Jeg hater TV-kanal logoen !!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke glem at enkelte filmer har helt ordinær produktreklame også.
    Disneyfilmer er vel værst mtp 'mandatory' trailere, finner ikke mange av dem i hylla mi. Disney er gjerne dyrere enn resten + reklame..? Det henger ikke på greip, men verden vil bedras og vi gjør det stort sett med smil om munne. En klagetråd som denne blir ikke lagt merke til av de rette folkene

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    En klagetråd som denne blir ikke lagt merke til av de rette folkene
    Ikke direkte - men om alle begynte å laste ned Disney filmene og redigere bort alt det unødvendige, så skulle nok sjefene i Disney sitte der med skjegget et visst sted...........

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Ikke glem at enkelte filmer har helt ordinær produktreklame også.
    Disneyfilmer er vel værst mtp 'mandatory' trailere, finner ikke mange av dem i hylla mi. Disney er gjerne dyrere enn resten + reklame..? Det henger ikke på greip, men verden vil bedras og vi gjør det stort sett med smil om munne. En klagetråd som denne blir ikke lagt merke til av de rette folkene
    Hvilke filmer har ordinær produktreklame? Det kan ikke jeg si jeg husker å ha sett.
    Hvis Disney slipper en film jeg gjerne vil ha, kjøper jeg denne. Jeg gidder ikke irritere meg over forfilmene...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanallogoen er ikke mitt største problem, men skjøner frustrasjonen her:P Det desisdert verste, som nevnt tidligere, er disse usansynlig svære og glorete reklamene for andre programmer, quiz osv... Til og med banens-beste i tippeligaen tar nå opp gode 10% av skjermen! Forøvrig, leste jeg i en artikkel på cnet.com at fjerningen av kanallogen i reklamepausene var for å hindre innbrenning hos plasmaeiere! Virker litt tynt spør du meg, men iof seg et greit tiltak, uansett om det er reiktig eller ikke, så hjelper det jo!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he , vi som kunder er "fucked" som det heter på Tysk ....
    Hadde vært interesant å høre hvor mye logoen hadde å si for markedsverdien på den enkelte kanal........

Edit. vedr. Produktplassering ! De som husker Friends... Martin Logan høytalere men ikkeno stereoanlegg... B&W Minipod men fortsatt ikkeno stereo...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivis
    Forøvrig, leste jeg i en artikkel på cnet.com at fjerningen av kanallogen i reklamepausene var for å hindre innbrenning hos plasmaeiere! Virker litt tynt spør du meg,
    Dette er jo bare tull, har bestandig vært slik, lenge før plasmaen sin tid,

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske enig i et par av tingene som blir tatt opp her.

Alle slags reklamer på DVDer som man kjøper er veldig plagsomt, og jeg skulle ønske det ikke var lov eller aldri hadde blitt praktisert.

Samme med reklame for andre programmer under filmer og serier. Er jo ikke noe artig når filmen/serien har oppnådd det den vil - at man er oppslukt i handlingen og grepet av en stemning - så lyser halve stua opp med hva som er neste program.
    Dette kunne de ha hatt i reklamepauser sammen med produktreklamen (men da ville de vel ikke fått like mye i reklameinntekter, hvis Loreal fikk bare 90 av bildet? :P). Dessuten har vel alle text-tv, og av de som er mest opptatt av TV har nok de fleste også EPG, for å oppdatere seg på dagens tvprogram. (Noen har også se & hør, *grøss* :P)

Så, fy skam til dvd-utgivere og tv-stasjoner! Men får vi gjort noe med dette..?

Husk nå å ikke irritere dere helt grønn over logoer og reklamer da, det finnes bedre bruk av tiden

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ikke de fleste TV kanaler en grå/gjennomsiktig logo nå da?

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stable
    Her kjøper vi TV-er til 20-30 tusen og så får vi de ødelagt - i hvertfall bildet - av TV-kanaler som vi må betale for !

Hva er vitsen med et høykvalitets TV-apparat når man likevel får ødelagt bildet på denne måten. Bildet blir jo også ødelaggt ved at det ikke er den originale filmen vi får se, men en som er blitt prosessert for å få lagt på logoen. Hva er da igjen av høykvalitetsbildet fra original plata. For HD TV blir jo dette enda værre.

stable
    Spør du meg er det suverent med logo øverst i høyre hjørnet, så vet man i hvert fall hvilken kanal man ser på - når man bare har analoge signaler. Med EPG etc. blir det jo noe annet.

Dessuten er det bare tull at filmer etc. blir rendret på nytt bare for å legge på logo. De er ikke rendret i det hele tatt. Logo'en er et annet "layer" og kan skrus av og på akkurat som TV-selskapene vil.

Nei, la logoene få stå. Verre med den irriterende reklamen under filmer der f.eks. plutselig Kristian Valen kommer dansende oppe i høyre hjørne, med lyd og det hele! DET er talentløst - og en høydare når det gjelder å ødelegge filmstemninga.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som interesserer seg for former, forhold og geometri så er faktisk ikke TV3 sin logo en runding, oval. Det irriterer meg litt. Ja, det gjør det og ja, den er det.

Ellers er det jo fint med en logo som forteller deg hvor du er hen.

Skal du av på majorstuen, så skal du av på majorstuen. Kjenner du deg ikke igjen, hvordan vet du at du er der?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •