Flatskjerm veggfester med bevegelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flatskjerm veggfester med bevegelse

Hei sann... håper jeg treff rett forum nå...

Jeg skal ha flatskjerm snart (40" bare dog) men jeg må ha den på veggen OG jeg må kunne svinge den til siden. Stua har to sittegrupper en rett foran TV'en preferert og en sofagruppe 45' til siden som benyttes ved besøk osv.

Jeg ser for meg et veggfeste som enkelt kan trekkes litt ut fra veggen og dernest vinkles mot sofagruppa... noen som har tilsvarende løsninger eller har sett på det?

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv ett veggfeste fra wogels til min 46" samsung og er kjempefornøyd med dette, får diverse utstyr som hyller og kabelskjulere til den
    Den er lett og smidig og flytte vinklingen på og du kan i tillegg vinkle den opp eller nedover uten noe verktøy
    Det er bare å ta tak i tvèn og vinkle den opp, ned eller sideveis

Finn Tilbehør TV på nett hos yaTack

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipsene...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt lenger oppe i tråden, kan jeg anbefale Vogels. Har masse lekre produkter til forskjellige behov, og i tillegg har de 10 års kvalitets-garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vogels

Jeg kjøpte mitt feste hos datorbutiken.com Billigst på nettet..

Newcomer Colern sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner tråden her litt jeg, lurer på om det er mulig å få tak i et motorisert veggfeste som kan beveges til siden med kontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp...

Vogel igjen...

Vogel's » Consumer » Details

Men spørsmål til SUPPORT 81 (om du er innom igjen)... utifra det jeg ser av bildene på vogelen er det en temmelig tynn/liten del som festes i veggen. De jeg har sett tidligere har en bred list som skrus i veggen og dermed fordeler vekten utover... ?!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Jepp...

Vogel igjen...

Vogel's » Consumer » Details

Men spørsmål til SUPPORT 81 (om du er innom igjen)... utifra det jeg ser av bildene på vogelen er det en temmelig tynn/liten del som festes i veggen. De jeg har sett tidligere har en bred list som skrus i veggen og dermed fordeler vekten utover... ?!
    Stusset litt selv også når jeg fikk den hjem og skulle henge den opp på veggen:?
    Du må rett og slett finne deg en stender/spikerslag og feste den i, bare dunket litt borover i veggen til lyden forandret seg og fant ett spikerslag
    Det skal være 60cm mellom hvert spikerslag
    Fikk skrudd fast mitt vogel`s feste i spikerslaget og dette henger og er stabil som bare rakkeren

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Motorisert veggfeste

Lava (importeres av cablecom) har eit lekkert veggfeste, motorisert med fjernkontroll ! :-D

LAVA LVM-601 Motorisert Veggfeste - CableCom Web

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da er det for mitt vedkommende avgjort at Vogels er ubrukelig... den krever en stender akkurat på midten av tven for å kunne skrus i veggen, og det har ikke jeg Hadde veggfestet vært bredere kunne jeg boltet den fast i stender på den ene siden og benyttet ekspansjonsbolter på den andre siden (mener det skal holde)... men jeg må altså ut å lete igjen...

Vogels elektroniske kunne fungert, men det er litt mer enn jeg har bruk for eller lyst til å legge i

Support 81; vet du om dette festet MÅ være sentrert bak tv'en eller er det mulig å ha tv'en litt til side? Mener å ha lest ett sted at det var noe +/- fra senter på tv'en med Vogels men finner det ikke igjen :-/

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Vel da er det for mitt vedkommende avgjort at Vogels er ubrukelig... den krever en stender akkurat på midten av tven for å kunne skrus i veggen, og det har ikke jeg Hadde veggfestet vært bredere kunne jeg boltet den fast i stender på den ene siden og benyttet ekspansjonsbolter på den andre siden (mener det skal holde)... men jeg må altså ut å lete igjen...

Vogels elektroniske kunne fungert, men det er litt mer enn jeg har bruk for eller lyst til å legge i

Support 81; vet du om dette festet MÅ være sentrert bak tv'en eller er det mulig å ha tv'en litt til side? Mener å ha lest ett sted at det var noe +/- fra senter på tv'en med Vogels men finner det ikke igjen :-/
    Regner med at du trenger like stort feste som det jeg har til min 46" til din 40"
    Mitt veggfeste er egentlig beregnet opp til 42" tror jeg, og jeg kan flytte mitt tv ett par cm til hver side i forhold til center av veggfeste
    Så dersom du har en 40" og litt avhengig av hvor bredt det er mellom festepunktene dine bak på tv`n så ville jeg anta at det er fult mulig å ha center av veggfeste til siden av center for tv`ns bakside

Så jada det er fult mulig å flytte center av veggfeste i gorhold til center av tv, men hvor mye du får flyttet tvèn sideveis i forhold til center avhenger da av bredde mellom feste bak på tv og størrelse på feste

Selv fikk jeg bare inn to av skruene på den ene siden av feste inn i en stender, de andre to skruene henger bare i sponplaten med gode kraftige skruer med grove gjenger og denne tvèn detter ikke ned med det første

Dersom det er noe du lurer på må du bare spørre igjen, kan eventuelt ta noen bilder så du lettere kan se hvordan det ser ut i praksis og hvordan jeg mener du du kan flytte det sideveis

Mvh support81

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •