Størrelse på TV. Hva er riktig for meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Størrelse på TV. Hva er riktig for meg?

Hei.

Jeg er ny på dette forumet. Har lest her en stund, men tenkte at nå er tida for å registrere seg.

Jeg skal straks kjøpe meg en tv. Det som er problemet mitt er at jeg flytter etter sommeren. Da på en liten hybel grunnet studier. Jeg vil gjerne kjøpe tv før jeg flytter siden jeg jobber på Expert i Kristiansand og får meget fordelaktige priser.

Det vi selger mest av er 37"+. Kunne jo selvfølgelig kjøpt meg en Panasonic TH-37/42PX80, men er redd for at det muligens blir for stort. Er vant med en 32" CRT og en 42" Pioneer hjemmefra, men det er i store stuer. På en liten hybel ser jeg for meg at 37" kanskje blir for stort.

Er det noen hybelboere som har stor tv og synes det er greit? Har fryktelig lyst på TH-37PX80, men er redd det blir overkill hvis jeg må sitte 2 meter fra tven.

En annen ting jeg ikke klarer å bestemme meg for er om jeg skal legge pengene i en god dvd-spiller, eller blu-ray. Eventuelt en PS3.

Hilsen en Expert ansatt (alle fordommer mot oss stemmer. Vi har ikke så mye peiling som vi utgir oss for å ha ;-) )

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino.no - Guide - TV guide - Råd og tips

håper denne hjelper! jeg har 42" og sitter 3m fra tven

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det er en fra expert som innrømmer det.

men tilbake til saken.

Jeg skal også kanskje flytte på hybel snart. Jeg har også et veldig lite rom der jeg bor nå. Og jeg skal enten kjøpe meg en 37" eller 32". Jeg er heller ikke helt sikker. Men så tenkte jeg: Hvis jeg kjøper en god tv nå, så har jeg til senere. Overkill i et år, det overlever jeg. Mens hvis jeg får stor stue, med for liten tv siden. Hva skjer da? :P Så jeg ville gått for en 37". men ikke større enn det. Da blir det nok overkill i for stor grad. Uansett, lykke til i valget. Håper dette hjalp litt. :P

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes folk her som sitter 2 meter fra 50".
    Da vi bodde i Oslo hadde vi en bitteliten stue og da vi kjöpte en 42" synes vi begge at det ble en veldig stor TV i det lille rommet da avstanden til TV-en var ca 2 meter. Uka ettepå angret vi på at vi ikke hadde kjöpt en 50".
    Kjöp minst 37", det blir aldri for stort.
    Ser absolutt ingen poeng i å kjöpe en DVD-spiller nå hvis man har budsjett til en Blu-ray-spiller.

Lykke til!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter 3 meter fra min Panasonic 50". Har ikke angret et sekund!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde det samme dillemmaet for en tid tilbake, riktignok med et litt større rom. Jeg gikk fra en 28" vurderte mellom 37 - 42", og jeg valgte det siste. Den første uka syntes jeg den var for stor. De neste par ukene syntes jeg den var passe. Etter det syns jeg den kunne vært enda større!

Dette er faktisk en vanesak. Har du noen gang vært på kino og tenkt at skjermen var for stor?

Det eneste som kan begrunne valg av en mindre skjerm er vel hvis bildet blir kornete eller en ser pixlene. Med overgang til digitale signaler og etter hvert også HD, har det problemet blitt mindre. Velg en størrelse større en det du tror du vil ha er m.a.o. mitt råd! Jeg skulle hatt sitteposisjonen svært nærme skjermen før jeg valgte 32"!

En meningsytring med hilsen en som har skiftet oppfatning!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Har du noen gang vært på kino og tenkt at skjermen var for stor?
    Godt poeng!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk. Det var dette jeg ville høre :-D

Da blir det å handle en PX80 i nærmeste fremtid. Det er i hvert fall 99% sikkert. Selv om Expert har god avanse på Samsung (les: lavere innkjøpspriser) så finner jeg lite i deres sortiment som frister. Samsung mangler "det der" som jeg føler Panasonic, Pioneer og Sony har.

Nå gleder jeg meg til Panasonic DMP-BD30K kommer i butikkene. Er spent på den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •