Rosa linjer/partier på Panasonic PV60 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 158
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Siba var dårlige med og Skaffe meg nye kvitering
    Det var ikke mye til service vil jeg si. Men om Siba blir problematiske henvender du deg bare til Panasonic Norge. Det er jo til sjuende og sist de som har ansvaret for disse apparatene, selv om forbrukerkjøpsloven sier at du som kunde ikke trenger å forholde deg til andre enn selger. Ordner seg vel på den ene eller andre måten tenker jeg.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en lilla strek. Nå er det 3 lilla/blå og en grønn + pink shakes. Prøve å få lånt bil i morgen:evil:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Mye rosa der da. Sikker på at du ikke sitter og ser på homsepatruljen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det går ann, men hvis dere har et autorisert Panasonic verksted i nærheten kunne man kanskje ta det opp direkte med de?

PANASONIC Nordic - Service Verksted

Bare for å slippe å sende tv'en land og strand rundt liksom

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser faktisk på tennis på SportN. De spiller på grus og da ser man de lilla linjene hele tiden. Siden grusen er rød/orange blir det kontrast. Jeg skal spørre på verkstedet om det blir samme panel igjen eller om Panasonic har en løsning på det...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Jeg skal spørre på verkstedet om det blir samme panel igjen eller om Panasonic har en løsning på det...
    Ser fram til å høre svaret på det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denne feilen ligger i panelet, så tviler jeg på at dem bytter det ut.
    Siden panelet på de fleste plasmaskjermer er selve rammekonstruksjonen
    på TV'n, er det nok mer lønnsomt å sende en ny TV istedet da dette er en eldre modell som fortsatt er lett tilgjengelig på markedet.
    Hvis det er tilfelle, så burde jo "reparasjonen" gå ganske kjapt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var dråget innlevert og ryggen burde kanskje hatt seg en service den også...

Jeg ble forespeilet 2-3 uker ved reparasjon, men damene i butikken trodde at det var gode muligheter for at apparatet blir byttet. Ser at Mute får nytt panel, så jeg er litt spent på dette.

dette er en eldre modell som fortsatt er lett tilgjengelig på markedet.
    Er litt usikker på hva du mener her. PV60 er vel ikke lett tilgjengelig lenger, PV70 begynner vel å forsvinne og 80-serien er på markedet nå. Hvis du mener at 80-serien er en tilsvarende TV er jeg med på notene.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tv´en innlevert. Det er forresten en PV60EH. Vet ikke hva det vil si.
    På service-verkstedet fikk jeg opplyst at en del av 42PV60 er importert til Norge som en europeisk modell istedet for norsk modell. I mitt case betyr det at tvén blir byttet med en ny hvis det skal vise seg at det er den europeiske modellen. Hvis det derimot blir byttet panel tar dette ca 2uker.. Skal få en telefon til uken med info om hva som skjer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter vi i spenning - uten en eneste TV i hus. Og projektoren i en stue med null lyskontroll er det liten nytte i nå i mai...

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Det skulle altså ikke herske noen som helst tvil om at dette er en kjent feil.

Det ser ihvertfall ut som Panasonic tar ansvar for dette ut fra linken min lenger oppe i tråden. Får håpe at vi ikke opplever det som enkelte i tråden under nevnte link har gjort - panelbytte uten at feilen forsvinner. Tulle bort tid på gjentatte reklamasjoner irriterer mye! Vi får håpe at Panasonic løser problemet på første forsøk.

Ringte Panasonic og forklarte problemet, de kjente ikke til det sa de, og ut fra deres side hadde de en garanti på 1 år, utover dette var det salgstedene som hadde garanti, dvs noen salgsteder hadde/har utvidet garanti, noen har 2 år osv...
    De mente med andre ord ikke dette var noen prod. feil som de dekket.
    Snakka med de 15/5-08

Salgstedet kunne ikke si noe om garanti, så måtte levere det inn og ta det fra der. må ringe de og spør de om hvbor lang garanti de har, på nettsidene til Siba står det om Utvidet garant på 3 år, men finer jo ikke kviteringen, så da vet eg jo ikke om eg kjøpte det:???:

Eg meine dette burde bli dekket uansett, er jo produksjonsfeil.
    Noen som har link til Kjøpsloven?
    Står vel noe der at eg har rett på rep når det kun er 1,5 år gammelt....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Panasonic og forklarte problemet, de kjente ikke til det sa de,
    Kjente de ikke til denne feilen? Hvilken planet har Panasonic Norge levd på de siste årene? Dette er dessverre en helt "vanlig" feil på PV60. Den viser seg som regel etter 1-2 års bruk. Du finner en liknede feil på Panasonic PV70 med streker over skjermen etter et års brukstid. Det er egentlig veldig synd, fordi Panasonic har tidligere produsert skjermer uten en eneste feil, jf. den gamle "super"-skjermen Panasonic PA50 og proff-variantene (PWD7, PH8, PH9, PH10) som bl.a. NRK bruker. Vi får håpe at PX80/PZ80(0) viser seg å holde bedre.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Ringte Panasonic og forklarte problemet, de kjente ikke til det sa de, og ut fra deres side hadde de en garanti på 1 år, utover dette var det salgstedene som hadde garanti, dvs noen salgsteder hadde/har utvidet garanti, noen har 2 år osv...
    De mente med andre ord ikke dette var noen prod. feil som de dekket.
    Snakka med de 15/5-08

Salgstedet kunne ikke si noe om garanti, så måtte levere det inn og ta det fra der. må ringe de og spør de om hvbor lang garanti de har, på nettsidene til Siba står det om Utvidet garant på 3 år, men finer jo ikke kviteringen, så da vet eg jo ikke om eg kjøpte det:???:

Eg meine dette burde bli dekket uansett, er jo produksjonsfeil.
    Noen som har link til Kjøpsloven?
    Står vel noe der at eg har rett på rep når det kun er 1,5 år gammelt....
    I norge har man da 5 års garanti... Så vidt jeg vet så er dette lovfestet, men spørsmålet er hvordan de vil forholde seg til en slik feil. Noen produsenter har jo en tendens til ikke å dekke seg inn på hyppige feil som oppstår. Hvis en tv blir ubrukelig etter et år og forhandler samt produsent fraskriver seg ansvar så ville jeg tatt kontakt med forbrukerrådet. Ofte så får man faktisk hjelp der og får de mange nok klager på et firma så går de aktivt inn å jobber med problemet.

Det er litt for mye dårlig service i elektronikk bransjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I norge har man da 5 års garanti...
    Det er ikke riktig. Ved forbrukerkjøp, som reguleres av forbrukerkjøpsloven (og ikke kjøpsloven) har man 5 års reklamasjonsrett dersom tingen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Handel mellom bedrifter eller mellom privatpersoner regluleres av kjøpsloven som gir vesentlig dårligere rettigheter.

Garanti er ytelser/rettigheter som selger gir i tillegg til reklamasjonsretten. Det er ikke lov å kalle reklamasjonsretten for garanti siden garanti må være bedre enn det som er lovfestet.

Når jeg leverte inn mitt apparat var det bikket to år med en dag eller to. "Da setter vi det som reklamasjon" sa damen hos Expert. Redelig, og da slapp jeg å forklare at jeg var oppmerksom på mine rettigheter.

At Panasonic ikke vil komme med en uttalelse på generelt grunnlag om denne feilen skjønner jeg godt, siden det gjerne utløser flere reklamasjoner. Det er ikke moralsk riktig, men de er ikke pliktige til å reparere apparater som det ikke blir reklamert på. At det ikke er en kjent feil er selvfølgelig bare bull fra ende til annen, det at de reparerer/bytter apparater over en lav sko i alle markeder viser med all tydelighet det.

EDIT: Forbrukerkjøpsloven:

<dato>LOV-2002-06-21-34</dato> Forbrukerkjøpsloven. Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Merk paragraf 27.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke riktig. Ved forbrukerkjøp, som reguleres av forbrukerkjøpsloven (og ikke kjøpsloven) har man 5 års reklamasjonsrett dersom tingen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Handel mellom bedrifter eller mellom privatpersoner regluleres av kjøpsloven som gir vesentlig dårligere rettigheter.

Garanti er ytelser/rettigheter som selger gir i tillegg til reklamasjonsretten. Det er ikke lov å kalle reklamasjonsretten for garanti siden garanti må være bedre enn det som er lovfestet.

Når jeg leverte inn mitt apparat var det bikket to år med en dag eller to. "Da setter vi det som reklamasjon" sa damen hos Expert. Redelig, og da slapp jeg å forklare at jeg var oppmerksom på mine rettigheter.

At Panasonic ikke vil komme med en uttalelse på generelt grunnlag om denne feilen skjønner jeg godt, siden det gjerne utløser flere reklamasjoner. Det er ikke moralsk riktig, men de er ikke pliktige til å reparere apparater som det ikke blir reklamert på. At det ikke er en kjent feil er selvfølgelig bare bull fra ende til annen, det at de reparerer/bytter apparater over en lav sko i alle markeder viser med all tydelighet det.

EDIT: Forbrukerkjøpsloven:

<dato>LOV-2002-06-21-34</dato> Forbrukerkjøpsloven. Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Merk paragraf 27.
    En tv skal under alle forutsettninger vare mer enn et år. Dette er vel ikke en gang noe diskusjons grunnlag. At mange ikke reklamerer på tv-ene sine er trist, men man skal grave ganske dypt for å finne den informasjon man trenger. Butikker og ansatte yter som regel super service når man kjøper noe, men de trekker på nesa når varen leveres tilbake med store mangler eller oppståtte feil. Det er ikke alltid slik og jeg må innrømme at Expert har gitt meg god service på slike ting tideligere.
    Dette med produsenter som frasier seg problemet er ikke noe nytt... Bare se hvor mange underlige meldinger Samsung gir på sin hyper bugg tv M86/87.

Igjen så vil jeg anbefale forbruker rådet... Det er et tilbud vi har i dette landet og noe folk burde benytte seg av. På sikt vil det bli lettere å være forbruker i sliker saker som dette. Hadde min tv kollapset etter et år så hadde jeg laget Ragnarok for både produsent og butikk om de ikke la seg flate.

Disse tv-ene koster en latterlig formue og servicen burde stå i samsvar med dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    En tv skal under alle forutsettninger vare mer enn et år.
    Det er fem års reklamasjonfrist på TV ved forbrukerkjøp i Norge. Det er ingen tvil om at selger er ansvarlig for mangler i den perioden.
    Bare se hvor mange underlige meldinger Samsung gir på sin hyper bugg tv M86/87.
    Har en kjenning med en slik TV, er interessert i hva dette går ut på. Send meg gjerne en PM om du kan ta deg tid.

Igjen så vil jeg anbefale forbruker rådet.
    Forbrukerrådet har ingen makt, men kan bidra med rådgivning. Jeg er enig i at flere bør bruke denne instansen.

Det er i FTU slike saker avgjøres. Å trekke en sak inn for FTU kan være veldig tidkrevende.

men de trekker på nesa når varen leveres tilbake med store mangler eller oppståtte feil.
    Jeg har inntrykk av at mange "prøver seg" med å avslå utbedring konsekvent i første runde med begrunnelsen av garantien er utgått. Men de fleste folker seg når du gjør dem oppmerksom på at du vet hvilke rettigheter du har. Det er selvfølgelig en råtten praksis, og medfører ofte at kunden må ha litt kunskaper om lovverket for å unngå å bli lurt. Men i opplagte saker innenfor reklamasjonsfristen på fem år tror jeg at det er ytterst sjelden at man må dra inn forbrukerrådet og/eller FTU for å løse saken.

Årsaken til at enkelte bedrifter ser ut til å ha en "avslag i første runde"-policy kan være at de får dekket feil f.eks. i 2 år av produsenten, mens de selv må ta kostnadene ved reklamasjon i resten av femårsperioden. Da er det penger å spare på å avslå alle reklamasjoner mellom 2 og 5 år, kanskje slår 8 av 10 seg til ro med avslaget.
    Disse tv-ene koster en latterlig formue og servicen burde stå i samsvar med dette.
    Kunne ikke vært mer enig.

Mitt apparat ser forresten ut til å ha havnet hos Infocare.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fem års reklamasjonfrist på TV ved forbrukerkjøp i Norge. Det er ingen tvil om at selger er ansvarlig for mangler i den perioden.

Har en kjenning med en slik TV, er interessert i hva dette går ut på. Send meg gjerne en PM om du kan ta deg tid.

Forbrukerrådet har ingen makt, men kan bidra med rådgivning. Jeg er enig i at flere bør bruke denne instansen.

Det er i FTU slike saker avgjøres. Å trekke en sak inn for FTU kan være veldig tidkrevende.

Jeg har inntrykk av at mange "prøver seg" med å avslå utbedring konsekvent i første runde med begrunnelsen av garantien er utgått. Men de fleste folker seg når du gjør dem oppmerksom på at du vet hvilke rettigheter du har. Det er selvfølgelig en råtten praksis, og medfører ofte at kunden må ha litt kunskaper om lovverket for å unngå å bli lurt. Men i opplagte saker innenfor reklamasjonsfristen på fem år tror jeg at det er ytterst sjelden at man må dra inn forbrukerrådet og/eller FTU for å løse saken.

Årsaken til at enkelte bedrifter ser ut til å ha en "avslag i første runde"-policy kan være at de får dekket feil f.eks. i 2 år av produsenten, mens de selv må ta kostnadene ved reklamasjon i resten av femårsperioden. Da er det penger å spare på å avslå alle reklamasjoner mellom 2 og 5 år, kanskje slår 8 av 10 seg til ro med avslaget.

Kunne ikke vært mer enig.

Mitt apparat ser forresten ut til å ha havnet hos Infocare.
    Hvis du skal sjekke ut problemene med M86/87 så sjekk den offiselle tråden her på avforum. Jeg hadde en slik selv og opplevde den vanligste buggen, nemlig Film+. Den måtte skrues av to ganger for i det hele tatt å være av, men dette er nå bare en av mange. Tv-en måtte settes til JUST SCAN for at denne buggen ikke skulle lage trøbbel.

Det er ikke dermed sagt at alle disse tv-ene har buggs. Forstår jeg det riktig så gjelder det primært tv-er men firmware eldre enn mai 2007.

Jeg var i kontakt med Samsung flere ganger, men fikk forskjellige svar hver eneste gang. Som regel var det "dette kjenner vi ikke til", men så traff jeg plutselig på en fyr som fortalte at de hadde en del trøbbel med denne tv-en. Han var meget behjelpelig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT!!!!:evil:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Service Eksperten sier: Konstantert defekt panel. Panelrapport sendt.

Hva nå enn det betyr. Jeg tolker det som at de venter på at Panasonic avgjør skjebnen.. Jeg får bare vente å se...:-|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, hart du hørt tilstandsrapporten allerede..! Jeg går ut fra at jeg må etterlyse livstegn når det har gått noen uker, slik det alltid pleier å være når man skal ha reparert eller reklamert på noe.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •