Solskinn på plasma..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Solskinn på plasma..

Jeg får snart min Panasonic PZ85E i hus og den kommer til å gå rett inn på soveromsveggen. Det eneste er at ved siden av der plasmaen kommer til å henge, er det et vindu der morgensola kommer inn. har det noe å si om sola skinner rett på tv'en når den ikke er skrudd på?

Er LCD bruker og dette blir min første plasma, så alt av råd mtp frakt, vedlikehold osv taes imot med stor takk

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Jeg får snart min Panasonic PZ85E i hus og den kommer til å gå rett inn på soveromsveggen. Det eneste er at ved siden av der plasmaen kommer til å henge, er det et vindu der morgensola kommer inn. har det noe å si om sola skinner rett på tv'en når den ikke er skrudd på?

Er LCD bruker og dette blir min første plasma, så alt av råd mtp frakt, vedlikehold osv taes imot med stor takk
    Nei, det skal det ikke ha noe å si. Den skal da tåle sol. Problemet er vel heller at det blir endel refleksjoner i skjermen hvis du ser på TV når morgensolen titter frem.
    Gratulerer med knall TV!

Angående frakt; den bør fraktes stående, ikke liggende. Blir den utsatt for støt eller lignende, kan skjermen gi etter og sprekke hvis den ligger.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nei, det skal det ikke ha noe å si. Den skal da tåle sol. Problemet er vel heller at det blir endel refleksjoner i skjermen hvis du ser på TV når morgensolen titter frem.
    Gratulerer med knall TV!

Angående frakt; den bør fraktes stående, ikke liggende. Blir den utsatt for støt eller lignende, kan skjermen gi etter og sprekke hvis den ligger.

Jo takk for det :-D

Det med frakten var jeg faktisk ikke klar over. Fraktet LCD'en min liggende over en 2 timers kjøretur og det gikk helt fint, men det er kanskje noe annet med en plasma..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Jo takk for det :-D

Det med frakten var jeg faktisk ikke klar over. Fraktet LCD'en min liggende over en 2 timers kjøretur og det gikk helt fint, men det er kanskje noe annet med en plasma..
    Plasma skal ikke fraktes liggende.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Plasma skal ikke fraktes liggende.
    Gjelder det alle skjermer? Da jeg hentet Pioneer 508 hevdet selgeren (hificenter) at disse nå kunne fraktes liggende, husker i farten ikke hva som hadde endret seg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Gjelder det alle skjermer? Da jeg hentet Pioneer 508 hevdet selgeren (hificenter) at disse nå kunne fraktes liggende, husker i farten ikke hva som hadde endret seg.
    Problemet med plasmaskjermer er at paneler er relativt tungt og kan altså ved støt er det faktsik mulig at den ikke tåler vekten av seg selv.
    Om dette gjelder alle plasmaskjermer er jeg jaggu ikke 100% sikker på, men jeg tror det.
    Når jeg har fått levert mine plasma TV-er har de kommet stående, strappet fast på en pall.
    Jeg hadde ihvertfall aldri risikert dette med en så dyr TV.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde ikke tatt sjangsen, enkelt og greit. evt kjøp skjermen med sånn idiotforsikring, så er du jo dekket for transportskader

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder vel i hovedsak alle plasmaskjermer som har dobbeltlag (glassplate utenpå panelet) på en 42" utgjør glassplaten ca 15 kg..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som AndreWerdenskrieg sier, ikke ta sjansen på å frakte skjermen liggende. Men hvis selgeren sier at plasmaen kan transporteres liggende og insisterer på dette, ville jeg utfordret vedkommende og spurt hvorfor det er mulig nå og ikke tidligere.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    jeg hadde ikke tatt sjangsen, enkelt og greit. evt kjøp skjermen med sånn idiotforsikring, så er du jo dekket for transportskader
    Den "idiotforsikringen" du sikter til, er virkelig for idioter spør du meg. Det er ren svindel! Tenk etter hvor mye du må betale hvis du skal forsikre samtlige gjenstander med litt verdi. Kjøp heller en skikkelig innbo-forsikring som dekker alt innbo, også ved uhell.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, enig med han over her..at folk i det hele tatt vurderer slike forsikringer forstår jeg ikke...jeg betaler ikke mange tusen kronene for innbo forsikringa mi..den dekker også slike idiot ting som å slippe ned, søle vann på etc etc.

å da betale ett par tusen for bare tven er helt insane

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •