Jeg hater TV-kanal logoen !!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg hater TV-kanal logoen !!!

Jeg klarer aldri å venne meg til eller akseptere den forbaska logoen i hjørnet som alle TV-kanaler absolutt skal ha. Den ødelegger jo hele opplevelsen når en ser på film.

Til og med når jeg betaler for filmkanaler fra Canal+ eller TV1000 må jeg se alle filmer med logoen - hele filmen til og med - ikke bare en stund. Logoene er jo også ofte veldig store og hvite så de forstyrrer veldig.

Har dere forresten lagt merke til at TV-kanalene med reklame er veldig flinke til å fjerne logoene mens reklamen vises. Dette er jo et bevis på at de er veldig bevisste på dette og det at de plager oss med logoen er er ikke tilfeldig.

Hva skal f.eks. NRK med denne logoen - de trenger jo ikke å reklamere for seg selv da de er lisensfinansiert. Vi blir altså tvunget til å betale for å bli plaget.

La oss starte folkeaksjonen mot logo i hjørnet !
    La oss nekte å betale for kanaler som plager oss med dette !

En irritert hilsen fra
    stable

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er greit, da vet jeg hvilken kanal jeg er på.
    Film ser man uansett ikke på TV Eller jo .. Men ikke tv-sendinger.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk, så er alle TV-kanaler forpliktet til å ha den logoen der. Ikke spør meg hvorfor.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror neppe de er forpliktet til å lage en logo som tidvis er så skarp at det fortsatt kan bidra til innbrenning på plasmaskjermer. I tillegg til logoen i hjørnet kjører gjerne enkelte programmer (typisk sportsendinger) egne logoer i tillegg.

Det må for pokker være mulig å lage en diskre men informativ logo. Dessuten har snart 'alle' 30" og større skjerm. Logoen trenger følgelig ikke å skaleres opp så sinnsykt at den tar A6 størrelse i stua.

God helg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg tror neppe de er forpliktet til å lage en logo som tidvis er så skarp at det fortsatt kan bidra til innbrenning på plasmaskjermer. I tillegg til logoen i hjørnet kjører gjerne enkelte programmer (typisk sportsendinger) egne logoer i tillegg.

Det må for pokker være mulig å lage en diskre men informativ logo. Dessuten har snart 'alle' 30" og større skjerm. Logoen trenger følgelig ikke å skaleres opp så sinnsykt at den tar A6 størrelse i stua.

God helg.
    Her kjøper vi TV-er til 20-30 tusen og så får vi de ødelagt - i hvertfall bildet - av TV-kanaler som vi må betale for !

Hva er vitsen med et høykvalitets TV-apparat når man likevel får ødelagt bildet på denne måten. Bildet blir jo også ødelaggt ved at det ikke er den originale filmen vi får se, men en som er blitt prosessert for å få lagt på logoen. Hva er da igjen av høykvalitetsbildet fra original plata. For HD TV blir jo dette enda værre.

stable

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problemer med logoen, ei heller f.eks Canal+ logoen på et 106" lerret.

Vet ikke hvorfor, men det kan være et felles krav fra produsenter, slik at sendingene ikke lett skal legges ut på internett, eller (som tidligere) kopiert på bootleger på VHS eller DVD.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig frustrasjonen for de som ser mye film på TV. Selvfølgelig er det irriterende å se en mørk thriller med en sprikende hvit logo i høyre hjørne. Jeg ser sjelden så mye film på TV. Lar meg egentlig ikke plage av logoen i hjørnet siden handlingen sjelden foregår oppe i hjørnet. På en annen side har jeg forståelse for at kanalene må ha logoen der... Hvordan skal TV-seerne ellers vite hvilken kanal de ser på (ofte vet jo folk hvilken kanal de vil se på før de slår på Tv'en) - At de fjerner logoen under reklamene har jeg ikke lagt merke til. Interessant punkt...

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sluttet å se på tv, hører på radio/musikk istendenfor. Ser film og serier på dvd eller blu-ray. problem løst....

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Jeg har sluttet å se på tv, hører på radio/musikk istendenfor. Ser film og serier på dvd eller blu-ray. problem løst....
    Samme her!

Røsket ut HDMI-kontakten fra TVen ifjor og har aldri sett meg tilbake.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge jeg betaler TV-lisens og parabolavgift blir det litt i overkant å kjøpe alle serier på DVD for å slippe logoen..
    Jeg mener allikevel at kanalene kan være litt mere kreative med logodesign så de ikke er hverken så store eller prangende. Fargevalget bør i alle fall være delvis gjennomsiktig, da blir i alle fall ikke innbrenning noe tema og logoen blir heller ikke noe direkte blikkfang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    ... Hvordan skal TV-seerne ellers vite hvilken kanal de ser på (ofte vet jo folk hvilken kanal de vil se på før de slår på Tv'en) - At de fjerner logoen under reklamene har jeg ikke lagt merke til. Interessant punkt...
    Dette er et vanlig argument som er totalt feil. Vi har i mange år hatt text-TV som jo gir deg øyeblikkelig hvilken kanal du er på og i dag med digital-TV får du jo også en masse andre opplysninger i tillegg til hvilken TV-kanal du er på. Alle moderne TVer (nyere enn 1980 ?) viser deg navnet på kanalen når du skifter kanal.

stable

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt alvorlig, så kan ikke jeg se at dette er noe problem.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, vi har et KJEMPEPROBLEM!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Helt alvorlig, så kan ikke jeg se at dette er noe problem.
    Hvis ikke blir plaget av en svær kladd oppå bildet når du ser på film kan du ihverfall kjøpe deg en veldig billig TV

stable

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er logoen, men når de kjører reklame for andre program midt i et program (feks Valen midt i Lost, som de gjorde en stund) eller konkurranser midt i en film da blir jeg rimelig opptrekt. Ødelegger stemningen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som ser film på tv:

å bli avbrutt 4 ganger i timen av en reklamepause er greit men den lille logoen er ikke?

raringer

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe problem med logoen selv om jeg har plasma, men orker ikke se film med reklamepauser Hvis du irriterer deg over logoen så ikke se på den.. Det blir som å kjøre bil med steinsprut i frontruta.. Så lenge den ikke sitter ulovlig til så drit i den

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stable
    Hvis ikke blir plaget av en svær kladd oppå bildet når du ser på film kan du ihverfall kjøpe deg en veldig billig TV

stable
    Jeg kjøper den tv'en jeg har lyst på - ikke ut i fra en liten logo i hjørnet. Har til gode å se en svær kladd av logo på skjermen. At du ikke bryr deg om en liten logo i hjørnet, betyr ikke at du gir F... i bildekvalitet.

Jeg følger med på innholdet og bryr meg derfor ikke om små, ubetydelig logo'er oppe i hjørnet. Ønsker du å lage storm i vannglass, ja da bør du henge deg opp i den lille logo'en.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke "vanlig" TV lengre. Her går det i prosjektor og PVR. All reklame spoles over. Logoen oppe i hjørnet er det eneste problemet som gjenstår, men så brukes jo PVRen bare til Nyheter, sport og diverse informasjonsprogrammer ala discovery og history. Film sees over HTPC, der de er rippet og kategorisert på harddisker. All søppel i form av reklame, fansi menyer og kommentarspor er rippet vekk. Dette gjelder ikke bare DVD, men BR også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logoer og reklame er noe vi bare må finne oss i i den kommeriselle TV industrien.

Noe som er mye mye verre er den tredd-nedover-øynene holdningen når man kjøper en DVD - "forfilmer" vi MÅ se for å komme til selve filmen:
    - piratering er forbudt
    - trailere (opptil 5-6 stk har jeg opplevd)

Det er irriterende at man MÅ gjennom dette for å se en film man faktisk har betalt for!!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •