Rosa linjer/partier på Panasonic PV60 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 158
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter flere ukers venting på svar på mailen jeg sendte med bilder av skaden på tv`n min kom det endelig svar. Mannen hadde vært på ferie, så han hadde ikke fått svart på mail i den perioden. Ihvertfall ble resultatet ikke uventet at apparatet måtte inn igjen for at verkstedet skulle få ordne opp etter seg. Han skrev at jeg kunne trøste meg med at hvis apparatet måtte inn en tredje gang hadde jeg krav på nytt produkt. Jaja, en fattig trøst, ikke minst fordi det var en noe feilaktig påstand - om samme feil (som den framstår for kunde) oppstår for tredje gang etter to mislykkede reparasjonsforsøk er det hevingsgrunnlag i følge forbrukerkjøpsloven. I praksis utgjør dette omtrent opprinnelig kjøpesum. Så her er det ENDA en feiltolkning av lovverket fra Expert sin representant bare i denne saken. Ikke overraskende går det økonomiske også denne gangen i selger sin favør om feiltolkningen skal følges.

Det fulgte litt korrespondanse pr mail med Expert sin representant hvor jeg bl.a. forespurte om det var mulig å få låne-tv mens mens reparasjonen pågikk denne gangen. Det skulle de ordne. Mailene mine ble besvart dagen etter at de ble sendt de dagene denne korrespondansen pågikk.

14.07.2008 leverte jeg tv`en inn. Men låne-tv hadde kunne de ikke ordne, til tross for at jeg var lovet dette på forhånd.

Sendte så mail til personen jeg hadde korrespondert med tidligere og forklarte situasjonen og spurte om han, som tross alt hadde lovet meg låne-tv, kunne ta tak i saken og eventuelt ta en runde med verkstedet siden det denne gangen var deres feil at jeg på ny ble uten tv. Denne mailen står så langt ubesvart, litt over en uke senere. Tviler på at dette skyldes ferie siden denne personen akkurat hadde avviklet sin.

For å sukre kaka ekstra står status på serviceinfo fremdeles som "på vei til verksted" etter en uke. Første gangen tok det bare en virkedag så var status "apparat påbegynt." Kanskje jeg blir uten tv noen ekstra uker pga ferieavvikling?

Utrolig hvor mye pøngel man skal oppleve for å bli kvitt disse rosa partiene. Det er ingen fordeler ved å handle i butikk, heretter blir det netthandel også når det skal kjøpes TV. Servicenivået jeg har opplevd i butikk er heller dårligere enn det nettbutikkene (med et par unntak) greier å oppvise.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles uten TV. For den som måtte ha interesse for såpeopera finnes mer info på side 2 i denne tråden:

Reklamasjon på TV kjøpt i butikk, hvem betaler fraktkostnader? - Forum - Diskusjon.no

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Etter flere ukers venting på svar på mailen jeg sendte med bilder av skaden på tv`n min kom det endelig svar. Mannen hadde vært på ferie, så han hadde ikke fått svart på mail i den perioden. Ihvertfall ble resultatet ikke uventet at apparatet måtte inn igjen for at verkstedet skulle få ordne opp etter seg. Han skrev at jeg kunne trøste meg med at hvis apparatet måtte inn en tredje gang hadde jeg krav på nytt produkt. Jaja, en fattig trøst, ikke minst fordi det var en noe feilaktig påstand - om samme feil (som den framstår for kunde) oppstår for tredje gang etter to mislykkede reparasjonsforsøk er det hevingsgrunnlag i følge forbrukerkjøpsloven. I praksis utgjør dette omtrent opprinnelig kjøpesum. Så her er det ENDA en feiltolkning av lovverket fra Expert sin representant bare i denne saken. Ikke overraskende går det økonomiske også denne gangen i selger sin favør om feiltolkningen skal følges.

Det fulgte litt korrespondanse pr mail med Expert sin representant hvor jeg bl.a. forespurte om det var mulig å få låne-tv mens mens reparasjonen pågikk denne gangen. Det skulle de ordne. Mailene mine ble besvart dagen etter at de ble sendt de dagene denne korrespondansen pågikk.

14.07.2008 leverte jeg tv`en inn. Men låne-tv hadde kunne de ikke ordne, til tross for at jeg var lovet dette på forhånd.

Sendte så mail til personen jeg hadde korrespondert med tidligere og forklarte situasjonen og spurte om han, som tross alt hadde lovet meg låne-tv, kunne ta tak i saken og eventuelt ta en runde med verkstedet siden det denne gangen var deres feil at jeg på ny ble uten tv. Denne mailen står så langt ubesvart, litt over en uke senere. Tviler på at dette skyldes ferie siden denne personen akkurat hadde avviklet sin.

For å sukre kaka ekstra står status på serviceinfo fremdeles som "på vei til verksted" etter en uke. Første gangen tok det bare en virkedag så var status "apparat påbegynt." Kanskje jeg blir uten tv noen ekstra uker pga ferieavvikling?

Utrolig hvor mye pøngel man skal oppleve for å bli kvitt disse rosa partiene. Det er ingen fordeler ved å handle i butikk, heretter blir det netthandel også når det skal kjøpes TV. Servicenivået jeg har opplevd i butikk er heller dårligere enn det nettbutikkene (med et par unntak) greier å oppvise.

Det høres ut som du har vært litt uheldig, men jeg har opplevd at hovedkontoret til Expert har vært langt mer hjelpsomme enn de foskjellige butikkene. Det har nok en del med butikkene å gjøre. Ikke kjeden i seg selv... Personlig har jeg veldig god erfaring med Expert og i følge hovedkontoret så har de fått 30 dagers retur(ikke det at du kan benytte deg av det).

Netthandel kan være så som så det også siden man noen ganger får en importert tv. Dette gjelder blant annet Samsung som ikke selger sine norske tv-er på nett. Dermed mister du mye av servicen og ikke minst null tolleransen på piksel feil.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundesenteret til Expert tok seg ikke bryet med å besvare mailen min heller og det er jo litt spesielt.

Imidlertid er jeg nettopp blitt kontaktet av en representant for Expert som ønsker å ta tak i saken i forhold til de som jobber med ettermarkedssaker i Norge. Så da er det kanskje et håp.

Jeg er for øvrig ikke uten tv lenger; etter en times biltur sitter jeg nå med et godt brukt 28" crt-apparat og får i det minste sett tv - selv om HTPC`en som brukes til alt annet ikke kan brukes sammen med crt`en.

EDIT:...kom nettopp på at at denne tråden handler om rosa linjer/partier på pv60, så jeg lover herved bot og bedring og skal heretter holde meg on topic.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering: Min TV er bedre nå enn tidligere, snakes er borte og jeg ser lite til "purple fizz". Jeg er uansett av en oppfatning av at den generelle kvaliteten på bildet har blitt dårligere etter oppdatering. Mulig dette er noe jeg innbiller meg, men nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny TV og la svigermor arve denne.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, må vel si at min TV også er blitt bedre til tross for at den ikke er kommet tilbake fra reparasjon enda, og den ble levert første gang 16. mai...

Jeg er blitt tilbudt å velge mellom full heving av kjøpet på kr. 19990 eller omlevering med en TH50-PZ80E. Tenker jeg tar tv`n. Det blir en fin oppgradering for min del, og jeg er rimelig sikker på at det blir litt billigere for Expert også. Så blir alle glade.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, mye spennende lesing i denne tråden, tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med "purple snakes".
    Kjøpe en 42PV60 i januar - 07, og etter kort stund la jeg merke til dette, kontaktet Expert, ukjent, mye fram og tilbake. Leverte tv til lokalt godkjent Panasonic verksted, ingen feil funnet (sept. 07). Hadde flere lange dialoger med Expert, uten å komme noen vei. Rett over jul iår, skrev jeg et brev til hovedkontor Expert, laber respons, måtte purre flere ganger. De kunne ikke akseptere at det var feil på tv. Hadde en prat med tekniker hos Panasonic, og han innrømmet at dette var et kjent "begrep", men det var ingen feil. De kunne oppgradere software i tv, forbedre dette med 70-80%, men ville aldri bli helt bra. Plasma var ikke bedre på den tiden fikk jeg til svar. Ble en lang og usaklig samtale på slutten, vi ble selvfølgelig ikke enig.
    Jeg har nettop levert inn tv for oppgradering, skal sendes til Oslo. Expert kom hjem til meg og hentet den. Jeg ville ikke ta ansvar for dette, har jo et kundeforhold til Expert.

Nå er jeg litt spent, når noen av dere mener "purple-snakes" er forsvunnet, men opplever et dårligere bilde. Forventer tv tilbake om en ukes tid, gir en tilbakemelding da.

Jeg er av en klar oppfatning om at dette ikke er akseptabelt, og at det er snakk om en fabrikasjonsfeil. Panasonic vil selvfølgelig ikke innrømme dette, da har de et stort problem world wide.....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De satt inn et nytt databoard i min PV-600, det holdt ikke å oppgradere software. Kan ikke si at jeg er misfornøyd med bildet, har vært en lang runde og kikket på diverse mulige nye TVer. Konklusjonen er at stort sett alle produsenter har sine positive og negative sider og man må finne ut hva som passer best for en selv.

Kunne gjerne kjøpt inn en ny Panasonic, men nå koster en Pioneer omtrent det samme og har etter min mening bedre design.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en kopi av Kviteringen da jeg stakk hode inn i `Siba` butikken eg kjøpte tv`en i, så da blir Tv`en levert inn i mårra, blir sikkert lenge uten tv, og påstår de at det ikke er noe gale med tv`en trur eg eg blir steike galen og forbanna. til og med dama klager på at de "purple fizz" blir stadig værre med tiden.
    :evil: :evil: :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mitt eksemplar inne etter problemer med rosa dansende ringer. Et eller annet databoard ble skiftet og problemet var tilsynelatende ute av verden. Dette ble gjort like før sommeren. Lite TV i sommer, mye mer nå. Er svært overbevist om at graderingene i bildet er blitt mye dårligere. Overgang blått til lyseblått, f.eks, markeres i tydelig regnbuelignende overganger. Sånt er det mye av, og det mener jeg det ikke var før. Det er jo irriterende. Kun positive samtaler med elkjøp til nå, skal lever inn apparat på nytt. Så får vi se.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info: Det tok bare 3-4 dager å bytte databoard på min PV-600. Jeg leverte den direkte til serviceverkstedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen eksakte DVD-titler å komme med der dette fenomenet er veldig fremtredende? Skal levere inn TV'en på reparasjon, men vil gjerne slippe å få den urørt i retur fordi reperatøren ikke klarer å se de rosa feltene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner jo etterhvert å bli et veldig kjent problem, så jeg tipper at man vet hva slags materiale man må vise for å se feilen på verkstedene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart, men da jeg var å snakket med en som jobber hos forhandleren jeg kjøpte TV'en hos, sa han at viss ikke reparatøren fant noen feil måtte jeg betale for hele gildet selv. Og han hadde ikke vært borti dette problemet før.

Jeg vil derfor ha noe konkret å liste opp, slik at jeg ikke risikerer dette. Når jeg har sett fenomenet selv har stort sett kilden min vært parabol. Skulle gjerne hatt noen DVD-titler..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdkv
    Noen som har noen eksakte DVD-titler å komme med der dette fenomenet er veldig fremtredende? Skal levere inn TV'en på reparasjon, men vil gjerne slippe å få den urørt i retur fordi reperatøren ikke klarer å se de rosa feltene.
    Matrix på DVD. Når de er inne på et utested relativt tidlig i filmen. Tydelig i bakgrunnen på min TV da (ikke synlig etter rep). Capote har også en del scener med mye lilla.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdkv
    Det er klart, men da jeg var å snakket med en som jobber hos forhandleren jeg kjøpte TV'en hos, sa han at viss ikke reparatøren fant noen feil måtte jeg betale for hele gildet selv. Og han hadde ikke vært borti dette problemet før.

Jeg vil derfor ha noe konkret å liste opp, slik at jeg ikke risikerer dette. Når jeg har sett fenomenet selv har stort sett kilden min vært parabol. Skulle gjerne hatt noen DVD-titler..
    Det er synd å si det men folk som jobber på slike steder er enten like interessert i jobben sin som en søppelkjører eller så forsøker de å lure penger av uvitende kunder hele tiden..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er synd å si det men folk som jobber på slike steder er enten like interessert i jobben sin som en søppelkjører eller så forsøker de å lure penger av uvitende kunder hele tiden..

Detta var nog ett av de mest idiotiska inlägg jag läst på länge!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelle1
    Detta var nog ett av de mest idiotiska inlägg jag läst på länge!
    Du jobber med dette da skjønner jeg ? Det er bare det at jeg har vært borte i typiske fabrikasjonsfeil som er omtalt her for en god stund siden og som verstedet "aldri hadde hørt om" slik at jeg nok måtte betal for det. Etter litt krangling dukket det opp en annen, som ikke sto i disken. Han kunne bekrefte at dette var en kjent feil som ikke skulle koste noe å fikse. Hadde jeg ikke lest om det her så hadde jeg nok måttet betale til han første Dr... Se.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Matrix på DVD. Når de er inne på et utested relativt tidlig i filmen. Tydelig i bakgrunnen på min TV da (ikke synlig etter rep). Capote har også en del scener med mye lilla.

Takker!
    Ingen andre som har noen titler å komme med? Gjerne med spesifikke scener der det er veldig tydelig.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Elektronisk Service (Tlf. 22 90 11 00, Stanseveien 16, 0975 Oslo) til å fikse TV´en. Dro bare rett opp uten å avtale noe med noen først. De har en vareheis på baksiden som kan brukes ved levering / henting. De er klar over feilen som er på en del av disse TV´ene og får fikset den på stedet (tar bare noen dager). Du kan også følge hvor langt prosessen har gått via deres websider.

Jeg hadde kjøpt min TV av Netonnet og hadde med kopi av ordrebekreftelse / faktura. Jeg haddde også med egen DVD (Capote) for å teste med. Virket som om de syns det var bra at man kunne gi konkrete eksempler på purple snakes.

All kred til Elektronisk Service som var raske, ryddige og virkelig viste hva de drev med.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •