Rosa linjer/partier på Panasonic PV60 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 158
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sporer min reklamasjon på serviceinfo.nu, og der har det bare stått "Apperat påbegynt" siden mandag morgen...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her? Nå er det gått snart to uker, og statsusen på serviceinfo er fremdeles "apparat påbegynt"...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe nytt her heller. Leverte apparatet for 3 uker siden, mener det var omtrent så lenge jeg ble forespeilet å måtte vente. Så kanskje man hører noe til uka.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærmer seg tre uker her nå, og endelig er status på serviceinfo.nu endret.

Testet, konstatert feil som beskrevet av kunde. Demontert og feilsøkt. Byttet PDP panel som forårsaker denne feil. Testet OK.
    Da regner jeg med at det blir TV til helga...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sms fra Elkjøp at apparatet var ferdig. Ringte for å sjekke hva som var gjort. Han jeg snakka med kunne bekrefte at det var skiftet et kort eller noe, skal sjekke når jeg henter om dette også er det panelet som er nevnt ovenfor. Selv vet jeg ikke hva et PDP panel er... Noe hadde de iallefall gjort!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PDP panelet er vel plasma-panelet vil jeg tro...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig kom det ikke melding fra Expert om at apparatet var klar til å hentes før i dag tidlig. Det skulle vel tyde på at de fikk det tilbake fra verkstedet før helgen - noe som er sannsynlig siden det var ferdig på verksted onsdag. Elendigheten er at jeg hadde fri forrige uke, mens jeg nå skal jobbe når Expert har åpent i to uker framover.

F a e n .

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hev meg på nattarbeid og dermed ble det noen timer til overs for å hente tv i dag. Et forbaska styr å få med seg i en trang 9-3SS....

Skuffelsen ble stor da jeg koblet opp og oppdaget en 2-3 mm stor sort flekk på skjermen ca. 10 cm ovenfra og 20 cm fra høyre kant. Ser ut som den ligger nær panelet, men jeg ser pikslene bak den fra kloss hold om jeg beveger hodet litt.

"TV-mannen" på Expert skal ta kontakt med verkstedet og høre om de har en løsning. Han var frekk nok til å si at om jeg hadde hatt forsikring ville de hentet tv`en hjemme hos meg og blabla, til tross for at jeg aldri ble tilbudt forsikring når jeg kjøpte tv`en. Jeg spurte om det ikke stod i forbrukerkjøpsloven at selger uansett var pliktig til å betale frakt ved reklamasjon, men det var han 100% sikker på at det ikke var.

EDIT: Har fått testet TV`en nå og de rosa partiene er ikke så fremtredende lenger - det er antydninger enda men det kan godt være komprimeringsartefakter. Skal teste med flere filtyper og kilder og se om jeg blir litt klokere. Etter en runde med DVE virker fargene noe friskere enn før.

Flekken i skjermen ser forresten ut til å være en liten skade på panelet, som f.eks. etter en skrujernspiss. Den er bak frontglasset men veldig nær pikslene, sannsynligvis i glasset på selve panelet. Irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, det skal ikke være lett! Har ikke hentet min skjerm enno. Livredd for at de rosa linjene er der enno, har ingen tro på at dette løser seg i første omgang. Det har jeg enno tilgode å oppleve med en service/reklamasjon av noe slag. Henter den om et par dager, så får vi se om det blir jubel eller intens neseblødning.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har lett som gal i dagevis, men finner ikke kviteringen min, rotet vekk under flytting. Og da nekter Salgstedet og hjelpe meg, de Kan jo ikke finne igjen kviteringen på dataen, de selger jo mere en 1 tv sier de,, Møkkaplass..:evil: :evil: ..Heter foresten Siba.. var det forumbrud og nevne navn???

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt utrolig. Hos Expert brukte de ikke så mye som et minutt å lete opp salgskvitteringen på datasystemet sitt, og de gjorde det uoppfordret.

Tipper det er vilje og ikke evne det står på her.

EDIT: Tok en sjekk på dette med hvem som er ansvarlig for fraktkostnad inn til butikken:

Reklamasjon på TV kjøpt i butikk, hvem betaler fraktkostnader? - Forum - Diskusjon.no

Kommer nok ikke til å kreve noe dekket, men det er en kar hos butikken som ikke skal være 100% sikker lenger etter at han har ringt meg i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke med kvittering av noe slag da jeg leverte skjermen inn. Ikke spurte de etter det heller. Fant meg på sin data etter 2 sek. da de fikk navn og ca. alder på produktet. Tror nok det er viljen det står på ja, om de ikke fortsatt bruker Commodore 64 til sine kunderegistreringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var apparatet hentet. Utført: Oppgradering av controlboard. Sier meg absolutt ingenting, vi får se utover kvelden om reparasjonen kan karakteriseres som vellykket.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Det er jo helt utrolig. Hos Expert brukte de ikke så mye som et minutt å lete opp salgskvitteringen på datasystemet sitt, og de gjorde det uoppfordret.

Tipper det er vilje og ikke evne det står på her.

EDIT: Tok en sjekk på dette med hvem som er ansvarlig for fraktkostnad inn til butikken:

Reklamasjon på TV kjøpt i butikk, hvem betaler fraktkostnader? - Forum - Diskusjon.no

Kommer nok ikke til å kreve noe dekket, men det er en kar hos butikken som ikke skal være 100% sikker lenger etter at han har ringt meg i dag.

Ja trudde me hadde komt et stykke inn i denne data verden da.
    Men er jo Siba Svensk firma da så kan jo ikke forvente for mye..rart me sier svenskene er domme

Ringte Slagstedet, (Siba på Kvadrat) og forklarte hva som var galt osv, Fikk beskjed om at eg måtte ta med TV og Kvitering, forklarte at da eg hadde problem med DVD spilleren som eg kjøpte sammen med TV ble levert inn, så fikk eg ikke kviteringen tilbake,(var midt i flyting så vet ikke hvor den bla avops: ) men de kunne ikke hjelpe meg. men eg kune komme med kortnr på kortet eg betalte med, men eg har skiftet bank flere ganger etter dette, så kortnr har eg ike, og husker ikke hvilken av bankene eg hadde akurat da, skiftet jo bank midt i flyttinga også...
    Så da Kunne de ikke hjelpe meg,, de måtte jo ha noe og søke på, og da var det Kvitering eller kortnr de kunne søke på. Enkelt og greit... ikke deres problem.

Kanonbra Kundeservice:evil: :evil: :evil: :evil:

Og siden eg har flyttet så er det ikke bare 5min kjøretur til Siba og levere heller.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser faktisk ut som reparasjonen som ble utført på min TV var vellykket! Har ikke sett de rosa ringene etter at dette controlboardet ble oppgradert. Hva controlboard er, eller hva oppgraderinga innebærer vites ikke, men det funka! Lykkelig igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det ble vellykket på min også, bortsett fra den svarte prikken. Men han som skulle ringe meg angående dette forrige fredag har ikke latt høre fra seg, og jeg har hatt det for travelt til å ta opp tråden. Regner med at jeg tar en telefon direkte til Infocare før jeg tar kontakt med forhandleren igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått sendt inn bilder av feilen på min tv. Legger vet et bilde her. Ser nesten ut som avtrykk av spissen på et stjerneskrujern...

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt det samme problemet på min PV-600. Leverte den inn og fikk den "fikset" på reklamasjon. Dette er et problem som oppstår på noen TV´er og ikke alle merker noe til problemet. For å utbedre feilen bytter de til et nytt databoard.

Mine purple snakes har nå forsvunnet i 99% grad. Men, jeg mener bestemt at et nytt problem har dukket opp. Det er nå generelt mer lilla i bildet enn det som skal være der. Dette merkes spesielt i de samme scenene som tidligere hadde purple snakes. Går man nærme skjermen og kjører et still, så kan jeg se at det er spredte lilla pixler som ikke skal være der.

Det kan dermed virke som om det ikke finnes en 100% fiks på dette.

Hadde vært fint om andre som får byttet d-board kunne gi tilbakemeldinger på hva de selv mener.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    For å utbedre feilen bytter de til et nytt databoard.
    På min ble det byttet "PDP panel". Regner med at det er selve plasmapanelet.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser etter litt søking i andre forumer at det er noe som kalles purple fizz og fizzing purple pixels etc også... må skaffe meg en film i sort/hvit for å teste.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •