Panasonic TH-42PX80(plasma) eller Samsung LE40M86BD(lcd)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PX80(plasma) eller Samsung LE40M86BD(lcd)

Panasonicen: Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80E - MPX

eller

Samsungen: Samsung 40" LCD TV - LE40M86BD - MPX

Skal brukes til xbox360, ps3 og film/tv med gammel xbox(xbox mediacenter) som kilde.

De to ekstra tommene til Panasonic er urelevant i sammenligningen. Bildekvaliteten teller mest.

Hvem bør jeg kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

panasonic

Bruker selv th-42PX70 til tvtitting, xbox og digital kabeltv og den er en fryd å se på. fargene er utrolig bra, og sortnivået overgår alt jeg har sett av lcd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det at samsungen kan har oppløsning 1920x1024 og panasonicen bare har 1024x768 må da gjøre at samsungen viser bedre bilde når man f.eks spiller xbox360/ps3 i full-hd?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten ingen spill (er det noen i det hele tatt?) på PS3/X360 har spill i 1080p så tror ikke du skal bekymre deg for det. Eneste er jo filmer på Blu-ray, men kjennere sier jo at du ikke merker forskjell på 1080 kontra 720 på en 40"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic07
    Panasonicen: Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80E - MPX

eller

Samsungen: Samsung 40" LCD TV - LE40M86BD - MPX

Skal brukes til xbox360, ps3 og film/tv med gammel xbox(xbox mediacenter) som kilde.

De to ekstra tommene til Panasonic er urelevant i sammenligningen. Bildekvaliteten teller mest.

Hvem bør jeg kjøpe?
    Det er vel opplest og vedtatt at plasma er bedre enn LCD på tv-titting. Som det allerede er nevnt her inne så ser man ikke forskjell på 720 og 1080 på en 40-42tommer.

Ta Panasonic`n du. ALDRI hørt noen klage på den (i min krets (og jeg har MANGE venner som har 42px70))

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Det er vel opplest og vedtatt at plasma er bedre enn LCD på tv-titting. Som det allerede er nevnt her inne så ser man ikke forskjell på 720 og 1080 på en 40-42tommer.

Ta Panasonic`n du. ALDRI hørt noen klage på den (i min krets (og jeg har MANGE venner som har 42px70))
    Var akkurat og så på en demo av TH-42PX80 og TH-42PZ85.

De stod side om side og vise en full-hd film med samme kilde.

Begge så veldig bra ut, eneste jeg merket forskjell på var teksten som ikke var så "smooth" på 42PX80 som den var på 42PZ85.

Skulle ønske de kunne vist hvordan xbox360/ps3 spill så ut også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, du må nærmere enn 1,5m innpå Tv'n for å se forskjell på 1080p og 720p. Hvilket betyr at om du sitter 3 meter ifra, så vil du i teorien ikke se forskjellen.

Bruker selv min PX70 mye til xbox, og har aldri irritert meg over oppløsningen. PS3 på en full hd tv imponerer meg overhodet ikke, synes bildet er minst like bra på min tv. Som folk sier her er det få spill som faktisk er laget i 1080p native, de aller fleste skaleres opp til 1920x1080 oppløsning.

Selv ville jeg anbefalt Panasonic, da jeg mener at du får mer tv for pengene generelt. Du skal jo ikke bare spille! Hvis du f.eks kun bruker pc, så ville jeg anbefalt deg LCD. Hvis du setter pris på en film i ny og ne, vil du definitivt verdsette fordelene ved plasma. Til ditt bruk vil jeg anbefale PX80, eller få demonstrert både Samsung tv'n og Pana'n i et mørkt rom, med en mørk film. Tipper du selger sjela di til Panasonic(eller Pioneer) etter det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •