Panasonic 46PZ85 eller Samsung 46F86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 46PZ85 eller Samsung 46F86

Bestilte en F86 fra Avhifi, men kanselerte bestillingen siden de ikke har
    den på lager, nå er jeg i sterk tvil om jeg skal gå for en PZ85
    Prisen er jo omtrent den samme. Skal bruke tvn til en del film+ kanskje
    litt data. Har sett 46f86 i et lyst butikklokale, der synes jeg at 46f86 viste et bedre bilde en forex PX70, men nå er vel pz85 enda litt bedre enn PX70/PV70.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og vurderer mellom akkurat de to samme skjermene. Plasma har jo fordelen med et mer naturlig bilde og muligens et litt bedre sortnivå. LCD har fordelen med ingen innbrenning. Også veldig usikker på hva jeg skal velge.. Skulle gjerne sett begge ved siden av hverandre i et mørkt rom, men det er nok vanskelig å få til.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert i Kirkeristen har Pioneer 428xd og F86 ved siden av hverandre i et relativt mørkt lokale. Sort nivået er noe bedre på Pioneeren, men i raske bevegelser var f86 bedre. Mye klarere bilder. Litt skuffa over Pioneer. Men Panasonic PZ85 er vel raskere (?). Så også hvordan hvitt fremstår som grått på Pioneer. Ellers tror jeg at valget for min del også vil være mellom PZ85 og F86 i 46". Er litt vanskelig å velge ennå. Ute etter fler erfaringer.

Arne M

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns absolutt sortnivået på f86 er brukanes. Kan ikke måle seg med en kuro det er sant, men hvor sort må folk ha det? f86en er også ekstremt fin design og har veldig god bruker vennlighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet noen negative ting om Samsungen nå. Den har lekasje av lys fra lyse partier til mørke partier i bildet. Den har også noe som noen ser som kalles "scrolling bars", altså horisontale streker som glir sakte over bildet. Baklyset har også mye "clouding" på en del apparater, altså ujevnt baklys. Ser også ut til at produksjonskvaliteten er noe ujevn. En del apparater som konker ut.

Panasonic har til gjengjeld grønne "phosphor trails" hvis en har høykontrast-scener og mye bevegelse/beveger øynene fort (noe jeg ser på min nåværende LG-plasms også..) og litt "flimring" i bildet, noe alle plasmaer har da bildet bygges opp ved å skru av/på plasma-pikslene i svært høyt tempo.. Og såklart den evindelige plasma-innbrenningsfaren.

Nei, det er jammen ikke lett å bestemme seg. Finnes ikke noen perfekt teknologi.. En konklusjon jeg etter hvert har trukket for både plasma og LCD er at ALT av bilde-forbedrings-teknologier bare er gimmick og tull. 100Hz med frame-interpolasjon f.eks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •