Noen som kan hjelpe meg? (ny TV)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kan hjelpe meg? (ny TV)

Eg skal bytte ut CRT'en min, men sliter med å bestemme meg for hva eg skal kjøpe...
    Vil ha full HD i størrelse 46-52 tommer.
    60% film gjennom Playstation 3
    30% TV med RiksTV
    10% spilling med Playstation 3 og PC

Har sett mest på :

- Samsung 46M86 og 52M86, pen TV med greit bilde og grei pris. Men høy feilprosent trekker mye ned.:evil:

- Samsung 46F86, ik så pen som M86. Har ik sett bilde, er bilde bedre enn M-serien? Har den lavere feilprosent en M-serien? En den verdt 4000 kr mer?

Sony 46W3000, grei TV med godt bilde. Hvordan er denne sammenliknet mot Samsung 46F86? Er vel en "driftssikker" TV? Vente på W4000? ( som dessverre ik er særlig pen å se på )

Andre TV'er eg bør se på?
    Håper noen kan komme med gode innspill og hjelpe meg på min vei mot ny TV.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også ha tatt en titt på Sharp sine nye modeller, X20 og XL2. kun design og XL2 har 100hz som skiller de. Har en XL2 selv, og er stålende fornøyd med denne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ingen som leverer XL2, hvor kjøpte du din TV?
    Fant den ik på Sharp sine sider heller, kun X20 og XL1.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta også en titt på Philips 47PFL9632D (eventuelt 47PFL9732D)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung F-serien har høye kontraster, et av de bedre svartnivåene + at den er dritrask!

Sony sin W3000 er jo en kick-ass TV, den er dritbra, ikke like rask som Samsungen og heller ikke like fint svartnivå(med tanke på filmvisnigen din) Uansett, har sett litt film på den og syns den er bra, selv om jeg heller mot Samsungen.

Panasonic liker jeg ikke i det hele tatt, men du kan kikke litt på sidene dems også. Vet mange har det og er veldig fornøyde!

Eller, hva med en KURO?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal handle med en gang så kommer denne snart også 47PFL7603D
    Mangler litt på bildebehandling i forhold til 9632D og 9732D serien, men har vel
    en nyere generasjon panel (1:30000 dynamisk kontrast) og 4 HDMI inng. Samt
    et bra design.

http://www.p4c.philips.com/files/4/4...10_pss_nor.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DTS Audio
    Sony sin W3000 er jo en kick-ass TV, den er dritbra, ikke like rask som Samsungen og heller ikke like fint svartnivå(med tanke på filmvisnigen din) Uansett, har sett litt film på den og syns den er bra, selv om jeg heller mot Samsungen.
    Har sansen for Samsung sine TVer selv, men er skeptisk til alle feilene som Samsung har slitt med. Er F-serien bedre enn M-serien på dette punktet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Johnsen25. Det vet jeg ikke, men jeg kan poste ang. det i kveld klokka 21.00 ca.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med det samme selv. Har et tv budsjett på rundt 14k og skal ha 46" full-hd, så er ikke veldig mye å velge i mellom.. Det var nesten så jeg bestile M86 i stad, men etter å ha lest endel på forumet her så ser det ut til at folk har hatt endel feil med M86 og M87 modellene. Jævlig synd for jeg liker designet meget godt. Er det virkelig sånn at Samsungen er et såpass usikkert kjøp at det lønner seg å vurdere noe helt annet, eller er det en ok tv til denne prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har holdt på å bestille M86 ørten ganger selv nå, men feilprosenten gjør meg usikker.

Har begynt å vurdere Panasonic plasma tv i stedet:

Panasonic TH-42PX80:
    Produkt info/pris: Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80E - MPX

Tester:
    Panasonic Viera TH-42PX80: Kullsvart folke-TV med knallbilde - teknofil.no
    Panasonic TH42PX80 Review Conclusion: Highly Recommended
    Anmeldelse af Panasonic TH-42PX80

Panasonic TH-42PZ85
    Produkt info/pris: Panasonic 42" Plasma TV TH-42PZ85 - MPX

Tester:
    Fant ingen, tv'en er for ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok ha valgt samsung sin F86 fremfor begge disse fjernsynene. W3000 er tross alt rundt 2000 kroner dyrere enn F86, og etter min mening har W3000 et dårligere bilde enn F86, og da tenker jeg spesielt på SD bilde slik som du får fra Riks-TV. W3000 har innebygget Mpeg4 mottaker, slik at du slipper å kjøpe den ekstern, som du må på de andre to, så du må bare vurdere selv hvor mye du synes den er verdt. En ting å tenke på er at denne støtter ikke HD sendinger, så den dagen dette blir tilgjengelig på Riks-TV må du uansett kjøpe deg en boks til W3000. Du sier at F86 ikke har så fint design som M86, jeg synes det motsatte og mener F86 er en mer stilren og pen TV enn M86, men det er jo smak og behag, uansett på SD signaler er F86 fortsatt bedre enn M86, og i tillegg har F86 muligens det dypeste sortnivået på noen LCD-tv i dag, hvis vi ser bort fra LCD med LED teknologi.
    Det er jo ikke så lenge til W4000 kommer i butikken heller, og den prises foreløbig mellom M86 og F86 på nettbutikkene.
    Du må nesten selv prøve å gjøre deg opp en mening om de aktuelle apparatene, og finne ut hva som er viktigst for deg når det gjelder design, bilde og funksjonalitet, og velge det fjernsynet du synes dekker de viktigste punktene dine mest. Personlig skulle jeg kjøpt 46" LCD tv akkurat nå hadde nok valget falt på en F86, hadde jeg dårlig råd ville jeg tatt en M86/87 og jeg ville ikke engang vurdert W3000.
    Helt på tampen vil jeg bare slenge inn mitt personlige bidrag når det kommer til design, og påstå at denne Skjermen fra LG er det peneste du kan sette i fra deg på en TV benk i 2008.
    Test lcd-tv: LG 42LG6000
    47LG6000 : LG Sweden ,*47LG6000
    Og den er det heller ikke så lenge til vi ser i butikken.

Håper dette var til (litt) hjelp
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er mange hyggelige personer her på forumet som er villig til å dele litt kunnskap og erfaringer:-D

Eg heller nok mer og mer mot Samsung 46F86, tror denne vil gjøre jobben for meg og mitt bruk.
    Ser Netshop har denne på fjernlager, ellers har ik noen denne på lager så vidt som eg kan se. Vil fjernlager si 1 ukes levering eller 1 mnd levering, noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk her: Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Så ser du hvor du får den til best pris og hvem som har den på lager

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    En ting å tenke på er at denne støtter ikke HD sendinger, så den dagen dette blir tilgjengelig på Riks-TV må du uansett kjøpe deg en boks til W3000.
    Litt spent på hva du mener med dette. Det er da flere som har fått inn f.eks. Discovery HD på Get sitt kabelnett med denne TV-en de første dagene etter oppstart/lansering av HD PVR fra Get. Så hva sikter du til? Jeg er ikke ute etter å ta noen men er interessert hva om evt er grunnen til at W3000 ikke kan ta inn framtidige HD-sendinger i bakkenettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Sliter med det samme selv. Har et tv budsjett på rundt 14k og skal ha 46" full-hd, så er ikke veldig mye å velge i mellom.. Det var nesten så jeg bestile M86 i stad, men etter å ha lest endel på forumet her så ser det ut til at folk har hatt endel feil med M86 og M87 modellene. Jævlig synd for jeg liker designet meget godt. Er det virkelig sånn at Samsungen er et såpass usikkert kjøp at det lønner seg å vurdere noe helt annet, eller er det en ok tv til denne prisen?
    på NETonNET får du Sony KDL-46D3500 til 13990,-http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=519092

har ikke erfaring med denne tv'n men jeg leste en test engang av denne å den skulle visst ikke være så altfor gal..hvertfall ikke til denne prisen

selv bestillte jeg sony 46x3000 dærfra idag og frakt kommer på 499,- må si jeg gleder meg som en UNGE..sitter nå med en 20" lcd med sortnivå som heller kan kalles GRÅnivå så dette er noe jeg virkelig ser frem til I'm going HI-DEF babyy8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å finne ut av hvordan feilprosenten på F-serien til Samsung har ligget på. Har ikke fått noe tall på det, men jeg vet at det generellt har vært lite service på F i forhold til M. Expert i Moss har hatt 0 feil på Fserie TV'er. Et par M har det kommet inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at NetOnNet har 46F86BDX inne til 17990,- :-D
    NetOnNet*- Prispresser på hjemme-elektronikk
    Noen som har erfaringer med NetOnNet?
    Er det en pålitelig sjappe?
    Eller bør eg bestille fra Netshop som hadde den på fjernlager?:-?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 47PFL9632D fra netonnet, kjøpet var helt problemfritt .
    Men jeg har IKKE hatt noe tull med TVn etterpå, så hvordan de behandler en
    eventuell garanti/reklamasjonssak har jeg ingen erfaring med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Litt spent på hva du mener med dette. Det er da flere som har fått inn f.eks. Discovery HD på Get sitt kabelnett med denne TV-en de første dagene etter oppstart/lansering av HD PVR fra Get. Så hva sikter du til? Jeg er ikke ute etter å ta noen men er interessert hva om evt er grunnen til at W3000 ikke kan ta inn framtidige HD-sendinger i bakkenettet.
    Hallai.
    Det er godt mulig jeg er feilinformert på dette punktet, isåfall legger jeg meg flat. Men etter som jeg har forstått er du avhengig av en HDtuner i fjernsynet ditt for å ta imot HD signaler i bakkenettet. Etter hva jeg har forstått inneholder ikke W3000 denne HDtuneren men en vanlig tuner for MPEG4 og MPEG2 samt DVB-C tuner for kabelnettet. W4000 har en slik HDtuner innebygget, men hva jeg klarte å forstå ut ifra Sonys egne sider så har ikke W3000 mulighet for dette. Rett meg hvis det er feil.
    det vil altså si at du har godt mulighet å ta imot HD signaler på W3000 men du er etter hva jeg har forstått avhengig av en ekstern boks som kan ta imot disse signalene, som feks HD pvr fra GET, som du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er Sony KDL-46D3500 til kun 12990,- på netonnet,dette MÅ jo være ett røverkjøp..tv'n er vel omtrent på høyde med W3000 når det gjelder sortnivå..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •