støy/lyder fra plasma tv. er dette tegn på noe galt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question støy/lyder fra plasma tv. er dette tegn på noe galt

holdert på å sette opp annlegg hjemme, da jeg plutselig la mereke til en lav, men irriterende støy lyd.
    Slo av forsterkeren og merket den kom fra tv. Hørtes ut som når volumet er for høyt på tv, mens du har lyden lav på pc/cd spiller.

slo av alt av lyd, og fant ut at ddet var selve tv som lagde lyden. kommer fra baksiden av plasmaen.

høres ut som en gammel tv jeg hadde for mange år siden. hører lyden til ca 4 meter unna.

Er dettte noe tegn på at noe er galt, bør jeg ta den inn på repperasjon. Den er 1,5 år gammel, så det er garranti på den enda.

(Hadde jo vært greit å få en ny, men må innrømme at å vente på tv i 4 uker på repsrasjon gir meg pannikk):-)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry så ikke at du hadde hatt tv i 1,5 år....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Summelyder fra elektronikk generelt kommer ofte fra spoler som ocilerer, eller "vibrerer". Er vel ikke så ofte dette fører til problemer annet en at det er irriterende, men alt som er i bevegelse er jo i fare for tretthetsbrudd...
    Hadde det samme på min LG plasma, og i forbindelse med en annen garantisak på den fikk jeg serviceverkstedet til og til og legge litt lakk på spolen som lagde lyd. Den var forøvrig i strømforsyningen i TV'en. På flatskjermer er det også to driverkort til selve panelet som også "ofte" lager summelyder, gjerne høyere desto lysere bilde det er på skjermen.

Erling

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erkil
    Hei!

Summelyder fra elektronikk generelt kommer ofte fra spoler som ocilerer, eller "vibrerer". Er vel ikke så ofte dette fører til problemer annet en at det er irriterende, men alt som er i bevegelse er jo i fare for tretthetsbrudd...
    Hadde det samme på min LG plasma, og i forbindelse med en annen garantisak på den fikk jeg serviceverkstedet til og til og legge litt lakk på spolen som lagde lyd. Den var forøvrig i strømforsyningen i TV'en. På flatskjermer er det også to driverkort til selve panelet som også "ofte" lager summelyder, gjerne høyere desto lysere bilde det er på skjermen.

Erling
    er kanskje det da.

la merke til att lyden forandret seg ettersom hva slags bilde var på skjermen

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har aldri hørt dette før?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    du har aldri hørt dette før?
    Nei, har aldri lagt merke til det før. men når jeg først gjorde det begyntte det å irritere meg. for nå prøver jeg å lytte etter det.

støyen forsvinner jo i bakgrunnen når lyden står på,og jeg sitter i soffaen. men allikavell.

slo av tv for å se om det hjalp.. hvis ikke, tror jeg hører på expert, hvor jeg kjøpte den. kunne jo ha tenkt meg å bytta i en samsung 50" , hvis jeg var en litt vanskelig kunde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •