42lg60000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: 42lg60000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42lg60000

Leste nettop test av denne i Hjemmekino, hvor den ble rost opp i skyene. Jeg hadde så godt som bestemt meg for en Sony 46W4000, men lurer på om 42" ikke er en bedre størrelse, og designet på LG'en er jo veldig appellerende.

Noen som vet noe mer om denne modellen? Eller TVer fra LG generelt? Så vidt jeg kan se er ikke denne å finne i butikkene ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på forumet så finner du noe info om lg'n. Jeg har hatt min 42" i 2 dager og har derfor stort sett brukt tiden til å gjøre meg kjent med den og samtidig prøve forskjellige innstillinger.
    Stort sett testet den på satellitt med min Force 1155s koblet til scart av god kvalitet. Så langt er jeg meget godt fornøyd. Og den tar seg meget godt ut der den henger på veggen
    Skal teste ut en BD film i kveld.

Den er å finne på nettbutikker. Sjekket forskjellige butikker bl.a Elkjøp, og de ble utsolgt etter kort tid. Forventet leveringsdato er 6. juni.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle akkurat til å spørre ut litt mer om denne selv. Hadde egentlig bestemt meg for panasonic, men jeg vet at LG har en tweak jeg liker godt. Nemlig TruMotion. Tror jeg skal ta en "råsjangs" å bestille meg denne tven. Det gjør ikke noe om du deler erfaringene dine iceman ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten er det ingenting å si på. LG er verdens nest største produsent og har en generellt meget høy standard.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Kvaliteten er det ingenting å si på. LG er verdens nest største produsent og har en generellt meget høy standard.
    Det skulle stemme bra med det jeg har hørt også. Jeg er fortalt av folk i elektronikkbransjen at Lg har svært lav feilprosent på sine produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Skulle akkurat til å spørre ut litt mer om denne selv. Hadde egentlig bestemt meg for panasonic, men jeg vet at LG har en tweak jeg liker godt. Nemlig TruMotion. Tror jeg skal ta en "råsjangs" å bestille meg denne tven. Det gjør ikke noe om du deler erfaringene dine iceman ;-)
    Det skal jeg gjøre med glede, gompan Skal bare ha en time eller to til først.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Det skal jeg gjøre med glede, gompan Skal bare ha en time eller to til først.
    Det høres knallbra ut! Setter stor pris på det. Sitter nemlig å klør i fingra etter å bestille denne. Det er bare så synd at ingen lokale butikker har fått denne enda, slik at jeg kan få sett den / hente den i morgen.

Denne tven har TruMotion-funksjonen? Hvordan syns du det fungerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres knallbra ut! Setter stor pris på det. Sitter nemlig å klør i fingra etter å bestille denne. Det er bare så synd at ingen lokale butikker har fått denne enda, slik at jeg kan få sett den / hente den i morgen.

Denne tven har TruMotion-funksjonen? Hvordan syns du det fungerer?
    Beklager, gompan. Jeg leste ikke modellbetegnelsen godt nok. Det er PG6000 jeg har. Altså plasma-utgaven. Sorry.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, gompan. Jeg leste ikke modellbetegnelsen godt nok. Det er PG6000 jeg har. Altså plasma-utgaven. Sorry.
    Ja, det er den jeg er nysgjerrig på. Snakk ut som en foss du nå, så jeg får vite alt om denne tven

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ok, for jeg finner ikke denne i salg noe sted. Ser ikke ut som den ligger på hjemmesidene til LG heller.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maverick_VII
    Ah, ok, for jeg finner ikke denne i salg noe sted. Ser ikke ut som den ligger på hjemmesidene til LG heller.
    Jeg regner med at det er PG6000 du refererer til. Hvis ikke så beklager jeg for å ha ødelagt posten din.

Det er i hvert fall denne tven: LG 42PG6000

Den har fått masse skryt, og på minhembio finner du en 40+ siders forumpost om denne tven. Ligger forøvrig under AVNYTT i høyre kolone. Der er den satt som LCD-TV, men det er selvfølgelig en plasma. Kan ikke se at det er noe merkverdig negativt om den, i hvert fall ikke fra de som har kjøpt og testa den. Dessuten er det en såkalt "design-tv" med meget eksklusivt design. :-D Lurer fælt på om det ikke blir denne tven i nærmeste framtid.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    maverick referer til 42lg6000 som er en LCD tv. står en test av den i siste hjemmekino.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    maverick referer til 42lg6000 som er en LCD tv. står en test av den i siste hjemmekino.
    Da misforsto jeg. Beklager.

Her har du tven på LG sine sider: 42LG6000

til iceman, send meg en pm på tven din når du har fått prøvd den mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da misforsto jeg. Beklager.

Her har du tven på LG sine sider: 42LG6000

til iceman, send meg en pm på tven din når du har fått prøvd den mer
    Ah, takk for den. Hjemmekino hadde visst slengt på en ekstra null i modelnummeret.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Lg 42 lc55 lcd og er strålende fornøyd,noen småting er det jo som for eks dårlig lyd med hdmi kabel og litt baklys,men farger og bildet er så flott så jeg bytter den ikke inn i en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - LG 42" LCD-TV 42LG6000 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Mh

Her står det under "inngangsvideoformater": 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p

Hva menes med dette? Det kan vel ikke bety at tv'en ikke støtter 1080p inn? Er dette bare en feil på kompletts sider?

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maverick_VII
    Komplett.no - LG 42" LCD-TV 42LG6000 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Mh

Her står det under "inngangsvideoformater": 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p

Hva menes med dette? Det kan vel ikke bety at tv'en ikke støtter 1080p inn? Er dette bare en feil på kompletts sider?
    Model : 42LG6000

En välljudnade musikanläggning med WideColor Backlight och andra generationens 100Hz TruMotion

Om du söker efter en tv som både är vacker och samtidigt intelligent så finner du den i nya LG6000 serien. Den unika designen erbjuder ett av marknadens tunnaste kabinett. Trots de slimmade formerna så är innehållet bland det mest avancerade du kan hitta. Under skalet så finner du tv-världens första elektrostat högtalare, utvecklat i samarbete med Mark Levinson, som levererar ett ljud man definitivt inte förknippar med en tv.

LG6000 innehåller en nyutvecklad LCD-panel med andra generationens rörelsekompensation (100Hz Tru Motion) samt bättre djupsvärta. Backlight med marknadens bästa färgåtergivning (WCG backlight) och en USB-anslutning, med stöd för både musik och bilder, som sitter lättåtkomlig på sidan. Varför inte sätta på favoritmusiken samtidigt som du visar semesterbilderna? LG6000 har fyra stycken HDMI anslutningar av den senaste versionen (1,3), varav en är placerad på sidan för enkel anslutning av moderna kameror och spelkonsoler.
    För att säkerställa högsta grafiska bildkvalitet, oavsett om det är en dator eller videoutrustning du ansluter, så är LG6000 utrustad med dubbla grafikkort. Det karakteristiska hålet i tv:n fungerar som en rörelsekänslig strömbrytare och glöder när tv:n är avstängd. För maximal bildkvalitet, oavsett rummets ljus-förhållande, så är tv:n utrustad med en avancerad kamera (Intelligent Sensor) som automatiskt kalibrerar alla parametrar i bilden inklusive styrkan på bakgrundsbelysningen. En positiv effekt av detta är att strömförbrukningen minskar med upp till 50% om funktionen är aktiverad i ett mörkt rum.

LG6000 är dessutom ISF ccc kalibrerings klar och klarar av att återge 1080p korrekt utan skalning av bilden. LG6000 har givetvis korrekt hantering av 24p till 72Hz (tripplar varje bildruta).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •