skadet plasma tv under transport

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skadet plasma tv under transport

Bestillte LG 50PG6000 (plasma) på fredag.

Fikk tven i dag!,men 2 skademeldinger! shock watch er slått ut(17/4), som vill si at godset har veltet. Og godset har truffet stolpe(20/4).

Har ikke sett skadene enda fordi er ute å reiser!

Sjoføren som leverte tven sa at jeg skulle få full erstatning hvis noe var galt!

Men hvis jeg ikke ser skadene med det første jeg skrur den på, vill det si at det ikke er noe skade? Eller kan det komme skader ettervert som tven får en lengre brukstid?

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du skal ta kontakt med de du kjøpte den hos, og forklare dette, og eventuelt avtale å prøve først, og få uhellene notert i tilfelle det skulle gi deg noen problemer etterhvert.
    Skade skal det meldes fra om i rimelig tid.
    Alternativt, blir det jo å bytte den inn mot en helt ny, så slipper du å drive med reperasjon på produktet allerede i løpet av kanskje det første året ( Dersom det er noe skade skjedd ) Kan jo være loddinger/ ledninger og lignende som har "løsnet" litt, men ikke helt, som da først vil bli utslagsgivende senere, f.eks ved flytting av skjermen, e.l.
    Personlig hadde jeg kanskje ikke slappet helt av, så det er vanskelig å si eksakt hva som gjøres her, men å melde fra ville vært det første og mest riktige, tror jeg. Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett litt på skadene nå, ser ut som at den har fått en skikkelig trøkk. leste litt på nettsidene til transportøen at jeg ikke skulle åpne esken?!

Så tar å ringer tollpost i morgen siden det er de som har fraktet produktet. Tror dette går på forsikringen til tollpost.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ring tollpost, ring till butiken/netshopen där du köpte tv:n. Det är deras jobb att fixa detta inte ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ringt både datekjeden hvor jeg kjøpte tven og tollpost. tollpost skal betale ny tv!

Men de vill ikke sende den nye tven før de har fått den kondemerte i retur, noe jeg skjønner! Da blir det nok enda en uke å vente før jeg får tatt den nye tven i bruk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shochwatch

Hei
    vi lurer på hvilket firma som har levert tven tilbake til deg. Jeg jobber nemlig i firmaet som er agent for dette produktet i Norge.
    Hilsen Ragnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vell tollpost, om jeg ikke husker feil!

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekord
    Hei
    vi lurer på hvilket firma som har levert tven tilbake til deg. Jeg jobber nemlig i firmaet som er agent for dette produktet i Norge.
    Hilsen Ragnar
    Alle de store nettbutikkene i Sandefjord benytter Tollpost, Komplett,Mpx,Netshop,Datakjeden m fler.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Alle de store nettbutikkene i Sandefjord benytter Tollpost, Komplett,Mpx,Netshop,Datakjeden m fler.
    Jeg fikk min TV fra Komplett med Posten....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jeg fikk min TV fra Komplett med Posten....
    He he ja men da snakker vi ikke om en 50 tommer skjerm, posten frakter inntil 35 kilo.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he ja men da snakker vi ikke om en 50 tommer skjerm, posten frakter inntil 35 kilo.
    Helt riktig. Det var en LG 42PG6000. Går du videre ? :-D :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shockwatch.

Sitat Opprinnelig postet av doskus
    Var vell tollpost, om jeg ikke husker feil!
    hei
    det jeg mente var at jeg jobber i det firmaet som er agent for Shockwatch. står det noe navn på Shockwatchèn og var det Komplett eller MPX eller , hvor kommer tven fra.
    mvh
    ragnar

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekord
    hei
    det jeg mente var at jeg jobber i det firmaet som er agent for Shockwatch. står det noe navn på Shockwatchèn og var det Komplett eller MPX eller , hvor kommer tven fra.
    mvh
    ragnar
    Og så - driver du med snik reklame ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik så forøvrig innmaten i esken ut når jeg fikk min 42PG6000 levert av Posten. TV'n var forøvrig uskadet og fungerer fint - fortsatt....

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post962487

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så - driver du med snik reklame ?
    Ja dette virker merkelig at denne personen er interisert i en ting som egentlig ikke har noe å si for vedkommende. Mitt råd til trådstarte er at du bør være taus videre mot denne personen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik så forøvrig innmaten i esken ut når jeg fikk min 42PG6000 levert av Posten. TV'n var forøvrig uskadet og fungerer fint - fortsatt....

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post962487
    Lite hyggelig og der har nok en transport med feks tollpost en fordel kontra posten med sine mange ledd.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil! Posten kjører også paller (selv om det ikke er noe stort satningsområde). Har kjørt ut mange paller med flatskjermer fra både Komplett, Amentino ++.

Lite hyggelig og der har nok en transport med feks tollpost en fordel kontra posten med sine mange ledd.
    Uenig! Jobber du i Tollpost? Har fått to pakker gjennom Tollpost, 50% skade. Fått hundrevis gjennom Posten, maks en promille skader.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Feil! Posten kjører også paller (selv om det ikke er noe stort satningsområde). Har kjørt ut mange paller med flatskjermer fra både Komplett, Amentino ++.

Sant at posten frakter skjermer også på paller men har en max grense på 35 kilo dette kan du evt sjekke med posten selv.

Uenig! Jobber du i Tollpost? Har fått to pakker gjennom Tollpost, 50% skade. Fått hundrevis gjennom Posten, maks en promille skader.
    He he nei jeg jobber slett ikke for tollpost men sammarbeider både med de, posten, linjegods,kurer med flere i min jobb Posten leverer varer intill 35 kilo og mange skjermer går under denne grensen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •