Sony LCD (X) eller Panasonic plasma (PZ)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sony LCD (X) eller Panasonic plasma (PZ)?

Hei, jeg har et dilemma som jeg har trøblet med i omtrent en måned nå. Hvilken tv bør jeg velge av disse to:

- Panasonic 50pz80 (ukjent pris - men rundt 20-25.000kr)
    - Sony 46x3000 (23.500kr) - evt 52"
    eventuelt de nye modellene som kommer (x4000)

Det som er vesentlig for meg er:
    - Utnytte HD filmer og spill
    - Ønsker en god allround tv. Ser fotballkamper, film, tv og spiller xbox/ps3
    - Gode farger, naturlige.
    - Svartnivået er bra
    - Koble til pc
    - Design

Andre ting som høytalere er ikke viktig.

Jeg vil sjelden ha mye lys i tv-stuen, men tv'en bør klare seg i vanlig dagslys.

Slik som i fotballkamper er det mye raske bevegelser, og da bør jeg vel ha en 100hz tv?

Takknemmelig for all hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hvor finner du 46X3000 til 20K??
    Tror at du må lette lenge for å få 46X3000 til 20K, men mindre du har noe spes. deal) . Til den prisen er det 40X3000 som du klarer å få tak i. Og muligens importert.. Det finnes noen nett butikker som klarer den prisen.

Ellers vil jeg nevne at siden du skal koble opp PS/XBOX og PC.. Så sies det at det beste valget vil være en LCD, ikke plasma.. Plasma er mye bedre til alt annet. Men man slitter med forbrenning sies det..

Ang. de nye modellene til Sony, W4000 (har ikke 100hz motion flow), den kommer rundt mai, og vil koste rundt 16500 via Sony Center.
    W4100 og X4000, begge med 100hz motion flow, kommer ikke til salg før rundt oktober har jeg hørt. Så det blir litt å vente. Mange er usikre på om dette med 100Hz er nødvendig eller ei... Det er stor pris forkjell på disse modeller.

Jeg selv klarer ikke å bestemme meg.. W3000 koster rundt 12-13K via nett og den nye modellen kommer i Mai, mens 40X3000 ligger på rundt 20-23K. Mange kroner å betale for 100Hz. Det er litt bedre kontrast og slik..men, men..Dette er ikke lett

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker best mulig bilde ville jeg gått for plasma. Syns fortsatt at plasma har et langt bedre bilde en LCD. Når det gjelder fastbrenning så er det et problem som mer eller mindre er borte. Det var et problem på tidlige generasjoner av plasma, men nå er det sjeldent. Ta noen forhåndsregler og ikke la text tv stå på over natta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja..LCD har vel kommet såppass langt i utvikling at det kan vel diskuteres det prates hær om X3000,ifølge testpanel rekker den ikke opp til de BESTE plasma på sort,så vil ikke tro man blir skuffa akkurat..den får også skryt for suveren fargebehandling..full klaff for bilde.minuset er at den ikke takler SD signaler like godt..men jeg har kun gått etter tester å har ikke egne erfaringer med dette..

har bestillt 46X3000 fra netonnet til kr23790,- stort billigere en dette tror jeg ikke man får den akkurat nå..blir UTROLIG spennende å få den i hus,kommer muligens i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Håper du kan gi oss en oppdatering Olliver

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder prisen har dere rett. Rundt 24.000 er riktig pris, jeg fant den for noe over 20 - men da uten mva.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beckstd
    Takk for svar.
    Håper du kan gi oss en oppdatering Olliver
    ska prøve så godt jeg kan ringte tollpost idag,de kommer med den imorgen formiddag..nå driver jeg og omøblerer og gjøre klar plass..blir nok litt av en forskjell fra 20" hehe..PS3 kommer ikveld så imorgen er alt klart for seriøs HI-DEF:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Vil bare nevne at "Idag" har jeg endelig bestemt meg og kjøpt en Sony kdl40X3000, det vil ta litt tid å få den i huset. Men gleder meg som en liten unge .
    Håper at jeg blir like fornøyd som alle der ute med denne modellen. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du blir fornøyd med det jeg har sett rundt om i butikker - men bare synd at 52" er så urimelig dyr. Gidder ikke bytte ut en ok plasma på 42" med noe mindre

Vurderer mer og mer å vente på Panasonic 50Pz80 som kommer i mai og gå for den. Foreløpige tester av mindre modeller virker bra....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Hei..
    Vil bare nevne at "Idag" har jeg endelig bestemt meg og kjøpt en Sony kdl40X3000, det vil ta litt tid å få den i huset. Men gleder meg som en liten unge .
    Håper at jeg blir like fornøyd som alle der ute med denne modellen. :-D
    hehe vet hvordan det føles jeg fikk min på tirsdag,å gjett hva..det var FEIL TV!:evil: istedet for 46x3000 kom det en 40X3500 ringte netonnet å de skulle sende den rette tv,n å tollpost kommer å henter 40"n..jeg ringte dagen etter (onsdag) igjen å da hadde de f*** GLEMT å sende den!mulig jeg får prisavslag,blu-ray spiller eller no annet nyttig,å det skulle BARE mangle..må bare si at jeg ble mildt sagt skuffet..nå har jeg planlagt kjøp av en skikkelig tv i over ett ÅR,også skal no slikt unødvendig sette demper på gleda..men men, ska bare være glad når den endelig er i hus fordi nå begynner jeg og min nyinnkjøpte PS3 å bli utålmodig

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ringte til netonnet og tv'n var sent idag..trodde det var igår den ble sent:-? de trakk bort frakt på 499,-så det er jo ett lite plaster på såret..var vel kanskje litt vel optimist å tro at jeg kanskje fikk BLU-RAY på kjøpet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det. Men det er lov å spørre

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det? Fått Tv'en Olliver?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen snakka om at Sony tv'ene kom til å få et stort prisfall i løpet av mai 2008 siden de skulle ta over nye markeder og vise muskler. Noen andre som har hørt dette? Elsker X serien til Sony

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også sleit med nøyaktig samme dilemma.. En kompis av meg har 52x3500, en tv som jeg har sett ganske mye på og som jeg liker veldig godt. Endte opp med panasonic plasma til slutt (46pz85) og er usedvanlig fornøyd med det valget.. Synes fargene er mere naturlige og bevegelsene mere "smooth" på plasma.. (Jeg bruker tv'n mest til fotball og hockey, samt endel film.)

Om den skal stå i direkte sollys store deler av dagen hadde jeg nok tatt lcd'n dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beckstd
    Noen snakka om at Sony tv'ene kom til å få et stort prisfall i løpet av mai 2008 siden de skulle ta over nye markeder og vise muskler. Noen andre som har hørt dette? Elsker X serien til Sony
    se på prisen for w4000 serien så ser du dette, den er vesentlig lavere enn w3000 serien som den erstatter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Jeg også sleit med nøyaktig samme dilemma.. En kompis av meg har 52x3500, en tv som jeg har sett ganske mye på og som jeg liker veldig godt. Endte opp med panasonic plasma til slutt (46pz85) og er usedvanlig fornøyd med det valget.. Synes fargene er mere naturlige og bevegelsene mere "smooth" på plasma.. (Jeg bruker tv'n mest til fotball og hockey, samt endel film.)

Om den skal stå i direkte sollys store deler av dagen hadde jeg nok tatt lcd'n dog.
    Interessant, høres ut som vi hadde eksakt same dilemma og preferanser. Spørst om det blir plasmaen da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •