Pioneer Kuro 9. generasjon.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 212 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 4233
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Kuro 9. generasjon.

The new 2008 range of KURO plasma TVs exceeds the boundaries of what was thought possible in picture quality performance. The second generation KURO pushes closer to absolute black by further reducing the idling luminance and improving black levels five times over the previous 2007 KURO models. This has enabled Pioneer to accurately reproduce even higher contrast levels and deeper colours within the high-definition colour spectrum. The all-new 2008 KURO plasma TVs are available in 50 and 60-inch (availability depending on region).

KURO Plasma TV:
    Model No.

PDP-LX5090
    127 cm (50 inch)
    1920X1080p at 100Hz
    June

PDP-LX6090
    152 cm (60 inch)
    1920X1080p at 100Hz
    June

PDP-LX5090H
    127 cm (50 inch)
    1920X1080p at 100Hz
    depending on region

PDP-LX6090H
    152 cm (60 inch)
    1920X1080p at 100Hz
    depending on region

The KURO LCD TV range is ‘HD ready 1080p’ compliant with 100Hz frame mode, offering an unmatched fast moving picture performance. What is more, the LCD TVs feature an anti-reflective filter, triple HDMI 1.3 support and a specially tuned, high-standard picture quality. This latest Pioneer product is available in three sizes: 32 inch, 37 inch and 46 inch and differentiates itself from KURO plasma TVs in terms of design with an attractive ‘aluminum look’ finish.

KURO LCD TV:
    Model No.

KRL-32V
    81 cm (32 inch)
    1920x1080p at 100Hz
    August

KRL-37V
    94 cm (37 inch)
    1920x1080p at 100Hz
    August

KRL-46V
    117 cm (46 inch)
    1920x1080p at 100Hz
    TBD

New KURO portfolio to include LCD, front projector - Pioneer Europe

New KURO plasma televisions and monitors will be available in Europe from September.

These include KURO plasma TVs with a separate media receiver:

50-inch KRP-500A
    60-inch KRP-600A

and KURO plasma monitors:

50-inch KRP-500M
    60-inch KRP-600M

New 'separate' KURO plasma TVs and monitors - Pioneer Europe
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Yeah, venter i spenning på offentliggjøring av priser! Har sykt lyst på en LX-5090. Ifølge rykter og utsagn på AVS Forum og AVForums kommer 50-tommeren til å havne på ca. 3300 euro veiledende, håper virkelig dette stemmer. Burde gi norske priser under 35000,- ihvertfall, og det er jo ikke så alt for ille for en 9G Kuro 1080p

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Yeah, venter i spenning på offentliggjøring av priser! Har sykt lyst på en LX-5090. Ifølge rykter og utsagn på AVS Forum og AVForums kommer 50-tommeren til å havne på ca. 3300 euro veiledende, håper virkelig dette stemmer. Burde gi norske priser under 35000,- ihvertfall, og det er jo ikke så alt for ille for en 9G Kuro 1080p
    Keep on dreaming my friend :lol:

Pioneer Norge lever i sin egen verden, prisene har alltid vært skyhøye i forhold til resten av Europa, så priser under 35000 kan du nok bare glemme.

Klipp fra Lyd&Bilde:

"Hvor de nye Pioneer-produktene legger seg i pris, kunne ikke produktsjefen si noe om. Men så langt er det ingenting som tyder på at Pioneer vil bort fra premium-segmentet, med høy ytelse til høye priser"

En ting jeg lurer på er om de har gjort noe med lysstyrken på G9?
    Sortnivået er i min mening allerede mer enn godt nok, men jeg gidder ikke kjøpe en kjempedyr skjerm vis den ikke kan vise ordentlig hvit farge.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg både håper og tror at LX5090 vil havne på rundt samme pris som 508XD (altså fjorårets 720p-modell, ikke 1080p) gjorde ved lansering. Pioneer må jo nå ha skjønt at de ikke kan være over dobbelt så dyre som nærmeste konkurrent hvis de har tenkt å selge noe, og dessuten er ikke full HD lenger så utrolig uvanlig at de kan kreve 50 lapper for en TV med like mange tommer. Dessuten vil LX5090 bli den billigste plasmaen i Pioneers sortiment i 2008, og da rimer det ikke med priser som LX508D lå på ved lansering i fjor.

Men dyrt blir det nok..... bare å spare

Hva sortnivå angår er jeg uenig i at det er mer enn godt nok, en av tingene jeg ser mest frem til med 9G Kuro er forbedringen på sortnivået. Men ifølge folk med inside-info fra andre forum så vil 9G ha høyere lysstyrke enn 8G.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg både håper og tror at LX5090 vil havne på rundt samme pris som 508XD (altså fjorårets 720p-modell, ikke 1080p) gjorde ved lansering. Pioneer må jo nå ha skjønt at de ikke kan være over dobbelt så dyre som nærmeste konkurrent hvis de har tenkt å selge noe, og dessuten er ikke full HD lenger så utrolig uvanlig at de kan kreve 50 lapper for en TV med like mange tommer. Dessuten vil LX5090 bli den billigste plasmaen i Pioneers sortiment i 2008, og da rimer det ikke med priser som LX508D lå på ved lansering i fjor.
    Ja, jeg håper at de har skjønt årsaken til den sviktende omsetningen.

Men dyrt blir det nok..... bare å spare :smile:

Nå har jeg ventet så lenge at penger har jeg spart opp for lengst

Var nesten klar for LX508D når den ble satt ned til omtrent Svensk prisnivå. Men nå tør jeg rett og slett ikke kjøpe den, for da er jeg helt sikker på at 9G modellen kommer at selges til en enda lavere pris, og så var det dette med lysstyrken.

Hva sortnivå angår er jeg uenig i at det er mer enn godt nok, en av tingene jeg ser mest frem til med 9G Kuro er forbedringen på sortnivået. Men ifølge folk med inside-info fra andre forum så vil 9G ha høyere lysstyrke enn 8G.

Jo da, jeg tar gjerne både bedre sortnivå og lysstyrke.
    Men først skal jeg se hvordan Panasonic PZ800 tar seg ut.
    Når det gjelder Panasonic og de aller fleste andre merker, så slipper man og betale en voldsom overpris i forhold til resten av Europa.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder meg voldsomt til å se disse skjermene live. forsatt kun pioneer jeg synes har godt nok bilde, og hvis 9 generasjon har gjort noe med hvitfargen (lysstyrken) er jeg villig til å betale mye mer enn for en tilsvarende panasonic.

er mest spent på hvilken pris man må betale for en 60" .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessante klipp fra AVS forum

Sitat Opprinnelig postet av D-Nice
    Here is some new info for you guys...

I've been drilling my contact to give me some contrast numbers since Pioneer will no longer advertise contrast ratios. The numbers I got back are astounding. According to my contact, after the panel has been calibrated to a max light output of 40ft-l, the on/off contrast ratio will be 40,000:1, the intrascene contrast ratio will be 38,000:1+, and the ANSI will be roughly the same as the current 8G 42" on/off contrast ratio .

Simply amazing. Nothing on the market this year will come close....regardless of tech.

BTW, I did not ask what the max on/off, "native", contrast ratio would be as is irrelevant IMO.
    Sitat Opprinnelig postet av TheKnobber
    How does this compare to the new 2008 Panasonics? They state a 30,000 to 1 contrast ratio...

Sitat Opprinnelig postet av D-Nice
    I'm not even going to post, again, how Panasonic creates their contrast ratios. Just know that it is a complete joke and insulting to the consumer.

The number I posted for the 9G Kuros are after calbration with a peak white @ 40ftl. The 11G Panasonics won't even come close to those numbers. Early 11G Panasonic calibration numbers place their screens in the 5,000:1 range.
    Dette virker jo lovende :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En link for dem som klarer å lese nederlandsk

Pioneer PDP-LX5090 en PDP-LX6090 Plasma HDTV introductie

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende sitat du har postet. kan jo se ut som om vi kan håpe på skikkelig hvitfarge på 9 gen.

Active J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    spennende sitat du har postet. kan jo se ut som om vi kan håpe på skikkelig hvitfarge på 9 gen.
    Så absolutt Fenriz!

Nå gikk det da mest på 80% forbedring i sortnivå. Men Pioneer har skjønt problemet med hvitfargen, det problemet er ifølge rykter og fiksa.

Så vi som kjøper G9 får nok se hvit snø isteden for grålig som det er nå :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var dette med pris da, linken til jp ser det jo ut som at pioneer har tenkt å legge seg på samme prisnivå som på g8. lånekassen skjønner ikke at jeg som er student har behov for pioneer 50" :P

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artikkel om visning av 9G Kuro fra Flatpanels.dk

Ser ut som danskene har latt seg imponere av den nye 9G ihvertfall
    Prisene ser jo direkte billige ut, men jeg er redd de norske fort blir 8-10 lapper mer... Men vi får vel vente og se.

Frykter at min forholdsvis nye 8G ikke blir hengende så lenge likevel... :/

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikkel om visning av 9G Kuro fra Flatpanels.dk

Prisene ser jo direkte billige ut, men jeg er redd de norske fort blir 8-10 lapper mer... Men vi får vel vente og se.
    Dette blir interessant, ser virkelig frem til G9 :-D

Hvis Pioneer Norge prøver seg på sin sedvanlige 30% overprising i Norge, så får vi heller ta turen til Danmark eller Sverige. Men jeg håper jo at de nå har lært seg at overprising kun leder til sviktende salg, parallellimport og privatimport.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået er da heller ikke utfordringen med Pioneer sine skjermer. Mitt ankepunkt mot 508XD var heller unøyaktig gamma, oversaturering av grønt og ikke minst; For lavt lyutbytte. LX508 har ikke problemene med gamma og grønnskjær, men også den sliter med for lavt lysutbytte. De så jeg tydelig i går, da jeg sammenliknet LX508 med Phillips LCD toppmodell 9900. Så vi får håpe at Pioneer også har økt lysstyrken på LX5090, slik at de fungerer bedre enn tidlgere i lyse lokaler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Sortnivået er da heller ikke utfordringen med Pioneer sine skjermer. Mitt ankepunkt mot 508XD var heller unøyaktig gamma, oversaturering av grønt og ikke minst; For lavt lyutbytte. LX508 har ikke problemene med gamma og grønnskjær, men også den sliter med for lavt lysutbytte. De så jeg tydelig i går, da jeg sammenliknet LX508 med Phillips LCD toppmodell 9900. Så vi får håpe at Pioneer også har økt lysstyrken på LX5090, slik at de fungerer bedre enn tidlgere i lyse lokaler.
    Jeg og håper at Pioneer har økt lysstyrken på LX5090. Hvis ikke blir jeg nok skuffet, for jeg er ikke imponert over lysstyrke og hvitfarge på G8 modellene. Jeg syns at hvitt ligner mer på noe merkelig eggeskallaktig farge :-?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men altså, selv med + 30% av danske priser ligger PDP-LX5090 på "kun" (i Kuro-sammenheng) ca. Kr. 32,000. Med litt godvilje er dette innenfor min smertegrense!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også ut til at H modellene får integrert mediecenter...

Vi får håpe Pio Norge får har blitt litt klokere å selger de nye modellene til en mer "normal" pris.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fælles for alle 4 modeller gælder desuden, at de har en såkaldt Optimum mode. Denne benyttes til at indstille skærmens lysstyrke og billedgenskaber i forhold til omgivelsernes lys. Er der eksempelvis kraftigt dagslys i stuen, vil Tv’et selv forholde sig til dette".

Det er virker jo lovende for oss med store vinduer og som til og med har vurdert LCD på grunn av dette:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er virker jo lovende for oss med store vinduer og som til og med har vurdert LCD på grunn av dette
    Nåja. Optimum Mode på 508XD var ubrukelig hos meg, men det kan jo være at det er en kraftig forbedret utgave på neste generasjon.

Side 1 av 212 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •