Rosa linjer/partier på Panasonic PV60 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 158
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du jobber med dette da skjønner jeg ? Det er bare det at jeg har vært borte i typiske fabrikasjonsfeil som er omtalt her for en god stund siden og som verstedet "aldri hadde hørt om" slik at jeg nok måtte betal for det. Etter litt krangling dukket det opp en annen, som ikke sto i disken. Han kunne bekrefte at dette var en kjent feil som ikke skulle koste noe å fikse. Hadde jeg ikke lest om det her så hadde jeg nok måttet betale til han første Dr... Se.....
    Visst gör jag det. Blir bara så trött när folk drar alla över en kam. Visst finns det skojare i elektronikbranchen precis som i alla andra brancher. Men att säga att alla är skojare blir för dumt. Att de som jobbar i branchen bara lurar "uvitende" kunder hela dagarna och inte är intresserade av sitt jobb, ja finns säker sånna men jag kan lova dig att större delen är ärliga människor som sliter hårdt för att skaffa sin butik nöjda kunder. Kunder som handlar tex TV idag är med pålästa än någonsin och är ofta mycket insatta i modeller, tester, prisbilder och kännda fel på olika modeller. Med den otroligt hårda konkurans, dagens extremt pressade priser, pålästa kunder så tror jag det är få elektronikhandlare som lever av att lura sina kunder.

hmm back to topic, enligt mina erfarenheter så är detta ett relativt kännt fel på PV60.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelle1
    Visst gör jag det. Blir bara så trött när folk drar alla över en kam. Visst finns det skojare i elektronikbranchen precis som i alla andra brancher. Men att säga att alla är skojare blir för dumt. Att de som jobbar i branchen bara lurar "uvitende" kunder hela dagarna och inte är intresserade av sitt jobb, ja finns säker sånna men jag kan lova dig att större delen är ärliga människor som sliter hårdt för att skaffa sin butik nöjda kunder. Kunder som handlar tex TV idag är med pålästa än någonsin och är ofta mycket insatta i modeller, tester, prisbilder och kännda fel på olika modeller. Med den otroligt hårda konkurans, dagens extremt pressade priser, pålästa kunder så tror jag det är få elektronikhandlare som lever av att lura sina kunder.

hmm back to topic, enligt mina erfarenheter så är detta ett relativt kännt fel på PV60.
    Beklager at jeg dro alle over en kam, men er nok preget av den erfaringen. Uttalelsen var dum da det selvfølgelig finnes det alle typer mennesker her også, også mennesker som forsøker å gjøre en god jobb. Du får ha meg unnskyldt Pelle1 !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Beklager at jeg dro alle over en kam, men er nok preget av den erfaringen. Uttalelsen var dum da det selvfølgelig finnes det alle typer mennesker her også, også mennesker som forsøker å gjøre en god jobb. Du får ha meg unnskyldt Pelle1 !
    No hard feelings Ingeniør'n

Förstår gott att man blir riktigt förbannad om man inte får ordentlig hjälp om man har problem med tex en TV som man har köpt.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk eg mld av Siba i dag, de har fått tv`en tilbake fra verksted, og de finner ingen feil, og må betale verksted, frakt kostnaddene.
    prøvde og ringe de, men uansett om eg fikk direktenr til SIba Kvadrat, så blir eg videresatt til hovedkontor eller noe slik, forbanna svensker som svarer tlf, og de er **** meg umulige og snakke med, fikk beskjed om at dersom eg ikke var fornøyd så måtte eg ta det opp med de i den lokale butikken, ikke per tlf.

Jippi, da må eg kjøre fra Ryfylke til sandnes kun for og kreve at de skjekker tv`en skikkelig:evil: :evil: eller ta med meg tv ufikset heim.
    kan hende eg gjør det, men fanden om eg betaler ei krona.
    kan si det slik at eg e forbanna nå ja:evil: :evil:
    j'*$*#@*£**..................

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring Panasonic(!)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Da fikk eg mld av Siba i dag, de har fått tv`en tilbake fra verksted, og de finner ingen feil, og må betale verksted, frakt kostnaddene.
    prøvde og ringe de, men uansett om eg fikk direktenr til SIba Kvadrat, så blir eg videresatt til hovedkontor eller noe slik, forbanna svensker som svarer tlf, og de er **** meg umulige og snakke med, fikk beskjed om at dersom eg ikke var fornøyd så måtte eg ta det opp med de i den lokale butikken, ikke per tlf.

Jippi, da må eg kjøre fra Ryfylke til sandnes kun for og kreve at de skjekker tv`en skikkelig:evil: :evil: eller ta med meg tv ufikset heim.
    kan hende eg gjør det, men fanden om eg betaler ei krona.
    kan si det slik at eg e forbanna nå ja:evil: :evil:
    j'*$*#@*£**..................
    skjer det noe mer her eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forb****** panasonic

Har selv PV600. Leverte denne inn til 3.gangs reperasjon for purple snake og lilla partier nylig. Panasonic byttet D-Board ved 2. gang, men påstår nå at purple snake ikke er en feil med selve plasmaskjemen, og nekter reklamasjon:twisted: Ufattelig påstand. Mener de at dette er naturlig på en tv til 20.000? Og videre, om dette ikke er en feil, hvorfor ble plasmaen da forsøkt reparert på panasonics regning foregående tilfelle?
    Lurer derfor på hvilket utfall sakene deres har hatt? Har dere kommet til enighet med panasonic?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.....en liten oppdatering!

Litt tidligere i tråden skrev jeg at min tv skulle inn til rep.
    Har fått tilbake tv etter skifte av "ctrl board/oppgradering".

For det første stiller jeg spørsmål til at verksted sender tilbake tv i den
    tilstand den er. Purple snakes er ikke borte, heller ikke blitt redusert.
    Nå har jeg brukt samme filmen for å sammenlgne før og etter, og det er
    helt utrolig hvor dårlig dette er. Verkstedet skulle jammen ha sett dette
    før det sendes ut til kunde. Forresten filmen er: "The Kingdom".

Min tv har alt i alt blitt et dårligere produkt, purple snakes er like framtredende, og i tillegg,
    synes jeg at det er mye "snø" i bildet, uansett kilde, og det virker som om bildet blir
    "dårlig behandlet". Eksempelvis så kan du se "jpg-kvadrater" rundt personer, logo osv.

Jeg krever kjøpet nok en gang hevet hos Expert, så får jeg se hva svaret
    blir denne gangen.

Som "tibian" skriver:
    "om dette ikke er en feil, hvorfor ble plasmaen da forsøkt reparert på panasonics regning foregående tilfelle?"

Ja det kan en spørre om. Hvorfor har Panasonic kommet med en oppgradering
    om dette ikke er en feil i utgangspunket. Vil tro det ikke er helt kostnadsfritt
    å utvikle denne heller..........

Avventer svar fra Expert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kan da ikke komme seg unna dette problemet. Uansett så kan man ikke si at man ikke kan forvente mer av en plasma på den tiden. Latterlig påstand, har ikke hørt om mange andre produsenter med tilsvarende problem, og panasonci har vel heller ikke dette problemet med 2005 årgangen så ... PV600 var TOPPMODELLEN panasonic. Det går derfor ikke an å si at dette skal forventes. Plasmaen ble ikke levert med purple snake, det var noe som dukket opp etterhvert. I mine øyne er da dette en skjult feil, siden panasonic eller selger aldri har opplyst meg om at slike lilla slangelingende formasjoner kom til å dukke opp i lyse scener etter noen måneder. Patetisk av panasonic, spesielt siden verkstedet som så på min skjerm konstaterte 3. gangs feil:twisted:

Har totalt mistet lysten på å kjøpe panasonic igjen. Hvem vet hvilke feil PX80, PZ85 eiere må forvente å få på skjermen sin kommende måneder som panasonic hevder er innenfor normalen....8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg frykter nok at det er en mulighet i at Panasonic kommer seg unna denne
    knipa, de er litt større enn hver og en av oss.
    Jo flere som tar denne feilen opp med utsalgssted/Panasonic, jo større
    mulighet er det kanskje at vi klarer å nå fram.
    Det er jo ikke vanskelig å forstå hvorfor Panasonic ikke innrømmer at dette er en
    feil, med tanke på hvor mange av denne tv'en som er solgt de siste åra. I og
    med at den vant "best i test", skrytt opp i skyene osv osv, så blir det en del
    forventninger fra forbruker. Det å komme flere år etter at denne ble lansert på
    markedet å påstå at plasma ikke var bedre på denne tiden, holder bare ikke
    (det er blant annet dette Panasonic har argumentert til meg om......).
    Panasonic sier selv at "fenomenet" kan bedres med ca 70%.
    Min tv ble mye værre etter oppgradering!!!!! Dette er uten tvil en mangel på
    produktet.
    Snakket med Forbrukerrådet, og de hadde aldri hørt om dette. Kanskje det er
    på tide å bruke dem, alle og enhver......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som jo er ekstra merkelig er at flere panasonic eiere i utlandet med dette problemet har fått enten refundert skjermen eller omlevert til en nyere modell. Det tyder vel egentlig på at Panasonic sentralt har innrømmet feil...? Har skrevet mail til panasonic Norge, men har enda ikke fått noe svar. Sendte mail søndags kveld og ba om en forklaring. Kommer vel neppe til å få et svar fra de.

Uansett så har jeg god tro på at situasjonen kommer til å løse seg for mitt vedkommende. Kjenner sjefen på Elkjøp godt og han har tatt saken videre. Så venter å ser. Men feigt av Panasonic:evil:

Edit:
    Om ikke plasmaene var bedre på denne tiden, hvorfor er ikke purple snake et problem på PV50 eller PV500 serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tibian:
    "Om ikke plasmaene var bedre på denne tiden, hvorfor er ikke purple snake et problem på PV50 eller PV500 serien?"

Vil anta disse kom før PV60? Disse var nok før jeg fattet interesse for plasma,
    men godt poeng å ta med seg.

Så vidt jeg har forstått var puple-snakes spesielt på 37 og 42pv60!?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er serien før PV60. Såvidt jeg har forstått er det ikke et problem på disse. Tror ikke problemet gjelder bare Pv60. Har selv toppmodellen PV600 som var en del dyrere, også her er det store problem med purple snake.

Ellers kunne jeg jo kjøpt forklaringen med at plasma på den tiden ikke var bedre, om skjermen hadde purple snake fra første bruksdato. Men min plasmaskjerm hadde jo ikke dette problemet når jeg kjøpte den, problemet har oppstått etter en del bruk. Dette mener jeg da må være en skjult feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også begynt å legge merke til disse purple snakes på min 42pv60. Og med tiden virker det nesten som de blir flere og flere. Skjermen er to år 11 januar.

Har kontaktet expertbutikken hvor jeg kjøpte skjermen. Har en kamerat som jobber der, og han skulle kontakte panasonic og høre med de. Blir spennende å se hva de sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan
    Godt å høre det er flere som legger merke til dette. På min virket det
    som "puple-snakes" ble værre etterhvert som tiden gikk. Var ikke så fram-
    tredende rett etter at tv ble kjøpt.

Jeg kjøpte også min på Expert, og ettersom de ikke får noe gehør
    fra Panasonic, så kan de ikke hjelpe meg heller blir det sagt.
    Gjennomgangsmelodien er at dette IKKE er en feil, pisspreik synes jeg.....

TV har vært til service to ganger (første gang hadde de ikke hørt
    om fenomenet, men den har nå vært inne to ganger til rep for samme feil),
    og den ble rett og slett værre etter at de hadde byttet og oppgradert.

Ifølge Forbrukerrådet, så har jeg retten på min side og kan kreve å
    heve kjøpet, om tv har vært til rep. to ganger for samme feil.

Har skrevet brev, purret, og får jeg ikke svar i løpet av første uka nå,
    så benytter jeg meg av Forbrukerrådet.
    Får håpe jeg får medhold der da!

Lykke til :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare påpeke at dette fenomenet stort sett bare finnes på PV60/600-serien fra Panasonic. De eldre modellene PA30og PA50 har ikke dette problemet, slik det blir stilt spørsmål om i innlegget ovenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at dette fenomenet kun er på pv60/600, så må jo det være
    god nok argumentasjon overfor utsalgssted, forbrukerråd og panasonic.

Som nevnt, har jeg selv snakket med tekniker hos panasonic, og de er
    vel opplært til å si at plasma ikke var bedre på den tiden.
    Om så er, burde ihvertfall de eldre modellene ha dette fenomenet også,
    og ikke bare 60/600, men det vil vel panasonic si at de har.....
    og hva gjorde i såfall panasonic for å få det bort på de nyere.

Jeg går for tilbakelevering.........

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om at forhandlere/Panasonic har innrømmet at dette er reklamasjonsgrunnlag, siden mange kunder inkludert meg har fått utført arbeid på apparatene uten diskusjon i forkant? Den ballen vil nok legge seg selv død om man tydelig viser at man er godt informert når man får avslag på reklamasjon.

I mitt tilfelle ble også apparatet noe bedre mtp de rosa forstyrrelsene, men generelt syntes jeg at bildet ble mindre engasjerende etter utbedringen. Så man sliter vel kanskje med å kunne reparere skikkelig. Kanskje omlevering er den eneste "utbedringen" som gir skikkelig resultat?

Det endte med at jeg ble omlevert et 50PZ80, men det var på grunn av utrolig dårlig service og rundt 14 ukers reparasjonstid. Det var utrolig frustrerende når det stod på, men i ettertid er jeg glad for å være kvitt det gamle apparatet. Med alle problemene jeg leser om tviler jeg på at saken ville vært ferdig enda...

:S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, fikk brev fra Expert idag, tv blir ikke kreditert, da de ikke får
    medhold fra Panasonic Norge. Slik jeg tolker det da, så er de enige med
    meg om at det er en feil. Hva Panasonic mener er av liten interesse for meg,
    da jeg har kundeforholdet mitt med Expert.
    I og med at jeg ikke kommer noen vei, blir det en sak for Forbrukerrådet,
    og får håpe at de ser fornuft i dette, og at jeg får medhold.
    Håper flere tar denne kampen mot Panasonic. Lykke til videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger inn en liten oppdatering angående min reklamasjon. Har fått tilbake min tv fra reparasjon, med følgende melding fra verkstedet:

"Demontert,feilsøkt. Satt til test. Justert V SUS spenninger på P board Testet ok."

Problemer er ikke løst, ser fortsatt masse purple snakes (se bildeeksempel). Så da blir det å sende inn tv'en igjen.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •