Plasma eller LCD til fotballsendinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma eller LCD til fotballsendinger?

Da hadde Onkel skatteoppkrever kommet med en liten hyggelig ovarraskelse til meg og planen er jo da å endelig ta steget over i HD verden.
    Siden jeg ser veldig mye fotball på TV er dette hovedprioriteten min når jeg nå skal velge meg ny TV. Har søkt litt på forumet her nå, men finner liksom ikke noe svar på dette spørsmålet: Er plasme eller LCD best egnet til fotballsendinger?
    Mulig det har gått litt fort i svingene og jeg har bommet litt med søkene, så vær snill med en ny bruker

Sitter også fremdeles med SD signaler inn når detgjelder fotballsendinger, mulig dette også spiller inn når det gjelder valget mellom LCD/Plasma?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil plasma. Har hatt både lcd og plasma.
    Jeg ser MYE fotball i både SD og litt i HD.. Ser flott ut på Pioneer'n og ingen tegn til etterslep.

Newcomer My name is earl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge alle tester ville jeg sagt plasma, men har veldige gode erfaringer med lcd..
    tror det kommer litt an på smak og behag..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er overbevist om at du blir mest fornøyd med plasma. mye pga bevegelseshastigheten på de sendingene men også fordi at en plasmaskjerm normalt vil håndtere den (normalt) dårlige kvaliteten på signalene som fotballen sendes med.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ditt tilfelle vil nok en plasma være det beste valget. Men jeg råder deg allikevel til å få testet ut en god LCD. Elkjøp har 30 dagers full returrett, hvis du ikke er fornøyd, og det gir jo en fin mulighet for å få testet skjermen hjemme hos deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, mulig jeg må gå den veien da. ser at Elkjøp kjører tilbud på PX80'en til 9999,- som vil si at dette blir billigste alternativet for meg siden jeg da kan hente den på den lokale sjappa.
    Og etter nå å ha lest testen på HDtvTest.co.uk, brenner det så fælt i lommene at jeg muligens bare må ta turen ned på Elkjøp og handle.

En liten ting da. Bilen min er ikke akkurat egnet til å frakte TV'n og den må nok ligge flatt. Har lest flere plasser at dette er en "no go" for plasma TV'er. Jeg må frakte den 2 mil på veier som til tider er meget herjet av telehiv.
    Så lurer på om dette går greit, bare man tar det rolig?

Newcomer My name is earl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forstått det sånn at du bør ikkje transportere hverken plasma eller lcd liggende..elkjøp kjører ut gratis vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke jeg hadde tatt sjangsen på å frakte den liggende så langt. bedre å betale for frakt.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma skal definitivt ikke fraktes liggende, men LCD mener jeg skal gå greit. Spør i butikken!

Selv har jeg fraktet en sprell ny 42" plasma i baksetet på en BMW 3-serie, gikk akkurat. Men dog uten emballasjen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, til min store skuffelse hadde de verken PX80 inne på den lokale Elkjøpen, eller den kampanjen som de reklamerer med i kundeavisen som ligger på elkjop.no. Isteden tok jeg da turen innom Expert for å se. Der hadde de PX80 inne, men til 13k. Stod å så litt på TV'er der og så de hadde Pioneer PDP4280XA til 19.999,-
    Er sikkert skrevet flere plasser her på forumet, men hva er forskjellen på XA og XD? Billgste jeg finner denne på nettet er jo 17.999 + frakt så frister veldig å bare kvitte seg med skattepengen jeg får igjen og nyte CL fotball på en god TV ikveld..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konamixx
    En liten ting da. Bilen min er ikke akkurat egnet til å frakte TV'n og den må nok ligge flatt. Har lest flere plasser at dette er en "no go" for plasma TV'er. Jeg må frakte den 2 mil på veier som til tider er meget herjet av telehiv.
    Så lurer på om dette går greit, bare man tar det rolig?
    Som flere har sagt her, så må plasmaskjermer fraktes stående. Hvis du tar den ut av emballasjen, bør det gå fint å plassere den i baksetet på bilen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du skal hoppe opp til 18.000 hadde jeg vurdert en panasonic th42pz85.
    Da får du full hd og en knall tv.

kan kjøpes feks her:

Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | Plasma TV | 40" - 49" | PANASONIC TH-42PZ85E

Bestbuy er vel samme som expert, så kan vel være mulig at dem har den inne der også til samme pris?

Marius

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    om du skal hoppe opp til 18.000 hadde jeg vurdert en panasonic th42pz85.
    Da får du full hd og en knall tv.

kan kjøpes feks her:

Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | Plasma TV | 40" - 49" | PANASONIC TH-42PZ85E

Bestbuy er vel samme som expert, så kan vel være mulig at dem har den inne der også til samme pris?

Marius
    17k her...

Panasonic TH-42PZ85 42" Plasma Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer keksen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vet ikke om du har kjøpt ennå jeg. Men skal nå uansett komme med mine tanker. Plasma er veldig bra det, men går du for en "billig" plasma, ville jeg nok kanskje gått for en LCD istedet. Da jeg gikk til innkjøp av TV tittet jeg mye rundt, jeg har ikke peiling egentlig, men jeg endte opp med en kjempe LCD tv. Er storfornøyd med min TV til 15000. Mitt utgangspunkt var da at jeg trodde jeg måtte kjøpe plasma for å bli fornøyd, men LCD tvene i dag er så bra de også. Jeg spiller jo endel tvspill, så for min del er kanskje LCD best, men jeg anbefaler deg å titte rundt. Men vær obs på at tvbildene i butikk ofte er spesielt tilpasset, du burde teste ut hjemme. Vet ikke hvor du bor heller, men jeg oppdaget at TVn min til 21000 (kjøpte den for 15000) kostet helgen etter kun 11000 på grensa i sverige, så har du mulighet, stikk dit å kjøp. Mye å hente i pris på LCD der ihvertfall.

Jeg får sikkert alle plasma fan her på nakken, men min LCD knuser mange plasma-tv'r. Men mye skjer jo på de mnd det er siden jeg kjøpte tv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvorfor skal han betale 17k der når den koster 15.5k hos bestbuy? hehe

Marius

EDIT: hehe, så den nå ja.. kunne se ut som jeg mente at tven koster 18k hos bestbuy..var bare ment at ettersom han kunne hoppe opp til 18k på den han så på, så kunne han heller vurdere den tven på bestbuy til 15.500

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver inn et tilleggsspørsmål her... hvordan er DLP på fotball iforhold til plasma og LCD?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en stor klædd som ikke kan henges på veggen hehe..

trodde ikke dlp var noe å satse på lenger nå som plasma og lcd er blitt såpass billige??

kjett med dlp også at du må skifte pære etter 2-4k bruk. Og den koster jo fort noen tusen. Så da blir det jo dyrt i løpet av noen år eller?
    bruker jo fort tven ett par tusen timer i løpet av året..værtfall jeg lar ofte tven stå på 6-7 timer hver dag

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nok litt snar i spørsmålet mitt, da jeg først nå ser at dette er i TV-kategorien... jeg tenkte selvsagt på pj ops:

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konamixx
    Da hadde Onkel skatteoppkrever kommet med en liten hyggelig ovarraskelse til meg og planen er jo da å endelig ta steget over i HD verden.
    Siden jeg ser veldig mye fotball på TV er dette hovedprioriteten min når jeg nå skal velge meg ny TV. Har søkt litt på forumet her nå, men finner liksom ikke noe svar på dette spørsmålet: Er plasme eller LCD best egnet til fotballsendinger?
    Mulig det har gått litt fort i svingene og jeg har bommet litt med søkene, så vær snill med en ny bruker

Sitter også fremdeles med SD signaler inn når detgjelder fotballsendinger, mulig dette også spiller inn når det gjelder valget mellom LCD/Plasma?
    Sitter her med en toppmodell av philips LCD og ser masse fotball,og dette er toppers ikke antydning til etterslep her!! Det er så godt som historie på de fleste dyrere apparater i lcd nå.Jeg har i mange år vært plasmafreak,men er nå like mye lcd freak!!:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forundrer meg litt. har akkuratr kjøpt en panasonic lcd tx32lxd70f. dette er en av de store testvinnerne og på fotballkampen mellom sif og rbk i går hadde jeg masse etterslep og uro i bildet. dessuten så alle de lyshårete spillerne ut som de hadde rødt hår på avstandsbildene. vet ikke om det kan være noe galt med min tv, tviler egentlig på det, men hvis ikke må det være store forskjelleer i kvaliteten på tv-signalene rundt omkring eller toleransen for hva som oppfattes som etterslep eller ikke. jeg er ihvertfall ikke fornøyd, men vet ikke ennå hva som har skyld i de dårlige bildene. (Har forresten opprettet en egen tråd for mitt problem)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •