Kjøpe eller vente? Noen revolusjon i nermeste fremtid?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe eller vente? Noen revolusjon i nermeste fremtid?

Så var TV-utskiftingen igang igjen. Kjøpte en PV70 på denne tiden ifjor, og nå skal ende en av de gamle 28" CRT-skjermene byttes ut. Panasonic er allerede ute med årets TV, men ser at enkelte ikke er like fornøyd med denne som en var med 70-serien ifjor.

Men er det noen revolusjoner på gang i TV-verdenen? Vi har vel ting som OLED, men det dukker vel ikke opp i store størrelser før til neste år? Og Laser TV'en til Mitsubishi regner jeg med at blir fryktelig dyr eller?

Er det like greit å bare kjøpe en litt billig TV nå, og heller legge til side penger til disse TV-typene kommer på banen? Eller blir ikke forskjellen så stor?

Hva bør en gå for i prisklassen rundt 15k dette halvåret? Det blir ingen spilling på TV'en, bare film og TV via HTPC. Videre er det tre store vinduer på ene sida av TV'en så den bør minimere refleksjonene fra disse best mulig.

Hvor mye mer får enn om man går opp til 20k?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig er det bare en 11´OLED på markedet, de større kommer neste år, men det er enda usikkert hvor store de blir.
    XEL-1 | OLED Digital TV | Sony | SonyStyle USA

Jeg så OLED TVer i Japan i februar og er ganske så imponert over bildene, så kan du vente ville jeg ventet. Når det er sagt så vet vi jo hverken når de kommer i 40-50´størrelse og heller ikke pris.
    11`koster jo over 2000 dollar, billig er det ikke, iallefall nå.

I mellomtiden er det jo utrolig bra bilder i de nye plasma skjermene, og LCD kommer jo etter, i noen sammenhenger kan de være vel så fornuftige innkjøp som plasma, uansett er det mye å velge mellom nå om du ikke vil vente.

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med den rasende utviklingen er det en revolusjon hvert eneste ååår ! By the time du bestemmer deg er du allerede lei haha

Men som Telecaster sier så er Oled det nye - samt papirtynne LCD/Plasma skjermer for de som synes nåtidens er for store :O

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp nå og kjøp senere da vil du alltid forbli fornøyd.

eneste jeg evt ville ventet på var de nye pioneer skjermene som angivelig slippes i juni.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •