Ny tv. Hva velger jeg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Jeg tok turen nedpå Elkjøp i dag og kikket på de diverse modellene de hadde. Fant blant annet TH42PX80E som imponerte meg med sine fantastiske bilder med godt sort nivå og bra fargegjengivelse. Det som ikke imponerte meg var bevegligheten. Det var hakkete og ubehagelig, og du kunne se snev av oppdateringene i selve bildet. Mye mulig det er noen innstillinger for dette, men det vet jeg ikke. Tenkte jeg skulle lese litt om det.

Rett ved siden av denne tven, så sto det en svær LG 42". Det sto i hvert fall LG42LBR på plakaten ved siden av, mne jeg finner ikke igjen modellen på lg sine sider. Denne tven var uansett overlegen beveglighet. Den hadde en funskjon som heter TruMotion som gjorde at bildet så silkemykt ut. Den hadde også fantastiske bilder som Panasonicen, men var dog litt dyrere i tillegg til at det var en utstillingsmodell. Det negative er at denne tven var svær. Tjukk og klumpete til å være flatskjerm.

Noen som har kommentarer? Setter pris på det!
    Jeg tipper at Panasonicen har alle tillegsfunksjoner aktivert, noe som kan medføre slikt. Utrolig hvis dette er noe som har kommet på siste modell, for jeg har ikke sett noe slikt før på noen Panasonic med noenlunde bra signal.
    Jeg tipper også at LG-en er en utgått modell.
    Nøkkelordene her er altså tipper.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville bare legge til at du får PX80 for 97xx levert fra papyrus.no nå...

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg ville bare legge til at du får PX80 for 97xx levert fra papyrus.no nå...
    Den koster 9999 eller noe på Elkjøp. Kan like gjerne kjøpe den der da. Slipper frakt og kan levere den igjen innen 30 dager, men takk for tipset.

Du hadde helt rett AW. Det var en utgått modell og den heter LG 42LB2R. Den hadde ikke akkurat enormt bra spesifikasjoner - kontrast 5000:1. Skjønner ikke hvorfor jeg oppfattet Panasonicen slik heller. Ble litt skuffet over at den ble knust av en LG LCD-tv egentlig. Men skal ta meg en ny tur for å se på andre modeller nå. Kommer tilbake om litt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært innom Expert og sett på diverse Samsung og Sony modeller. Kan ikke si jeg er veldig imponert over hvor dårlig kalibrert disse var. Det var nesten flaut å se på, samme hvor langt unna du sto. Det var kanskje 1 eller 2 Samsung tver som var ok, men det blir nok neppe en handel der.

Tilbake til Panasonic PX80, noen som kjenner til problemer med panorering? Føler at bildet går litt for hakkete. Finnes det eventuelt innstillinger som mykner opp dette? - Som feks "TruMotion" som LG har.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser også komplett har tilbud denne helgen. på:
    Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PX70 1024 x 768 HD-ready,2xHDMI,10000:1

Komplett.no - Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PX70 1024 x 768 HD-ready,2xHDMI,10000:1

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX70 er den eldre modellen. PX80 bruker G11-panelet og har fått raskere bildeprosessor. I tillegg har apparatet støtte for formatet 1080p24, noe som betyr at filmen vises med 24Hz bildefrekvens. Om det er verdt mellomlegget på 2-3000, det vet jeg ikke :-D

Fint om noen som har PX80 kan "motbevise" påstandene mine om hakkete panorering og om det finnes funksjoner for å bli kvitt dette?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan skrive inn noe for deg som står i Lyd Og Bilde fra denne mnd.

PX80 bruker 10-15 prosent mindre strøm enn forrige modell, og panelene er nå uten bly, for å skade miljøet minst mulig. Skjermen er dessuten herdet for å tåle et kraftig slag direkte på glasset. Modellen leveres i to størrelser, 37 tommer (TH-37PX80) og 42 tommer (TH-42PX80).
    Målet er å gjøre hjemmeelektronikkmarkedet grønt. Akkurat nå er vi i en tidlig fase av dette miljøarbeidet, men det finnes allerede prototyper der vi har lykkes i å halvere strømforbruket, sier Jarle Ruud, produktsjef for Viera hos Panasonic, i en pressemelding. Støtte for 24p gjør tv-en kompatibel med det digitale filminnspillingsformatet som gir 24 bilderuter pr sekund, og sørger for jevnere bevegelser i bildet. PX80 skifter automatisk fra 100 til 96hz, og gir dermed ekte 24p uten bildeflimmer. Responstiden er på under ett millisekund, for å forhindre etterslep i bildet ved raske bevegelser. Perfekt for fotballkampen? PX80 er utstyrt med Viera Link, som gjør det mulig å enkelt styre tv, blu-ray, DVD-spiller og hjemmekinoanlegget med samme fjernkontroll. Modellen har tre HDMI-utganger, innebygd tv-mottaker og plass for SD-kort.

og litt mer fra lyd og bilde: ser på høyttalerene dine også i bladet idag. Best I test. "Sjefen over alle sjefer." står det om de.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg. Tar med meg en PX80 hjem fra jobb på mandag, så skal jeg teste den utover uka. Det som bekymret meg mest på denne tven, er hakkingen ved panorering. Nå har jeg fått fordøyd det litt og tatt meg tid til å lese drøssevis av tester hvor den nettopp har fått skryt på panorering. Da er det sikkert noen innstillinger hos Elkjøp som var årsaken. Kommer tilbake til posten hvis det skulle være interesse for min erfaring med PX80

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper du deler din erfaring med denne tven. jeg har veldig lyst på px70.
    men siden px80 koster litt mer og kan være mye bedre vil jeg høre hva du synes om tven. hadde vært topp du jobber vel kanskje på en elektrobutikk siden du skulle ta den med hjem fra jobb? hehe

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    håper du gjør deler din erfaring med denne tven. jeg har veldig lyst på px70.
    men siden px80 koster litt mer og kan være mye bedre vil jeg høre hva du synes om tven. hadde vært topp du jobber vel kanskje på en elektrobutikk siden du skulle ta den med hjem fra jobb? hehe
    Hehe, da hadde jeg forhåpentligvis ikke spurt om hjelp her . Jobber 100 meter unna, så det er fort gjort å ta med seg en slik hjem, hehe. Skal dele erfaringer, og eventuelt finne løsningen på hakke-problemet.

Edit: Nå ser jeg selvfølgelig at den lokale elkjøpbutikken ikke har denne på lager. Så da blir det en litt lengre tur en planlagt.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje lage en egen tråd for px80?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Det er en del tråder allerede, selv om de ikke er såkalte "tekniske tråder". Vil ikke gjøre noe feil, hehe.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •