Fra DVI-VGA(PC) til LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra DVI-VGA(PC) til LCD

Prøver fortvilet å koble pc til tv her for å se film.
    Jeg kjøpte en VGA kabel fordi jeg ante ikke om jeg hadde DVI utgang på skjermkortet(fordi jeg ikke har peil.) så endte derfor opp med en DVI-VGA overgang.
    Jeg får bildet opp på TV'en men i høyre hjørnet står det "Signal ikke støttet. Endre skjermoppsett". Kvaliteten blir utrolig dårlig når jeg viser fullskjerm fra tv'en. Når jeg ikke ser film er det bare en liten firkant på TV'en fra datan som vises på TV.
    Noen som kan hjelpe`?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvd å endre oppløsning på skjerm-innstillingene på pcen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    prøvd å endre oppløsning på skjerm-innstillingene på pcen?
    Prøvd,det funker ikke. Får samme feilmelding på TV'en. Det hender at det er bare bakgrunnen jeg har på datan som vises på TV'en på noen enkelte oppløsninger.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velg lav oppløsning og "huk av"/ marker kloning av skjerm.... da får du hele bildet på tvn og ikke bare skrivebbordsbakgrunn.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du går fra Digitalt signal (Skjermen "setter sammen bildet") til Analogt signal (Pcen setter sammen bilde og sender det via RGB signal til skjermen) når du går fra DVI til VGA. Gå å handle deg en DVI kabel så går alt så meget lettere, da snakker også skjerm og PC i sammen og blir "enige" om instillingene for deg. For ikke å snakke om kvaliteten som går opp uendelig mange hakk. Clas ohlson sine holder i massevis for 2-5meter strekk. Sikkert 10 meter også. Eventuelt kan du kjøpe en DVI til til HDMI adapter og bruke HDMI kabel om du vil det (såfremt TV'en din har HDMI) , det fungerer akkurat på samme måte, begge to er heldigitale. Også her har clas ohlson eller biltema det du trenger for en billig penge.

Edit : Husk å sette oppløsningen på skjerm nr 2 , altså tven din , til en passende oppløsning, feks 720P , som blir 1280x720,evt høyere , bare husk å beholde
    "16:9" formatet.

NÅr du bare ser bakgrunnen kan det godt være at det er fordi Windows ser på TV'en din som en ekstra skjerm som er ment til å være på siden av PC-skjermen din. Dette finner du ut ved å: (Vi snakker Windows XP) Høyreklikke på bakgrunnen/dekstoppen din , velg egenskaper (Egenskaper boksen kommer alltid opp på skjerm nr 1) , og så den høyre fliken som heter Instillinger. Der skal det da vare 2 stk skjermer og skjerm nr 2 er nok tven din. Du kan flytte den rundt slik at den står likt som i "virkeligheten" , altså over under eller på siden av pc skjermen din. start filmen du vil se og dra den over til skjerm nr 2. Neste skritt er å poppe popcorn

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •