Ansiktene "flyter"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ansiktene "flyter"?

Har nettopp kjøpt en Panasonic THPX80E 42" plasma. Første dagene merket jeg ingenting, men etter noen dager la jeg merke til et rart fenomen. Du ser det best når man ser et ansikt som står nesten i ro, kun små bevegelser, da er det akkuret som om bildet har et "etterslep" og dette gjør at det ser ut som om ansiktet lever sitt eget liv, om dere skjønner? Jeg har null greie på TV`er egentlig så jeg vet ikke om dette er normalt? Noen som kan si om det skal være sånn eller om det er en feil på akkurat denne tv`en? Minner meg litt om det som skjer nå du har litt bølger på lerretet ved bruk av projektor.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forrige modell 50" og er plaget med det samme. Kommer an på kvaliteten på sendingen hvor ille det er. Legger mindre og mindre merke til det nå, men det kan komme av at jeg er blitt vant.... Plagsomt er det hvertfall.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er helt normalt altså? Det er ikke noe feil med tv`n?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Malcolm
    Har nettopp kjøpt en Panasonic THPX80E 42" plasma. Første dagene merket jeg ingenting, men etter noen dager la jeg merke til et rart fenomen. Du ser det best når man ser et ansikt som står nesten i ro, kun små bevegelser, da er det akkuret som om bildet har et "etterslep" og dette gjør at det ser ut som om ansiktet lever sitt eget liv, om dere skjønner? Jeg har null greie på TV`er egentlig så jeg vet ikke om dette er normalt? Noen som kan si om det skal være sånn eller om det er en feil på akkurat denne tv`en? Minner meg litt om det som skjer nå du har litt bølger på lerretet ved bruk av projektor.
    :evil: Grøss og gru ,dette ville jeg aldrig funnet meg i,og dette er ikke normalt med mindre du har kun inneantenne da Jeg har selv hatt panasonic plasma og dette var ikke tema i det hele tatt analogt som digitalt. Så dette ville jeg tatt opp med Panasonic direkte en servicemann der kan hjelpe deg med en perfekt tv opplevelse!! Kjør på og lykke til sjekk denne evt. PANASONIC Nordic - Kundestøtte

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig ut som mpeg komprimeringsartefakter. I så fall er det tv'en som er 'bra nok' til å avsløre dette. Kan også være innstillinger i tv som forverrer dette. Paradoksalt nok er det ofte digitale filter, ofte kalt noe i retninga av mpeg noise reduction eller liknende som gjør dette verre. Brøv å skru av all filtrering i menyen og se hva som skjer. Så kan du ta deg bryet med å skru på en og en funksjon og se effekten av hver enkelt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •