpe, men akkurat samme problem fremdeles, dessverre.

Fredrik Arnesen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkild
    hallo, alle som har eller har hatt dette problemet med rosa/lilla tåke, kan dere skrive litt om stoga i dag. rett å slett for å få en slags oppsummering på dette.
    Min 42pv60 er rett over to år. Har problemet både på HDMI, component og scart. Problemet begynte å komme for ca 4-5 måneder siden, og har (etter min mening) blitt værre med tiden. Har vært inne til reparasjon to ganger. Etter første reparasjon ble problemet nesten værre, så jeg sendte den inn igjen. Er ganske spent nå, for jeg fikk nettopp beskjed at tv'en kan hentes fra service for annen gang. Håper å få hentet den i dag. Hvis problemet ikke er borte nå, så blir det vel å ta en tur til Expert-butikken og høre hva de vil gjøre med saken. Så dette er ståa for meg...

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •